22 Mayıs 2010

Çalakalem Harry Kewell



Bu adam sakatlanana kadar sezonun en iyisi değil miydi? Sadece Galatasaray'ın değil, belki ligin... Şimdi gönderiliyor. Sakat olduğu için gönderiliyorsa, neden alındı? Sakat olduğu için gönderiliyorsa, Gökhan Zan neden alındı? Sakat olduğu için gönderiliyorsa, neden aylardır pazarlık yapılıyor? Birkaç yüz bin avro yüzünden gönderiliyorsa, Serdar Özkan niye alınıyor? Ferdi Elmas niye alınıyor? Gökhan Zan? Mehmet Batdal? Bunlar kötü transferlerdir demiyorum, hepsi de düşük maliyetli ve küçük riskli, mantıklı transferlerdir. Ama Kewell'ın gitmesi gibi bir mantıksızlık söz konusuyken, hepsinin de lafı edilir. Hiçbiri bir Kewell etmez çünkü. Başa dönelim; bu adam sakatlanana kadar sezonun en iyisi değil miydi?

İyi oynamayı, kötü oynamayı da geçiyorum, her türlü kalması gereken bir adam Harry Kewell. Taraftarın ona duyduğu sevgi yeterli. Kulüpler, taraftarların değil mi? Ben bu takımda Kewell'ı görmek istiyorum. Galatasaraylıların %99'u öyle istiyor. Ali Sami Yen'de Harry Cool diye bağırmak, "Galatasaray'ımızın ikinci golü, 19 numara, Harrrrrrryyy..." anonsunu tamamlamak, haftada bir onun gülen yüzünü görmek istiyor, istiyoruz. Kötü oynasın, yine kalsın. Oynamasın, yine kalsın. İki gereksiz transferi eksik yap. Sekiz yabancı sanki aynı anda mı oynayacak? Sekizinci yabancı olarak Kewell'ı tut, en kötü. Ki, neler yapabileceğini anlatmaya gerek yok. Hücumdaki üç bölgeyi de yedekleyecek, başka transfere gerek kalmayacak. Baros'a alabileceğimiz hiçbir alternatif, onu Kewell kadar iyi yedekleyemeyecek. Ne Pektemek ne Batdal ne bir başkası, hadi belki Semih. Kanatlara gelecek hiçbir oyuncu, onun kadar skorer olmayacak. Ya da olsun, ne fark eder ki? Yarın açıklanacak hiçbir transfer, beni Kewell ile sözleşme uzatıldığı haberi kadar mutlu etmeyecek. Aaron Lennon gelsin, James Milner gelsin, Wright-Phillips gelsin; nedir yani? Takım belki daha başarılı olur. Yemişim başarısını ya, Kewellsız total futbol bizim istediğimiz şey değil. Nedir yani başarı, UEFA'da bir tur fazla çıkmak mı? Varsın Kewell ile bir tur eksik gidelim. Hayır bir de dünya yıldızından bahsediyoruz. Emre Aşık'ı da taraftar seviyor, istese takımda tutulurdu, gidiyor, ama kimse bir şey söylemiyor. Çünkü bu takıma vereceği katkı bu kadardı. Ha, iddia ediyorum Neill ile yan yana oynasa bütün sene, çok daha başarılı bir savunma hattımız olurdu. Da... Konu bu değil tabii. Kewell hâlâ büyük futbolcu, hâlâ yararlı olabilir. Olur. Şu takımda onun gibi topa vuran bir tane oyuncu yok. Falan da... Önemli olan bu değil. Yine başa dönelim; yararlı olsun olmasın, her türlü kalması gereken bir adam Harry Kewell.

