"Şu maçı ligimizi bilmeyen birine seyrettirsen, hangisi şampiyonluğa hangisi küme düşmemeye oynuyor diye sorsan yanlış cevap verir."

Tanıdık geliyor mu? Gelmeli. Çünkü dünyanın en bayık klişesidir bu. Sene başına 10-15 yazı düşer böyle gazetelere, büyük denilen takımların yenildiği maçlardan sonra. Son on günde iki örneğiyle daha karşılaştım. Birinin yazarı Erman Toroğlu'ydu, diğerini hatırlamıyorum. Ama Erman Toroğlu'nun bu seneki ikinci yazısıydı bu şekilde. Her seferinde de tespit yapıyormuş, bu anlatım yolu ilk kez tercih ediliyormuşçasına havalar... Ama anlamıyorum, ne var bunda bu kadar tekrar edilecek... Kardeşim manyak mısınız? Galatasaray'ı, Fenerbahçe'yi bilmeyecek kadar futbolla alakasız birine niye maç seyrettiriyorsunuz, bir. Bu şartlara uygun bu kadar adamı nereden buluyorsunuz, iki. O kadar çok yazdınız ki, öyle bir adam kalmadı dünyada, bitti tükendi nesli; bu da üç. Öğretmen okullarında öğretildiğini düşündüğüm "kendini de unutsaydın" klişesinden bile daha sinir bozucu hâle geldi artık bu. Bir daha bu yazıyı görmek istemiyorum. Cidden.

Not: Google'da yazıya uygun fotoğraf aratıyordum ki, orta çapta bir mucize yaşadım. Bunlar Eskişehirspor'un Erasmusla şehre gelip tribüne kazandırılmış taraftarları. En sağdakini görür görmez irkildim. Amerika'da tanışmıştık; Marek Cyrek. Haberin altında da yazıyor zaten adı. Dünya küçük desem, klişelerden şikayet edilen bir yazının sonuna hiç uymayacak. Susup şaşırma hakkımı kullanıyorum.

4 ekleme:

Berk Tuna Tertipli dedi ki...

Nereye yazacağımı bilemediğimden tercih sebebim burası oldu.

Yenilsende Yensende programındaki Galatasaraylı duruşundan ötürü çok mutlu oldum, bizi oralarda temsil etmen çok güzel ve verdiğin örnekler ile kattığın yorumlar çok hoş.

Kendi adıma teşekkürlerimi sunarım..

Berk Tuna Tertipli dedi ki...

Nereye yazacağımı bilemediğimden tercih sebebim burası oldu.

Yenilsende Yensende programındaki Galatasaraylı duruşundan ötürü çok mutlu oldum, bizi oralarda temsil etmen çok güzel ve verdiğin örnekler ile kattığın yorumlar çok hoş.

Kendi adıma teşekkürlerimi sunarım..

omer26 dedi ki...

Erasmus ESES'ten bazı arkadaşlarımız Galatasaray maçına da gelmişlerdi. Maç öncesi son idmanı beraber izledik. Arkadaşlarımızı burada o gece misafir ettikten sonra Galatasaray maçına gitmiştik. Aralarında bir Polonyalı var. Adını yazmak çok zor olduğundan ben ona kısaca Cjhirs diyeyim. Kendisi tam bir Eskişehirspor fanatiği. Tribünde söylediğimiz çoğu besteyi biliyor. Bazen ben de susup şaşırıyorum......

goldenaxe dedi ki...

GS-PSV maçına gidilmişti Ankara'dan.
Erasmuslularda heves edip gelmişlerdi ve içlerinde anti-PSV taraftarları vardı : )