16 Ocak 2010

Küçük Adamlar

Bu kaçıncı hiç burada olmaması gereken yazı, bilmiyorum. Her defasında farklı bir başlık aramaya gerek yok. Bizden öncekiler işimizi kolaylaştırıp adının başına ekleyivermişler zaten. Sıfatı batasıca bu Küçük adam, bu işin içindeki en ahlaksız, en mide bulandırıcı kişi olduğunu her yeni günde bir kez daha kanıtlıyor bizlere. Yıllar boyunca hastalıklı anlayışlarını bizim Galatasarayımızın içine bulaştırdılar. Galatasaray'ın şanından yediler. Bazısının artısı eksisine ağır bastı, biz de bağrımıza taş, güzelliklerle uğurladık; bazısı da onun gibi defolup gittiler. Eğitimsizdir halkımızın geneli, ayrıntı da bilmezler. Dolayısıyla eminim ki bu defolup gidenler de bugün hâlâ birçok yerde yüksek oranda saygı ve sevgi görürler. Ama bilsinler ki saltanatlarının sonuna geliyorlar, gelecekler. Ancak kendileri kadar kirli gazete sayfalarında yer bulabilecekler kendilerine bir süre; sonra sahipleri bakacaklar ki üç kuruş etmiyorlar, onlar da yol verecekler. Bugün sırtından geçirip aynı yerden bıçakladıkları Galatasaray'dan kazandıkları para yedi cedlerine yeter, o ayrı. Ama insanlar bilinçlendikçe gördükleri sevgi ve saygı, yerini acıma duygusuna bırakacak.


Senelerce yabancı düşmanlığından beslendiniz. Hem aç gözlü, hem örümcek kafalı, hem cahil, hem de ırkçısınız çünkü. Dedim ya, kendinizdekilerden sonrakilere de bulaştırmak için hastalıklarınızı, elinizden geleni ardınıza koymadınız. Gün gelecek hep beraber karantinaya alınacaksınız; tüm kalbimle inanıyorum. Daha fazla yayılamayacaksınız. Dün Jardel'e, Meira'ya ve hatta Lincoln'e karşı çok başarılı oldunuz. Ama bugün Baros'umuzu, Elano'muzu, Keita'mızı, şimdi tıpkı zamanında Hagi'nin yaptığı gibi sesinizin çıkmasına engel olan Kewell'ımızı harcayamayacaksınız. Sevmemize engel olamayacaksınız onları. Dezenformasyonunuza devam edemeyeceksiniz.

Ben kendimi bir konuda eğittim zaman içerisinde. Sevmediğimi, saygı duymadığımı takip etmiyorum. Merak da etmiyorum. Ne gazete okuyorum, ne televizyon izliyorum. Bu insanların ne kustuklarını oradan buradan karşıma çıkınca görüyorum ancak. Keşke hiç görmesem. Keşke hiç kimse önemseyip okumasa da acıyıp geçebilsem. Bozmasam kendimi de yazmasam bu satırları. Ama bugün yazalım ki yarın görmeye bile gerek kalmasın. Beşiktaşlısı, Fenerbahçelisi, Bursasporlusu, Eskişehirsporlusu; herkes yükseltsin sesini ki yok edelim bu pislikleri çok sevdiğimiz futbolun içinden. Küçük, sadece bir sembol. "En"li sıfatlar kullandım belki kendisi için ama kendim bile şüpheliyim. Oralarda olmasını sağlayanlardan daha yoksun olamaz ahlaktan elbette. Yanında İlker Yasin var, başında Ercan Saatçi, onun da başında başkaları... Erman'ı, Sinan'ı, Selçuk'u, Gökmen'i, Serhat'ı, bir sürüsü... Biz sesimizi yükseltelim ki gün gelsin kesilsin onlarınki.

Bu hoş olmayan satırlar için de özür dilerim herkesten.

14 ekleme:

shelbyl dedi ki...

Ne ozuru yahu, zaten blog'lar olarak kesersek bu tur [...] adamlarin onunu kesecegiz, ipligini pazara cikaracagiz. 4-5 yillari kaldi, cok degil.

Cem Kalay dedi ki...

Küçük Hakanlar desek daha iyi olacak artık..

sembolist dedi ki...

geçen yıl Skibbe gittikten sonraki süreçte Bülentin yanında floryada antremanları izler bi şekilde gördğümde Küçük beyinli'yi Şampiyon olmamızı hiç ama hiç istememiştim,çünkü bülent-küçük anlayşı tüm floryaya egemen olcaktı,İstedğim de oldu..Bu küçük beyinli ve saz heyeti değilmidir ki 2000-2001'de Jardel'i dışlayıp tarihin en kolay şampiyonluğuna mani olduları gibi,fenerin dirlmesni(5. şampiyonluk demek,aziz yıldrırımın dövülerek kovulması ve fenerin tarihten slinmesi anlamına gelecekti) sağladılar. Geçen yıl Skibbe-Lincoln eksenli saldrıları yüzünden Skibbe'yi ve Lincoln'ü linc etmeye kalktı bu anlayışın taraftarları..
Söze her başladıklarına vefa'dan konuya giren bu küçük'lerin gözümde en ufak bi değeri,sevgisi yok..Hagi-Popescu-Tafarel Uefa'nın,süper kupanın esas sahipleridir artık..Küçüklerin resimleri floraydan kaldrılsın ki,aşılamay çalıştıkları yabancı düşmanlığı,takım içi fesatlıklar için genç futbolculara güzel bi öğüt nitelğinde emsal teşkil etsin..

