30 Temmuz 2009

Elano Galatasaray'da

Gecenin bir vakti gelen müjdeli telefon rüya değil ise eğer...

***

Yukarıdaki cümleden sonra uzun bir "Oleeeey, duydun mu olm, oha lan, abi büyük iş yaptınız, Elanooo, müthiş, harika transfer abicim ablacım, frikik lann, ama Sabri, şu orta saha hücum hattı Bayern'de yok lan, sağol uyandırdığın için, şşş uyanın olm" evresi geçti. Son bir buçuk saati ise televizyon karşısında uyuyarak geçirdim. Sabah yine bir telefonla uyandım. Tüm yaşananlar bir rüya mı, gerçek mi diye düşünecektim yoksa eminim. Şöyle bir kontrol edecektim resmi site hâlâ yerinde duruyor mu diye. Diyecektim, ulan acaba rüya gördüm de kalktım transfer diye bloğa mı girdim, uf ne küfür yeriz... Vallahi duruyor resmi site, girişinde de Elano. Bu durumda "Elano lan!" evresine geçiş yapacağım az sonra yeniden.

Ondan önce şunu söyleyeyim. Kader Keita büyük transferdi. Benim de bir dönem özellikle takip ettiğim, Lyon'a geldiğinde "Lyon bu sezon, sonunda Şampiyonlar Ligi'nde yarı final yapacak" dediğim oyuncuydu. Lyon'un şanssızlığı, Şampiyonlar Ligi'ni kazanacağına dair üç kişiyle yemek bahsine girdiğim takımla erkenden oynamaları oldu. Benim şanssızlığım ise o yemekleri hâlen alamamam. Ben olsam şimdiye üçüne, en azından görme imkanım olan ikisine ısmarlamıştım. Neyse söyleyeceğim şu ki, Keita geldiğinde evde olsam, müsait olsam uzun uzun bir Keita yazısı yazabilirdim. Son sene pek takip etmemiş olmam haricinde, ezberimde olan bir oyuncu. Tabii ne yazsam, "Yattara'nın güçlüsü ve daha iyisi" benzetmesinin önüne geçebilirdim, bilmiyorum.

Elano için ise, bir şey anlatmaya, tanıtmaya gerek bile yok. Sanırım son yıllarda yapılmış en büyük transfer bu, ülkemizde. Maliyetini de bilmek gerek tabii bu alanda değerlendirme yapabilmek için. Ben 8-10 milyon avrodan daha fazla olduğunu sanmıyorum, ki Elano rahatlıkla 14-15'e de transfer yapabilecek bir isim. (Ek: 7 milyon avro ödenecekmiş. O da üç yılda. Ne denilebilir ki!) Manchester City'nin paraya ihtiyacı olmaması, kadrosundaki hücuma yönelik oyuncu enflasyonu, Haldun Üstünel'in at kuyruğu, bu transferi ucuza kapatmış olma ihtimalimizi artıran unsurlardan birkaçı. Haldun Üstünel demişken... Ne demişkeni yahu, Haldun Üstünel için ayrı post yazılır, üç beş kişi bir araya gelip inhaldunwetrust.blogspot.com diye ayrı blog bile açılır. Yine de Haldun Üstünel demişken, transferin bu saatte açıklanışının, AliSamiYen.Net'in gece nöbetçilerine karşı bir saygı duruşu olduğuna inanıyorum. İnanıyorum değil, hiç şüphesiz böyle.

İlla oyuncu hakkında bir şey söylemek gerekirse, tek cümleyle "Dünyada Kaka'ya en çok benzeyen oyuncu." diyebilirim. Üye sayısı çok sınırlı Avrupalı Brezilyalılar ekolünden. Hem hücuma yönelik oyuncu olacak, hem iyi savunma yapacak, hem tekniği yüksek olacak, hem cambazlık yapmayacak... Yani şöyle ki, Lincoln Ronaldinho muadili ise Elano Kaka işte. Topukla gol atmayacak misal. Ama o gol atılacak. Hepsinden önemlisi, Galatasaray'da bugünden sonra frikik atılacak. Direkt gol olacak, birilerinin kafasıyla buluşup gol olacak, karambolde gol olacak, orta şut karışımı vuruş kimseye dokunmadan süzülüp süzülüp kalecinin bakışları arasında filelerle buluşacak...

Ali Sami Yen'de Linderoth - Arda - Elano - Kewell - Keita - Baros gibi bir altılı dahi izleyebiliriz. Normal şartlarda ise Mehmet Topal, Linderoth ya da Kewell'ın yerine formanın sahibi olacaktır. Rüya gibi bir kadro işte. Rüya gibi...

12 ekleme:

Spooky dedi ki...

Babam uyandırdı, gözlerim doldu kısa bir süre...

Emana ve Elano.. Allah'ım sana geliyorum.

Spooky dedi ki...

Yanlış anlaşılmasın Emana'yı aldığımdan değil bu iki isim benim hayalimdi.

Elano geldi, bi de Linderoth devreye girse şu takımda...

Adsız dedi ki...

in haldun we trust

Ozan dedi ki...

Efsane bir transfer yaptı Galatasaray. Sabaha ne güzel uyanıyor insan. Teşekkürler Haldun Üstünel!

Sade dedi ki...

İnanılır gibi değil, Haldun Üstünel'i şuan görsem boynuna sarılırım. Bir insan nasıl binlerce insanı böyle mutlu eder!

Spooky dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
mischa dedi ki...

Ata, bir de kewellyedekkalmasin.blogspot.com lazım. yardımcı olursun umarım:)

scapula dedi ki...

Yok abi,

rijkaardkimiisterseonuoynatsinamagokhanzanharic.blogspot.com olacaktır benim tercihim. :)

***

Arda,

Linderoth, geçen sezon Ayhan'ın yaptığını yapar, sanırım. İç saha maçlarına Arda Linderoth Elano Kewell Keita Baros altılısıyla çıkabiliriz diye tahmin ediyorum. Dışarıda da Kewell yerini Topal'a bırakır herhalde...

Daha Aurelio olayı var ama bu saatten sonra alır mıyız ki?

Chao Grey dedi ki...

Transfermarkt'ın verilerine göre ödenecek bonservis miktarı 9.4 milyon euro. Ama ne gam.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/spieler/20053/elano/transferdaten.html

scapula dedi ki...

Lisandro Lopez'un 18 milyon avroya transfer olduğunu düşünsek yeter Çağrı...

Chao Grey dedi ki...

Yalnız Lopez de 24 milyon euro :)

Dediğim gibi ne gam.

http://inhaldunwetrust.blogspot.com/ dedi ki...

Yaban ellere kurban olmasın istedim;

http://inhaldunwetrust.blogspot.com/