Ben şu takımda çok futbolcu sevdim, az ya da çok. Jardel'i sevdim mesela, gollerini. Az sevdim. Taffarel'i, Mondragon'u çok sevdim. Emre Aşık'ı, Uğur Uçar'ı sevdim. Şimdi Neill'ı, Baros'u seviyorum. Çok. Ama hiçbirini Hagi ve Kewell kadar sevmedim. Hagi'yi hakaretlerle göndertti Galatasaray yönetimleri. Kewell da futbol hayatını burada noktalayıp, aynı gün antrenörlük sözleşmesi imzalaması gerekirken gönderiliyor. Taraftarın en sevdiği oyuncu gönderilir mi? Hani çok yüksek paralara satsan, anlarım. Kulübün çıkarları mıkarları, yönetimler bunun için var. Kulübü taraftar yönetsin demiyorum, orada işlerinin ehli insanlar var. Ama hiç mi hatrı yok taraftarın? Bir oyuncu da taraftar için kalsın, nedir yani? Ki yine söylemek zorundayım bu noktada, Kewell'dan bahsediyoruz, sanki oynasa hakkını vermeyecek formasının. Ve yine söylemek zorundayım, taraftarın yüksek bir oranda söz hakkı vardır kulüplerde, olmalıdır. En azından benim futbol görüşüm böyle.

Taraftar demişken, güçlü bir taraftar ile Kewell'ın bu takımdan gönderilmesi gündeme bile gelemezdi. Gelemez diyeyim ya da, hâlâ umudumu koruyarak. Beşiktaş taraftarı Nouma'yı geri getirtti, Quaresma'yı aldırıyor; formasının hakkını vermeyen kaç tane oyuncuyu göndertti, Youla'sıydı, Çağdaş'ıydı... Bir oranda doğru bunların hepsi. Yarın İbrahim Toraman'ın, Ernst'in gönderilmesi gündeme gelirse ne olur acaba İnönü'de? Ya da maçlar bitti, başka yerlerde... Bilmiyorum, tabii Beşiktaş tribünü de eski havasında olmayabilir ya da Demirören'den her şey beklenebilir, bilemiyorum. Sadece, neredeyse tüm Galatasaraylıların aşık olduğu bir adam, herkes üzülecekken, kimse memnun olmayacakken nasıl böyle rahat gidebilir, onu düşünüyorum. Büyük paralara da değil, boş beleş gidiyor Kewell. Ben bunu anlayamıyorum. Biz bu sırada ne yapıyoruz, onu da anlamıyorum. "Herkes gider, biz kalırız, biz Galatasaraylıyız" mı diyeceğiz yine? Biz kalırız tabii, biz yine Galatasaraylıyız.. Ama Galatasaray bir eksiliyor.

37 ekleme:

KANDIRALI dedi ki...

sizin yöneticiler vefa larları ediyorlardı sakatlandı diye bi futbolcuyu göndermeyiz filan. peki şimdi ne oldu. iyi adamdı kewell belkide galatasarayda sempatik gelen tek adamdı.

Duncan FERGUSON dedi ki...

aslında bu olay milletçe ne kadar çabuk unuttuğumuzun, milletçe başarı ve başarısızlık kavramlarının bizim için ne kadar anlık olduğunun göstergesi.

il Capitano dedi ki...

http://tacsizkralmetinoktay.blogspot.com/2010/04/sahadaki-biz.html

taa 27 nisan'da böyle bir yazı yazmıştım.İçime doğmuş gibiydi gönderileceği.Daha önce başka bloglarda da söyledim bloglar,forumlar sayesinde gönderilmedi devre arasında ve yine siz büyük bloglar devreye girerseniz Kewell'ımızı geri getirirler,ama artık Kewell gelmek ister mi Haldun'un açıklamalarından sonra!

90 + 3 dedi ki...

Mondragon da benzer şekilde yaşlı ve pahalı diye gönderilmedi mi, gittiğinden beri 4 senede kaç para çıktı kaleci için kasadan, Mondragon kalsa ne çıkacaktı, bir muhasebesi yapılsa?

Ya da o 4 senede, bulunabildi mi gollerde deli gibi sevinen, şampiyonlukta ağlayan birisi? Kewell'da da aynısı olacak malesef.

Galatsaray bir eksiliyor demişsiniz aynen katılıyorum, aslında bir bir eksiliyor, hep bizden gidiyor...

http://doksanartiuc.blogspot.com/

Spooky dedi ki...

Galatasaray, Fenerbahçelileşiyor diyenlere katılmıyordum. Kewell olayına kadar...

ultrANIL07 dedi ki...

Kimsenin bir şey unuttuğu yok. Galatasaraylıların genelinin unuttuğu hiçbir şey yok. Hele Kewell'i unuttuğu hiç yok! Onca formama onca değer verdiğim ismin adını kazıttım mesela... Ben futbolcu muydum ki formamı çerçeveletip odamın duvarına asayım? Boşveriyorum artık. İlk iş Kewell formama bunu uygulamak olacak. Yeni alacağım formama bir daha yazdırırım adını, ne var yani!

