19 Mayıs 2009

Geciken İtiraf

Biliyordum! Kesinlikle biliyordum. Biraz Hagi'yi, biraz Hakan Şükür'ü tanıdıktan sonra anlamamak mümkün değildi zaten. Hakan Şükür, UEFA Kupası finalinin son dakikasında o frikiği kullanarak, dolaylı yoldan Hagi'nin kırmızı kart görmesine neden olduğunu itiraf etmiş.

"Son dakikada kazandığımız frikik atışını kullanmak için Hagi hazırlık yapıyordu. Ancak ben kaleyi tutarsa gol olur diye düşündüm ve vurdum. Tabii o benim atmama hem şaşırdı hem de sinirlendi. O hareket onu çok gerdi. Uzatmaların ilk dakikalarında Adams'ın başlattığı ancak Hagi'nin sürdürdüğü pozisyonda kırmızı kart gördü."

Sırf bu anekdot üzerinden Hagi ve Hakan Şükür analizine gidilir. Her ikisini de en kısa yoldan o kadar iyi anlatıyor ki...

19 ekleme:

Chao Grey dedi ki...

Şu an o kadar üzgün ve sinirliyim ki... Ayrıca kendimi enayi gibi hissediyorum.

Fritz Fassbender dedi ki...

şükürseverlere saygısızlık etmek istemem ama işte bu minicik anektod bile hakan şükür'ün hiç bir zaman kalbimde hasan, hagi, tafi, tugay, uğur, kaptan, ve hatta kubilay kadar yer edememesini gösteriyor. bugün şu kötü günlerimizde biraz daha yapıcı olmak yerine nerden galatasaray'a vururum da "ben yoksam galatsaray da yok" mesajı veririm derdinde olan birinden beklerim tarihin en mühim maçında gelmiş geçmiş en büyük frikikçilerden birine topu bırakmamayı. mühim olan galatasaray'ın kupayı alması değil için, galatasaray'ın kupayı "hakan sayesinde" alması. bütün başarılarını bir kenara bıraktım keşke hakan'ı sadece 17. şampiyonluktaki efsane çabasıyla hatırlayabilseydik ama sanırım o buna izin vermeyecek.

gltsry dedi ki...

bu itirafı babam senelerdir yapıyor yaa, hakan şükür hiç yapmasa da olurdu:)
babamın hakan şükür'ü hiç sevmemesinin tek nedeni olmasada(çünkü galatasaray'da oynamaya başladığı ilk günden bu yana sevmez) en önemli nedenidir.bu görüntüyle hakan'ı tanımlar babam yıllardır.
yalnız top kaleyi bulursa gol olur diye düşündüm demiş ya hakan bu nasıl bir düşünce ben anlamadım.hagi vurupta kaleyi bulmayan top mu görülmüş? bu sözle galiba hakan açısından topun kaleyi bulmasından çok kaleyi bulacak topu kendisinin atmasının önemli olduğu ortaya çıkıyor.
hagi'nin bakışı cidden çok feci bu arada,korktum:) bir kitap yazılır o bakışa:)

Adsız dedi ki...

saldırın düşmanlar!

zihniyete bak! neymiş bu küçüçük anektod bileymiş...


bi kere de delikanlı olun, deyin ki hakan şükür fethullahcı bu yüzden sevmiyoruz. biz de eyvallah diyelim, gözlerinizden öpelim...

Adsız dedi ki...

"mühim olan galatasaray'ın kupayı alması değil için, galatasaray'ın kupayı "hakan sayesinde" alması."

demiş biri, sanırım en yalandan tespit bu olsa gerek.

hakan bu kupayı ben olmasak da alırdık diyor dikkat edersen!

ayrıca en başından beri ben sadece golleri attım, ama arkasında mükemmel bir emek, hazırlanış vardı, tafferelden okana kadar diyor. ben golcu olduğumdan önplana cıktım diyor.

kusun hakan nefretinizi. ideolojileriniz galatasaray sevginizin çok üstünde...

scapula dedi ki...

"bi kere de delikanlı olun, deyin ki hakan şükür fethullahcı bu yüzden sevmiyoruz. biz de eyvallah diyelim, gözlerinizden öpelim..."

Siz kimsiniz, isimsizler mi?

İnsanları delikanlılığa davet ediyorsan, önce bir zahmet adını yazıver.

çağrı dedi ki...

Bakış açısıdır bütün mesele.
Seven biri de bir anektodla göklere çıkarabilir Hakan'ı.Herkesin doğrusu kendinedir.

