22 Haziran 2009

Aferin Lincoln!

Aslında bu gibi herkesin hemfikir olduğu konularda yazmayı tercih etmiyorum pek. Şimdi de çok içimden gelmiyor açıkçası. Ama bugüne kadar burada yazdıklarım, bu konuyu es geçmemeyi benim için bir sorumluluk hâline getiriyor. Nasıl ki Lincoln'e haksızlık yapıldığı zaman konuşuyoruz, Lincoln haksızlık yaptığında da susmamak gerek. Bugün antrenmana gelmeyişi, ilk yanlışı değildi Lincoln'ün Galatasaray'daki. Ancak tahminim, sonuncu olma ihtimalinin yüksek olduğu yönünde.

Üzgünüm çünkü en iyi oyuncumuzu kaybetmiş olabiliriz. Ama en azından bu saatten sonra "Haksızlık yapıldığı için gitti." demem. Bugüne kadarki gecikmelerinde hep Lincoln'ün tarafındaydım. İzin verilmesi gerektiğini düşünüyordum, buraya 20 saat uzaklıktaki bir memleketin insanı olan Lincoln'e. Ama bu kez değil. Lincoln bir hafta erken terk etmişken Türkiye'yi, hak etmiyordu bu izni. Ve hatta, hak etse ve verilmese bile gelmeliydi. Çünkü bu bir numaralı eleştiri konusuydu Lincoln için. Bırakın sorumluluğunu yerine getirmeyi, ekstra fedakârlık yapmalıydı. O ise sorumsuz davranmayı seçti. Hoş değil yaptığı. Ve bu saatten sonra onu kazanmanın bir yolu yok gibi gözüküyor.

Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Lincoln konusunda bugüne dek yalnış strateji izleyen Yönetim'in ekmeğine yağ sürmüştür bu gecikme. Resmi siteden yapılan açıklama da bunun açık bir kanıtı. Galatasaray Yönetimi, her konuda bu kadar şeffaf olsa keşke... Hayır satacaksak da, kendi elimizle değerini düşürüyoruz bu şekilde. Ya da bunlar önceden belirlenmiş şeyler mi? Bilmiyorum. Öyleyse de şaşırmam. Şimdilik bekleyelim, önümüzdeki günler enteresan gelişmelere gebe gibi gözüküyor. Sonunda benim görmek istediğim, Lincolnlü bir Galatasaray, her şeye rağmen. Zor gibi. Bakalım...

7 ekleme:

rot dedi ki...

tek dileğim lincoln'ün frank rijkaard yönetiminde 1 sezon geçirmesi.. o zaman her şey daha güzel olacak bence, aradığımız maestroyu izleyeceğiz gibi geliyor.. rijkaard'ın geli$ine en çok bu yüzden sevinmi$tim ben..

bir diğer merak konusu da kaç gün geç geleceği..

Adsız dedi ki...

Galatasaray formasını, armasını bu denli ucuzlatan, ayaklar altına alan bir futbolcu daha görmemiştim. Ne kadar yazık ki hala bu forma altında. Haketmediği değer veriliyor, hakedenlerin yanında. Yazık..

tigy dedi ki...

allah rızası alsın için birisi satın alsın 2ye 3e şu adamı yeter!

Spooky dedi ki...

lincoln, rijkaard ile yeniden doğacak deniyor. asla katılmıyorum...

ronaldinho'yu düşünüyorlar sanırım ama ronaldinho'nun o dönemdeki temposunu, fiziğini düşünün ve tabii ki hırsını.

maalesef lincoln'de bunların hiç biri yok. lincoln'ü savunurken babamla, arkadaşlarımla yüzlerce kez kavga ettim. almanya'dan beri izlediğim bir oyuncuydu.
Olmadı ama uymadı bunu kabul etmek lazım. Geçen sezonun ilk yarısı lincoln'ü izledik ama o dönemde lincoln oynasın diye skibbe'nin tavizleri takımın diğer unsurlarını küstürdü. bu çok açık. parasını garanti alıyor, sıfır tempoyla antreman geçiriyor, dizim ağrıdı, bağım çekti diye yarım bile bırakıyor.
Galatasaray bir takım.
Arsene wenger'in arsenal için takım olmakla ilgili yazdığı maddeler vardı. hatırlayan vardır. herkesin takım için çalıştığına inan, kendin için istediğini takım için de iste gibi genel bir felsefesi vardı işte galatasaray'da lincoln bunu engeller hale geldi.
Belki bugün gelseydi antremana herşey rayına oturabilirdi. Bu fırsatı da kaçırdı ve benim artık sabrım kalmadı.