Adsız dedi ki...

sakat yaşlı, niye tutalım huzur evi mi burası. işlerine gelince bütün futbolcular profesyonel, neyin vefasını gösterelim anlamadım. sanki 3 kuruşa oynuyor. karı gibi romantizimden vazgeçin artık. yarım sene oynadı efsane yaptınız

Adsız dedi ki...

4 ay oynamayacak adamı sırf taraftar istiyor diye takımda tuttular, nonda'yı gönderdiler.

Spooky dedi ki...

@adsız
uzun uzun cevap verirdim de anlamayacaksın. hangi yarım sene oynamış tekrar izle araştır hesap yap.

nonda giderken top kontrol edemiyordu veya şöyle sorayım nonda hangi takımda şimdi?

Spooky dedi ki...

Totti'nin oynadığı maç sayısına bakın Roma'da nasıl kalmış veya Okan bir sene futbol oynayamadığı dönemde hem maaşını hem masraflarını ödemedi mi bu kulüp?

Endüstriyel futbola "karşı" olup, atkı, tshirt satan muhteşem(!) taraftar grubumuz gibisiniz.

İşinize nasıl gelirse, bazen herkes profesyonel, bazen Arda adam değil, nerede bizim Arda veya bu takımda ruh yok.

Tutarlı olanlarla konuşalım...

Not: Bu blogu okuduğunu bildiğim ve sözlüklerde, forumlarda yazan insanlara da cevap olarak gidebilir bu...

gltsry dedi ki...

''Büyük paralara da değil, boş beleş gidiyor Kewell. Ben bunu anlayamıyorum. Biz bu sırada ne yapıyoruz, onu da anlamıyorum''

Her zaman yaptığımızı yapıyoruz Ata, bir değerimize daha sahip çıkamıyoruz.


Galatasaray taraftarının bloglarda, sözlüklerde, forumlarda Kewell için yaptıkları yorumları okuyorum da, birçoğu mide bulandırıcı boyutta. O yüzden hakikaten fazla bize Kewell!

Ciddi anlamda fazla..

mell dedi ki...

anlayamıyorum arkadaslar. yılda iki milyonu kenarda oturacak adama mı vereceğiz?

madem bu kadar süperdi, iyiydi kewell neden maaşında indirime gitmedi. madem bu kadar takımı düşünüyordu, neden martta dönüyorum diye kolpa yaptı. dönemeyeceğini bilmiyor muydu? buna mı inandınız siz. gs vefalı olduğunu devre arasında göndermeyerek yaptı. bu kadarı kafi.

vefaydı bilmemneydi diye ezberi bırakın.
yedek oturacak adama deli gibi para vermek bizim harcımız deil. alın işte gökhan zan elimizde patladı.

iki bosa transfer yapmayalım keweell ın parasnı verelim diyorsuz da hangi adamın bosa transfer olabileceğini kestirebiliyor musunuz? serdar haric =)

Spooky dedi ki...

@mell

bizim derdimiz başka, en azından benim... ayrıca evet, kenarda otursa da o parayı alsın. leo franco'nun, ayhan'ın aldığı parayı düşününce Kewell o parayı hak ediyor derim. bordeaux maçında attığı gol hatrına bile o parayı hak eder...

"vefaydı bilmemneydi ezberi" bırakamam...
vefa, vicdan, hatıralar insanın olduğu her yerde var, futbolda da bolca insan var.

kewell'ı tatile gönderelim üstüne para verelim demiyoruz. bu adam neden gidiyor? parasında indirime gitmediğini nereden biliyorsun? yönetim bu işi böyle bil mi istiyor? Sonuçta tepkiyi yönetme meselesi bu... Kewell Mart dedi dönmedi; parasında da indirim yapmadı kötü Kewell. Gitsin...

Gökhan Zan'ın parasını ben vermedim. İnandığınız yönetim verdi, hesabını da onlara sorun.