Futbolcu Hakan Şükür kraldır benim için.Yorumcu Hakan Şükür ise hayal kırıklığı.Zerre ilgilenmem siyasi görüşüyle.Siyasete atılırsa konuşuruz tabi :)

Majesty dedi ki...

İtiraf etmesine gerek yok her şey kabak gibi ortadaydı. Fakat o anda maçın heyecanı ile tabiki fark etmedik. Herkes sonradan izlediğinde hatırlayıp fark etmiştir. Fakat bu Galatasaray'ın tarihindeki en büyük futbol başarısını gölgelemez tabiki.

Adsız dedi ki...

Bence suç biraz da bizde yani taraftar milletinde. Sevdiğimiz oyuncuları idealize etmeyi, adeta putlaştırmayı, hiçbir kötü özelliği olmadığına kendimizi inandırmayı seviyoruz. Hakan Şükür'ün Galatasaray üzerinde çok emeği olabilir ama bu onun karakter olarak yüzde yüz iyi olduğu anlamına gelmez. Saha içi ve dışındaki efendi duruşunun yanında biraz sinsi çıkarcı tarafı da olabilir. Sonuçta hiçbir insan tamamen iyi olamaz. Sonuç olarak Hakan Şükür bu takımın efsanesi olabilir ama benim gözümde Emre Aşık'tan daha iyi bir Galatasaraylı değildir.

ultrANIL07 dedi ki...

Belli ki Hakan kahraman olmayı Kupa'nın önünde tutmuş. Olay bundan ibaret sanırım.

Karamurat dedi ki...

Niye bu olay üzerinden Hakana'a vurulmuş ben anlamadım. Her zaman futbolda olabilecek bi frikik hadisesi. Hissetmiş, vurmuş. Hagi de asıl frikikçi olduğu için kızmış. Ne var ki bunda?

Hem bu bir hatanın dile getirilmesinden başka bir şey değil. Mevzunun dile getirilmesi ise 17 Mayıs'ın hatırlanması üzerine oluyor. Ne alakası var şimdi Galtasaray'a zor gününde yorumcu olarak vurmakla?

Bir de zaten o frikikten sonra Hagi'nin kızdığını anlamak için bu günü beklemeye gerek yok. Anlayan o zaman da anladı. Özetleri geçen gün izleyen de anladı.

96-2000 jenerasyonunun en büyük iki futbolcusu Hagi ve Hakan Şükür'dür. Onlar lafını etmeye deymeyecek bu meseleyi önemsememişlerdir maçtan sonra zaten. Şimdi ilginç bir anıdan ötesi değil. Büyütmeye de gerek yok, Hakan'ı eleştirmeye de.

MOURINHO dedi ki...

ben bile o an topa hakan vurunca hayal kırıklığına ugradım,sınırlendım,"ulan bee bıraksana" dedım.hagı nasıl dellenmesın.hoş hakan sanırım açıyı gorunce 96 dakı antep maçında zannettı sanırım o an kendını.

ha birde şöyle bir şey var..hakan vurmasa,hagi vursa yıne top auta gitse ya da seamanın ellerınde erıse..hagı atılmasa..11 e 11 penaltılara kalsak..hagı penaltıyı kaçırsa..kupayı alamasak..

her ıhtımal olabılırdı acıkcası.işte futbol bu yüzden güzel sanırım:)

scapula dedi ki...

Mourinho;

Benim kafamı çok, çok, çok, çok kurcalayan bir noktaya değinmişsin. Tam isabet olmuş. Aynı zamanda kafamda tasarladığım, yarın ya da cuma günü yayımlayacağım yazıdan spoiler vermişsin.

Futbol değil bu tarif ettiğin bence. Hayat. Şu hayatta başına gelmiş her şey düşün, hepsi ihtimaller üzeri sınırsız sayıda ihtimalin gerçekleşmesi sonucu yaşadıklarındır. Şimdi uzatmayayım da, muhtemelen yarın, finalden sonra sonra bunu yazacağım. O yazıya gelecek yorumları gerçekten merak ediyorum. Orada tekrar konuşuruz, istersen.

extensor dedi ki...

Frikik kötü yere gitmemişti...
Kötü kullanmamıştı Hakan.

Ve dert değil, hissetmiş vurmuş.
Gol olsa yine Kral olacaktı.

Ve bu resim oluşmayacaktı bile.
Hagi Hakan'ın sırtına atlayacaktı mesela...

Ve lakin neden?
Neden bunu açıklıyorsun 9 sene sonra?
İşte mesela buradadır.

Adsız demişki delikanlı olunda açıklayın vs vs.
Zırlavık.
Ben işi siyasete götürmeyip içimden küfür ediyorum o isimlere ve evet o isimlere yakınlığı yüzündende biraz sevmiyorum Hakan Şükür'ü.