Kapali Ust dedi ki...

Yayın ihalesi sonucunda oluşan rakamın Türk futbolunda çok şeyi değiştireceğini düşünüyorum.
4 yıllık süre zarfında eyyam, entrikadan beslenen yazarların bir, bir tasfiye olacağını, içlerinde okumuş olanların da bukalemun gibi renk değiştirerek ortama uyum sağlayacağını hep beraber izleyip, göreceğiz..

mischa dedi ki...

Hazımsızlık ve haysşyet eksikliği Ata, başka birşey değil. Başka türlü bir insan sevildiği yere bu kadar ihanet edemez.

mehmet sabi dedi ki...

Bunların bitmesi için , Şansal'ın atacağı adım çok önemli her ne kadar biraz onlara benzesede. Eğer Şansal Büyüka Erman'ın görevine son verir yollarını onla ayırırsa bu adamlar belkide domino taşları gibi yıkılır.Yada ben çok iyi niyetliyim .

Bizim eski ihanet tayfasına gelirsekte artık yorum yapmaya gerek yok ne mal olduklarını ortaya çıkardılar içlerinde dediğin gibi ırkçılık var ama Türk ırkçılığı değil güruh ırkçılığı ; eyvallah bizde isteriz takımımızda Türk oyuncular olsun , bizde gurur duyarız ama bunların niyeti yetenekli Türk oyuncular oynasın değil kendi güruhları oynasın bu Türk oyuncu konusunuda bizim Ardalarımızı , Sabrilerimizi kafeslerine almak için kullanıyorlar , eh onlarda kanmaya meğilli oluyorlar biraz. Böylece hem kendi tahtlarını sağlamlaştırıp , hemde G.Sarayın köküne dinamit koymak ama o dinamitin patlamaması için bizim dikkatli olmamız lazım . Rijkaard'ları ,Kewell'leri yedirmememiz lazım bunlaraki dinamit onlara postalanıp onların ellerinde patlasın.

Adsız dedi ki...

Ata merhaba;

Geçenlerde bir Ankara tren seyehatimde Süleyman Seba ile yolculuk ettim. Söylediği özetle şu;

"Galatasaray'ı hoca seçimi için kutlamak lazım. Ancak arkasında sonuna kadar durabilmeliler. Bunu başarabilirler mi bilemiyorum"

Günlük hayatın harala gürelesi içinde yapılan doğruların ayırdına varmak bazen zor oluyor. Kaybettiğinde anlaşılması da bir boka yaramıyor.

Ama umarım hepimiz, herkes bir gün gelir analitik düşünmeyi öğreniriz bu ülkede. Bilen bilmeyen ayırışır işte o zaman. Her şey daha güzelleşir...

Selamlar

Çetin

scapula dedi ki...

Teşekkürler Çetin Abi.

Dileğimiz bir, umudumuz bir, beklentimiz bir.

Şeref verdin.

Sevgiler, saygılar;
Ata

Spooky dedi ki...

ata twitter'ı gördüm. transfer haberleri veriyorsun bakıyorum. bundan sonra sana danışırım çıkan haberleri o zaman :)

scapula dedi ki...

Vermiyorum da, heyecanlandım, dayanamadım. :)

Spooky dedi ki...

:) bi yerlerden duyuyorsun o zaman arada sızdır bana da ben de heyecanlanıyorum.

tayfun gurkas dedi ki...

selam,

"Ben kendimi bir konuda eğittim zaman içerisinde. Sevmediğimi, saygı duymadığımı takip etmiyorum. Merak da etmiyorum." demişsin.

iyi de bunları okumayacaksan ne okuyacaksın. zaten seninle aynı düşüneni okuyacaksan nasıl besleneceksin? en iyi eleştirel yazılar tam da bu sevmediklerin üzerinden yapılmaz mı?

sevgiler...

scapula dedi ki...

Selamlar.

Bunları okumuyorum, bilerek konuşanları okuyorum. Aynı fikirde olmayabilirim, ama karşımdaki bir şeyden anlıyor da konuşuyorsa ondan öğreneceğim çok şey vardır. Dün uzun uzun "Jo standart bir transfer midir, çok iyi bir transfer midir" üzerine konuştuk mesela, bilen biriyle.

Sevgiler, saygılar;
Ata

Spooky dedi ki...

biz de konuşssak jo nasıl bir transferdir diye veya nedir vardığınız sonuç?