Mayıslar, sadece Galatasaray'ın değil. Mayıslarda sevinecek, üzülecek, kutlayacak, anacak başka şeyler de var. 3 gün önce, bunlardan bir tanesine tanıklık ettik. 2 gün sonra daha tatsız bir tanesine daha rastlayacak tarih.

Alakalı ya da alakasız... Bandista - De Te Fabula Narratur. Son zamanlarda, hatta tüm zamanlarda dinlediğim en güzel albümlerden biri. Sürpriz gibi bir şey. Bir anda karşıma çıktı, mutluluk aşıladı.

2 Mayıs Cumartesi akşamı, arkadaşım "Sana bir şey dinleteceğim, hastası olacaksın, gel konsere gidiyoruz." demişti, bense çoğu zaman yaptığım şeyi yaptım; üşendim. Şu an ne kadar pişman olduğumu anlatamam. Daha sonra gördüm ki konser davetiyesinde "Bir albüm, bir bira, bir yığın Bandista, ayıp olmazsa 10 lira!" yazıyormuş. Dün albümleri elime geçti. Sabahtan beri dinliyorum. İlk ve son şarkılar (özellikle de son şarkının sonu) ayrı bir güzel diyecektim ama hepsi güzel yahu. Misal yıllar önce tesadüfen keşfettiğim bir Latin Amerika ezgisi olan "Ay Carmela!"nın cover'ı "İlle De Rumba" benim için ayrı bir sürpriz oldu. "AİM ne anlama geliyor acaba?" diye beklerken çalmaya başlayan Avusturya İşçi Marşı keza öyle. Latin Amerika demişken, grup için bir nevi Türkiye topraklarından çıkan bir Inti-Illimani diyebilirim, Ekşi Sözlük'te Saryade'nin -benim de ilk anda aklıma gelen- benzetmesiyle. Yine Ekşi Sözlük'ten, 1 Mayıs'ta Mis Sokak'ta konser vermelerine atıfta bulunan bir tanım ile son vereyim sözlerime;

"1 Mayıs'ta Mecidiyeköy'den Taksim'e yürümek istemelerini engellemeye çalışan polise devrim marşı atan illegal müzik örgütü."

Okumakla bir şey olmuyor tabii. Çünkü asıl keramet müzikte. Dinleyiniz, dinletiniz. Albüm kapağının arkasında yazdığı gibi, "copyleft: armadağdır. çoğaltınız! dağıtınız!"

Albümü şuradan indirebilirsiniz. Şuradan da grubun internet sitesine gidip şarkıları tek tek dinleyebilir veyahut siteyi gezebilirsiniz.

5 ekleme:

Adsız dedi ki...

De te fabula narratur! "Anlatılan senin hikayen!"

Demiştim mayıs sadece mayıs değildir. Yanıltmadın beni. Sağol tanıştırdığın için bu serserileri. Avusturya İşçi Marşı bu kadar mı güzeldi? Unutmadım ama daha güzel bu hali...

Harikalar, sen de harikasın Ata!...

Çetin

scapula dedi ki...

Çetin Abi,

Estağfurullah. Beğendiğinize gerçekten sevindim.

Hürmetler;
Ata

TakeBackTheCity dedi ki...

sizler nerde oturuyosunuz bilmiyorum ama, şenlik dolayısıyla çarşamba,perşembe,cuma gununden birinde odtude konser vercekler(programa bakmak lazım).ankarada olanlara duyurulur.

t2 dedi ki...

gğzel , çok güzel ... sağolasın ...

Majesty dedi ki...

gomünüst bunlar

Kemal,