Jo'yu yuhalayan adamlardan biri bana dedi ki; Jo Eski Açık'ın önüne iyi ki gelmedi. Daha kötü şeyler olabilirdi. Arma'nın peşindeyiz diyenler o armayı taşıyan futbolculara böyle yaklaşırken, Kewell'ı da yerler, Arda'yı da yerler. Galatasaray tribünleri daha kendini bilmiyor, o gitsin bu gelsin kolay tabii. Yerine kim gelecek? Bu adam daha Büyük Kaptan mı yoksa adam değil mi karar veremediğiniz Arda sakatken, formsuzken, Baros yokken (o da 5 ay dönmedi gitsin), Elano'yu sahada bulmak ayrı bir çaba gerektirirken bu takımı 10 hafta taşıdı. Bir önceki sezon da aynı şey oldu. Kewell'ın yaptığı katkıyı yapacak futbolcu bulsunlar bu laflarımı yerim. Kewell'ın profesyonelliğinde, karakterin de olacak bir de... Daha çok ararlar.

Ayrıca Galatasaray'ın harcı ne bu ekonomik kriz, borç bilmemne edebiyatı da sıktı beni. Artık bunların geçtiğini gördük. Kendini Dünya'nın en zengin kulubü zanneden rakibimizin de biizm kadar borcu olduğunu herkes söylüyor. Aklında bulunsun.

Adsız dedi ki...

Ne kewellmış ya.Geriye gelme pres yapma ikili mücadeleye girme dripling özelliği diye bir şeyi kalmamış en son çalım attığı maç ilk oynadığı Kayseri maçı 1 sezonda hep 5 ay sakat ama nolursun kal kewell

Ayağına gelince klas vuracak gol olacak.Alex bile eleştiriliyor bende eleştiriyorum.Alex kewell tek yönlü oyuncular.Bunlar maç kazandırmışsa bunların yüzünden de bir sürü maç kaybedilmiştir
O harika oynayan hakan balta nasıl kewellla oynarken iğrenç bir baltaya dönüştü.Hiç kewellı müthiş çalım atarken gördünüz mü.İstatistiğe çok bağlanmayın.Gerçek bir sol açığın yapması gerekn çoğu özellik kewell da yok.Vuruşları iyi aklı var hepsi bu.
Gören de kewell her zaman iyi oynadı sanacak.Kewell bu seneki son 4-5 hariç ve geçen sene ki bazı maçlar hariç hiçbir zaman süper oynamamıştır oynayamayacaktır efendi yakışıklı sempatik şu bu diye adam öyle bi göklere çıkartılıyor ki.

Spooky dedi ki...

Kendin söylüyorsun efendi diye...
Sizin sorununuz şu, tutarsızsınız... Yukarıdaki yorumlarımda da söyledim işinize geldiği gibi. Aşağılamak için çirfek dersiniz, efendi de dersiniz.

Ayhan her pası geriye verirken Kewell'ın ortasaha da oynadığını da canlı gördüm, stoper oynadığını da gördüm... Futbol aklı, insiyatif filan diyorsanız. İşte bu...

Galatasaray son on senede sol açık gördü sanki de Kewell'a sol açıklık mı öğretiyoruz?

Gerçek sağ açık Keita ise Hamit ve Robben dün Şampiyonlar Ligi finalinde ne yaptılar buna bakmak lazım. Keita'nın da harcadığı yüz tane hücum sayarım size. O da çalım atıyor nedir yani?

İliç'i beğenmeyenler, istatistiklerine bakıp İliç överler... Sonra istatistiğe bağlanmayın falan filan.

Arda'yı da istatistikle savunanlar, iki hafta önce eli belinde geziyor diye eleştiriyordu.

Diyecek bir şeyim yok artık anlayan anlamıştır. Okan'ı örnek verdim hemen önümüzde Linderoth var. Linderoth konusunda vefa, profesyonellik diye Galatasaray'ı övenler hata yapmış demek ki; bütün mesele kontratmış.

Bütün mesele kontratsa önümüzdeki sezon "endüstriyel futbol" diyerek sallamaya başlayanlar iki kere düşünmeli. Yoksa eleştirdiğim tutarsızlığa dönersiniz, Jo'yu döversiniz... Bilmem ne.

ve açsak, yorgunsak, alkan içindeysek eğer...
...
kabahat senin,
- demeğe de dilim varmıyor ama -
kabahatın çoğu senin, canım kardeşim!

demiş Nazım Hikmet. Galatasaray'ın durumunu, tribünden futbolcusuna açıklıyor bence bu.

onur dedi ki...

