14 Haziran 2009

Mehmet Topuz vs Hasan Şaş

Mehmet Topuz, bu ligin en iyi oyuncularından biri oldu hep benim için. Gerek oyun içerisinde, gerek sezon süresince istikrarsızlık sorunu var belki biraz ama izlemekten hep keyif aldım. Onun şutlarını, paslarını, ısrarcılığı ve mücadeleciğini iç geçirerek izledim. Galatasaray'a gelmesini çok istedim her zaman. Kariyerine Kayserispor'da devam etmesi, ille de İstanbul'a gideceğim diye tutturmaması saygıyı hak eden bir tutumdu. Yine Kayserispor tüm hamlelerine rağmen çıtayı yükseltemeyince, önümüzdeki sezon öncesi daha yüksek hedefleri olan bir takıma geçmek istemesi de en doğal hakkıydı Mehmet Topuz'un. Gelgelelim, bu geçiş olabilecek en çirkin şekilde oldu. Hikayeyi boşuna anlatmaya gerek yok, zaten hepimiz biliyoruz. Beni de çok ilgilendirmiyor açıkçası, Beşiktaş ve Fenerbahçe arasında yaşanan bir transfer çekişmesi. Ha, dediğim gibi çok isterdim Mehmet Topuz Galatasaray forması giysin ama 8.7 milyon euro ve bir futbolcu karşılığında da değil. Herneyse, üzerinde duracağım konu farklı.

Hep söyledim, benim için ikinci Hasan Şaş'tı Mehmet Topuz. Anadolu'dan çıkmış en yüksek potansiyelli oyuncuydu, Hasan Şaş'tan beri. Çok yönden de benzetirim ikisini birbirine. Yine İstanbul'a transferleri de benzedi. Dün gibi hatırlıyorum Hasan Şaş'ın Galatasaray'a transfer edilme sürecini. "İkinci Hasan Olayı" manşetini Hürriyet'in, Hasan Vezir'in kaçırılmasına atıfta bulunan... Şimdi fazla ayrıntısına girmek istemiyorum kendimi kısıtlamamak için, Hasan Şaş'a bir veda yazısı yazmak niyetindeyim. Ancak Hasan Şaş'ın bu transfer sırasındaki tavrına, Mehmet Topuz'u gördükten sonra bir kez daha saygı duyduğumu söylemeliyim. Tam yedi kulüp vardı Ankaragücü'nün genç yıldızının peşinde; Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş, Trabzonspor, İstanbulspor, Kocaelispor, Bursaspor. Önce çıkıp delikanlı gibi "Benim tercihim formanın rengi olmayacak. Kulübüme ve bana yeterli miktarda parayı veren, transferimi gerçekleştirir." dedi Hasan, gönlünde yatan renk sarı kırmızı olmasına rağmen. Adaylar ikiye düştükten sonra ise "Fatih Terim'e söz verdim, Galatasaray'a gideceğim." dedi, Galatasaray'a geldi. Aşağıya haberi koydum, geldiği ilk günden itibaren "Büyük aksilik olmazsa futbolu Galatasaray'da bırakacağım." dedi, Galatasaray'da bıraktı. Mehmet Topuz'un, "Beşiktaşlıyım, 50 milyon verseler Fenerbahçe forması giymem." diyen Mehmet Topuz'un, Fenerbahçe'ye imza attığı gün...

5 ekleme:

aşkın dedi ki...

Bonservis bedeline dair kesin bir kaynak var mı?

scapula dedi ki...

Doğru olduğunu varsaydım:

http://www.kayserispor.org/yolspordan-fenerbahceye-bir-mehmet-topuz-hikayesi-ayhan-baynal.html

aşkın dedi ki...

Kafam karıştı.
5 milyon+Emreciksin denmişti.
Şimdi en baştan beri 8,7 önerildiği yazılmış verilen sitede.
Kimileri de diyor ki Beşiktaş ortalığı karıştırınca Fener zam yaptı.
En baştan 8,7 önerilmişse Demirören Topuz'a ne önerdi de aklını çeldi bilinmez.
Yok sonradan teklif arttırılıp 8,7'ye çıkarılmışsa bu kadar büyük teklife rağmen işin içine tonla adam girip A.Yıldırım'ın bizzat gidip getirmesine sebep nedir bilinmez.
Neyse ya, bize ne.

Adsız dedi ki...

Mehmet Topuz iyi futbolcu değil.Bugüne kadar hayran olacak hiçbir şeyine rastlamadım.Bencil küçük maçların oyuncusu.Büyük maçlarda deplasmanda ayağına 2 veya 3 kez top deyer onda da burnuyla vurur 3 metre dışardan çıkar gider

mischa dedi ki...

Hasan herkes için olmasa da senin benim için efsane oldu. onu yakından tanıyan ne kadar Galatasaraylı olduğunu bilir. çok kötü şekilde ayrılıyor. gerçekten üzülüyorum.
selamlar