4-3-3 on numarayla daha doğrusu lincoln gibi bir on numarayla veya oyuncuyla oynanmaz. çok zor belki sağ uçta oynayabilirdi ama yine de yavaş kalacağını düşünüyorum. ayrıca, rijkaard'ın barcelona kariyerindeki kara leke ronaldinho'ya taviz vermesiyle suçlanmasıyla başlayan eto'o ve diğer oyuncularla devam eden ilişkilerdi.
Lincoln'e taviz vererek başlayacağını düşünmüyorum. Tabii ki lincoln'ün kampa katılacağı zaman takımdaki havayı sezecektir. Herkes ikinci şansı hakediyorsa. Bu rijkaard'ın ikinci şansı olabilir yaptığı hatayı tekrarlamaması açısından.
Lincoln'ün ise ikinci değil 4. 5. heralde ve yine berbat etti.

Yine uzattım çok.
İyi bakın kendinize

Yiğit dedi ki...

Ben o zaman çok kısa şunu söyleyeyim: Galatasaray forması giyen birinden nefret etmenin nasıl bir his olduğunu Cassio Lincoln bana öğretti.

Fritz Fassbender dedi ki...

Lincoln benim için Leverkusen maçında Nezihi'nin ısrarla çağırmasına rağmen yanına gitmeyip yeni açığa dönerek 'sizin için giriyorum' hareketini yaptığı gün bitmişti. Gözümde artık karaktersiz sıfatının birinci tanımı. Üstelik Canaydın dönemi travmatik halin sembolü. Hiç bir dönemde, değil 2 sene 2 gün bu kulüpte barınamayacak bu adam o cinnetsel zamanlarda taraftarın da ayarını kaçırdı. O yüzden gs.org'da 'lincoln'le yollar ayrıldı' haberini gördüğüm gün Canaydın dönemi de gerçekten bitmiş olacak bana göre. Temennim taraftarın da(Sivas maçındaki tribün performansından sonra da umutluyum) Lincoln saplantısından kurtulup forma numarasının değil armanın peşine düşmesi tekrardan. Ha eğer bu sezon da 10 numaralı formada yine Lincoln adı yazarsa o zaman Adnan Polat da Mart 2010'dan sonra anılarımızda bize güzel günler yaşatan bi isim olarak yerini alır. Umarım. Çünkü artık Lincoln teknik, taktikten öte bir kulüp kimliği meselesidir. Umarım daha fazla böyle bi adam karşısında bu kulüp küçültülmez.

Adsız dedi ki...

ya arkadasim bu adam bana göre hala hakli. adami gönderiyorlar ama hiç arayip sormuyorlar heralde, lan bi ara senin futbolcunu işte nerde ne durumda öldü mü kaldı mı geliyo musun diye bi sor, resmi siteye yetiştirmeden evvel, senin işin ne futbolu yönetmek degil mi, bu adamin karakteri belli ve rahat bir adam her brezilyali gibi az biraz iteleyeceksin suyuna gidiceksin o da takimda oynayacak budur olay kardeşim. Eğer bir hata varsa 50-50 dir bu, bu adamı yönetenler ya da yönetemeyenler de karar versinler gidicekse göndersinler böyle yarım agiz yapmasinlar, gitmeyecekse de yem etmesinler, hedef göstermesinler, geçen sene de aynısını yaptılar bi kaptan yapiyorlar ama sonra arkasında durmuyorlar, bi arda haberi cikar cikmaz resmi sitede hemen cevap veriliyor, sebebi arda nin para getirecek olması mı dır, böyle kaypaklik yaparsan adam da böyle atar kazigi sana. Bu adam gidiyosa gitsin artik umrumda degil zaten su sistemde faydali olmasi da mümkün degil ama bana göre bu adamı harcadilar, harcanmasına göz yumdular, iki laftan teki lincoln bu kadar para aliyor bik bik bik, sanki silah dayadi bana bu parayi verin diye.
Yerinin de doldurulacagina dair bi gram inancim yok zaten.

İnsan psikolojisinden anlayan adam yok bi tane yeminle, insan yönetmeyi beceremeyen adamlar futbol a.ş yi de yönetemez, sorun olucak tabi sorun olunca o sorunlari aşmak senin görevin, kriz cikti diye hobarey diyip hep bunlar yapıyor diye afişe etmek, millete hedef göstermek degil. Satıcaksan da satarsın böyle rezillikler cikmaz haa yerine kimi koyacaksın, onu da sen düsünüceksin, bu adami idare edemiyosan aslinda senin de orda işin yok ya işte...