1) Gökhan Zan (bana göre) yanlış transferdir. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz demiş atalarımız; bir oyuncunun adı "müzmin sakat" çıkmış ise bir nedeni vardır.

2) Batdal'dan antreman topçusu olur (kim kaybetmiş de 24 yaşında 1.95 boyunda ama İbra gibi teknik süper golcüyü), Serdar'dan bir bok olmaz. Başka camialarda tutmamıştır, bizde de tutmaz. Genç topçu 17 yaşında olur 24 yaşında değil. Vesaire vesaire. Sonuçta az paraya "ya tutarsa" transferlerdir; Nasrettin Hoca misali.

3) Kewell konusunun bu transferler ile ilgisi yoktur. Her transfer kendi içinde değerlendirilmelidir. Maalesef bu konuda "bütçe" çok önemlidir. Bizde olmayan şey yani...

4) vefa dersek sanırım 3 yıl yatan Linderoth'a sabrederek GS yönetimi dünya çapında bir örnek göstermiştir. Bloglara inanan birçok taraftar yıllarca bekledi adamı orta sahayı kurtaracak diye. İlk üç madde uyarınca bence "salaklık" idi; halen aynı fikirdeyim.

5) İlk 4 madde uyarınca Kewell (bence) artık gitmelidir. Kendisine tapanlar, yakışıklı & cool bulanlar randevu alıp bir kadeh kırmızı şarap içmeye gidebilirler evine, sohbet ederler filan.

6) Beckham'ı alalım o zaman. Eminim bizim ligde hala iş yapar; frikik atar, iyi orta keser vs. Forma sattırır, daha yakışıklıdır, Victoria da bir şans gelirse magazin basını bayram eder hep GS yazar, localar dolar vs...

Majesty dedi ki...

"Ne kewellmış ya.Geriye gelme pres yapma ikili mücadeleye girme dripling özelliği diye bir şeyi kalmamış en son çalım attığı maç ilk oynadığı Kayseri maçı 1 sezonda hep 5 ay sakat ama nolursun kal kewell"


Bu ne ya? Sen bu blogu niye okuyorsun kardeşim, git meşrebine göre sitelere.

ultras/Movement dedi ki...

Atahan, Nouma giderken Çarşı da protesto etmedi, bir yandan sampiyonluk yolundaki Beşiktaş, öbur yanda Nouma, Çarsı şampiyonluğu secti...
Ama keşke taraftar çıkıp protesto etse, keske...

Adsız dedi ki...

Kewell'ımız gerçekten Galatasaray'da oynamanın bir ayrıcalık olduğunu düşünüyorsa,armamızla bir gönül bağı varsa,indirime gider.1 ay oynayıp 2 ay oynamayan 32 yaşına gelmiş bir adama yılda 6 milyon lira verir misiniz?Yönetim, kulübün bütçesini en doğru şekilde kullanmak için oradadır.Taraftara bağlı kulüp yöneticiliği olamaz.Burası Katar değil,Türkiye.Ahı gitmiş vahı kalmış futbolcuların para koparacağı bir yer değil.Kewell ederini isterse zaten bu takımda kalır.

Spooky dedi ki...

Hala utanmadan Kewell'ın ahı gidip vahı kaldığını iddia ediyorsunuz ben onu anlamıyorum. Bu futbolcuları (Nonda, Baros, Kewell) getiren yönetim sakatlık riskini o zaman alıyordu da şimdi neden almıyor?

Ayrıca bu bir indirim meselesinden çok aldığın paranın karşılığını verme meselesi. Ayhan da çok para alıyor sürekli kulübede, Elano Kewell'dan çok para alıyor takımın en çok eleştirilen ismi. Böyle kocaman liste çıkarırım. Profesyonelliğine, mücadeleye, sahadaki isteğe bakınca Baros ve Kewell gerçekten farklı bir noktadalar. Bunu kabul etmiyorsanız, izlemeyin zaten futbol.

Spooky dedi ki...

Ata, hayırdır? Twitter'ı gördüm de.. Anlamadım bir şey, mahzuru yoksa sorayım mı? Ne oldu..

scapula dedi ki...