Ve fakat benim formama yazdırdığım tek isim Hakan Şükür ismi şuana kadar.

Yani futbolculuk durumu ayrı, yorumculuk durumu ayrı, insanlık ayrı...

İşte biz bu ayrımları yapamadığımız için 9 senedir başımıza gelmeyen kalmadı zaten.
Ve evet Bülent Korkmaz ne kadar büyük bir futbolcuysa o kadar da küçük bir teknik adamdır aslında.
Hep söylüyorum...
Malta liginde takımını küme de tutmaya çalışan x bir isimden ne fazlası var Bülent Korkmaz'ın?
-------------------------------

Bülent Korkmaz kaldı ki zeki bir futbolculukta yapmıyordu ki.
Mesela zeki Hagi'yi getirir denersiniz, zeki Pope'yi getirir denersiniz tutar tutmaz mantıklıdır.

Ama zeki olmayan, kültür seviyesi düşük olan oyuncuyu getirir koyarsanız sorarlar size... Neden?

Bu kadar öğrenmeye kapalı, bu kadar dediğim dedik, inatçı bir adam... neden?

Eee işte kaptandıda kıldı tüydü...

Futbolculuk yeterliliğiyle, T.Direktörlük yeterliliği bir midir? İşte bunu sormak lazım...

Neyse konu dışına çıktık...
Hakan'ın bu içten pazarlıklı hallerinden utanıyorum... Ünsal gibi vs.

Uefa kupası anılarından rant sağlamaya çalışılmasını çok çirkin buluyorum...

Yorumculuğuna ek yapmak için bunları kullanmamalıydı Hakan.

Ünsal'da kullanmamalıydı.

Taraftarlarda insandır. Bu kadar sevgiye böyle karşılık verirseniz onları kaybedersiniz.

Bosh'un bir sözü vardıya Bir insanın güvenini kaybetmektense... diye başlayan...

Bir çok şeyi kaybetti Galatasaray efsane kadrosu...
Ama en çokta beni, bizi kaybetti.

Bizim tertemiz sevgimizi kaybetti.
Benim yatağımın ucunda Bülent Korkmaz posteri vardı mesela.
Ne zaman yok oldu?
Bülent Korkmaz x rakip takım teknik direktörüyken Galatasaray'a karşı gol attığında çılgınca sevinirken...

O maçlardan birinde yırtıldı o fotograf... Hem duvarda ki hem kalbimde ki...

------------------------------

Bu arada Hagi'yi neden bu kadar çok seviyoruz? İşte bu samimiyetinden dolayı...
İçten pazarlıklı olmayışından dolayı.
Ergün'ü neden seviyoruz (ben hepsinden çok seviyorum artık) Hacettepe maçından sonra bize kol geçirmediği için...

-------------------------------

Son olarak bu fotoda Hagi'nin tepkisi, karizması harika...

Kız olsam aşık olurdum...

Danalar vadisinde öle öle aktör kalmamıştır götürün oynasın :D

sado dedi ki...

scapula
ihtimaller üzerine harika bir kitap.Adam Fawler - Olasılıksız.Bu kitabı okuduktan sonra herseyi farklı gözle algılıyor insan.

MOURINHO dedi ki...

tabı atahan o yazınıda beklıyorum:)

çünkü bende hep düşünmüşümdür.hagi atılmasaydı ve penaltılarda topun başına geçip kaçırsaydı eğer ve biz kupayı o penaltıyla kaybetseydik neler olurdu açıkçası..

erdersson dedi ki...

haginin kırmızı gördüğü pozisyonda çok tahrik vardı.o bakışı bende fark ettim.bu pozisyondan haginin kırmızı gördüğü yorumu çıkarmak yerine hakan şükürün karekterini çıkarmak daha mantıklı.

METİN OKTAY dedi ki...

Gözlerinden öpüyorum kral'ım.
Her zaman adamdın, her zaman adamsın.

selçuk dedi ki...

-Hagi orda yanlış hatırlamıyosam Ümit Davala ya birşeyler anlatıyordu içeri gir, şuraya git v.s. ona göre pas verecekti ya da vurduğunda dönen topun nereye gidebileceğini tarif etmişti Ümit' e, topa bakmıyordu yani, Hakan ında ondan habersiz topa vurmasına sinirlenmekte haklı tabi; ama burdan Hakan kendisi için oynuyordu, takımdan önce kendisini düşünüyordu diye çıkarım yapmak, imâ etmek hatadır bana göre..