Tüzük kongresi be Arda.

Söylenecek o kadar çok şey var ki...

Galatasaray'ın sadece uA'dan değil, liseden de kurtulması gerekiyor. O raddeye geldik, maalesef...

Spooky dedi ki...

Tahmin ettim de emin olamadım. Gerçekten haklısın...

Spooky dedi ki...

Atahan, Ekşi'de okudum dergi çıkmıyormuş perşembe bekleniyormuş... Mehmet Şenol söylemiş galiba. Transfer değil demiş.
Yanlış anlamayacağını düşünerek soruyorum nedir acaba söyleyebileceğin bir şeyse tabii...

scapula dedi ki...

Söyleyebileceğim bir şey ama ayrıntılarına da vakıf değilim, yanlış bilgi vermek istemem. O yüzden bir şey demeyeyim ama çok önemli olmadığını söylemeliyim. Meraklanacak bir şey yok yani; bir dahaki ay dergi yok ya, haber atlamak istemedik, geciktiriyoruz. Mehmet Abi de neden geç çıktığımızı belirtmek istedi, sürekli geç çıkmamıza yönelik eleştirileri ona söyleyince. Ama hakikaten, biz dergiyi her defasında ay sonuna hazır ediyoruz ve her defasında tamamen bizden bağımsız gelişmeler nedeniyle birkaç gün geç çıkmak zorunda kalıyoruz piyasaya.

Cem dedi ki...

gercekten benim ve bircok galatasaraylinin duygularini kesin ve apacik bir sekilde yazmissin

keske emre asik gitmese , keske harry gitmese ama belki de dunya kupasinda basarili olur ve geri doner ? ne dersin ??

bu guzel yazi icin tekrar tesekkurler

Spooky dedi ki...

Geç olsun güç olmasın :)

Adsız dedi ki...

Hiç Kewell ile görüşen oldu mu? kalmak istiyormusun diye soran oldu mu?

Rijkaard'a soran oldu mu kalmasını istiyormusun? diye

Sadece yönetim şuçlu değil kanımca...

Spooky dedi ki...

Kürekçileri şampiyon yapmadan dönme.
:)

Spooky dedi ki...

Kim gelecek sağlam orta saha:) burayı da sana ulaşmak için kullanıyorum ya özür dilerim herkesten.

scapula dedi ki...

Söylersem onu da Fener alır be Arda. :)

Spooky dedi ki...

Sen bana söyle be Ata :)

Adsız dedi ki...

ömer üründülün dedğinin aynısını güntekinde söyledi. o da mı bilmiyo futbolu? bi siz biliyonuz.iyi ki çıktınız iki programa

Adsız dedi ki...

ömer üründülün dedğinin aynısını güntekinde söyledi. o da mı bilmiyo futbolu? bi siz biliyonuz.iyi ki çıktınız iki programa

scapula dedi ki...

Güzel yorum tebrik ederim. :)

Bi ben biliyorum.

Spooky dedi ki...

ben de biliyorum.

Adsız dedi ki...

YAZIM ŞAHISSAL DEĞİLDİR LÜTFEN...BÖYLE BİR MAİLİ ATMAM GEREKİYOR DİYE DÜŞÜNDÜM O KADAR. HÜKÜMSÜZDÜR

İyi geceler öncelikle hilal ben. Kafama bir şey takıldı da daha doğrusu duyduğumdan beri ben ben değilim sanki malumunuz HARRY KEWEL YaDa DADY COOL konusu ve yönetim in tavrı (maili yazdığım için telaffuz ediyorum yoksa bu yönetim bende bitmiştir)ee okuyoruz haberleri 2.kewel isyanı başladı diye Ya ben merak ediyorum ACABA NEDEN bu yönetime protesto ediLmiyor.YA bu yönetimin yaptığı vefasızlık mı desem ıı değil şuursuzluk mu desem bilmem ama hani meşhur laf varya sizin RUHSUZ FUTBOLCU diye BU YÖNETİM DE RUHSUZ BİR YÖNETİM O HALDE Ve siz eğer bir yürüyüş klüp binasına yada yüksek ses de ama protesto etmezseniz bu durumu O ZAMAN KORKARIM SİZDE RUHSUZ TARAFTARLIĞINIZLA ÖVÜNEBİLİRSİNİZ .