16 Nisan 2009

Sabri Neden Ceza Aldı?

Biri bana anlatsın. Şu yüzden desin. Lütfen. Açıklaması olan varsa, öğrenmeyi çok isterim. Hakikaten merak ediyorum, Sabri neden ceza aldı? Neye dayanıyor bu ceza? Sabri'nin kavgacı özelliğinden, agresifliğinden rahatsızlık duyuyor olabiliriz ama bu onun haksız cezasına karşı sessiz kalacağımız anlamına gelmez. Lütfen kimse de sessiz kalmasın. Emre Belözoğlu, Sabri'ye küfür etti; Sabri de onun gırtlağını tuttu ve her iki oyuncu da sarı kartla cezalandırıldılar. Şimdi Sabri tek başına ceza alıyor.

İnanılmaz anlamsız ve saçma sapan kararlar bunlar. Akıl alır gibi değil. Azında çoğunda değilim, Arda'yla Semih'e 5'er maç da verseler ses etmezdim, Sabri ve Emre Belözoğlu'nun her ikisine ikişer maç ceza verseler yine ses etmezdim. Ama bu... Bu başka bir şey. Durumu eşitlemek için Sabri'ye de ceza kesmiş, küçük hesaplar içindeki küçük orta yolcular. Emre Aşık'ı atıp 2-2 yaptıkları gibi durumu, cezalarda da 3-3 yapmışlar. Böylece kimsenin fazla tepki göstermeyeceğini düşünmüşler.

Volkan'a verilen üç maç cezaya ne demeli? Anlamı herhalde şu; "Hareketini gördük, sakıncalı bulduk, cezası ise sadece 3 maç!" Ne denilebilir ki, şaşkınlık içerisindeyim. Sinirle yorum yapmaktan kaçınıyorum.

Saha kapatma, doğru. Seyircisiz oynatma, doğru. Başkan Adnan Polat'a verilen ceza, doğru. Arda'ya verilen ceza, doğru. Semih'e, Lugano'ya verilenler de doğru. Hiçbir şey yapmadı ama hadi Emre Aşık'ınkine de göz yumalım; hakem yanlış attı, cezası da silinmedi diyelim. Ama şu Sabri ve Volkan'ın cezalarının açıklaması yok. Ne oldu? Cezalar eşitlenerek olayların faturası tek bir tarafa yüklenmemiş oldu. Evet, eyyam oldu. "Eyyam" kelimesini Türkiye futbol arenasının dışına hiç duymamışızdır belki hiçbirimiz. Tesadüf mü? Değil. Çünkü o artık futbolumuzu yönetenlerle özdeşleşmiş bir kelime. Şöyle bir ülkede yaşadığımız için gerçekten çok yazık bize.

10 ekleme:

degajman dedi ki...

blogunu ve pek cok yazini begenerek okuyorum dostum ama bu basligi atip, bu yaziyi yazmis olmana sasirmadim dersem yalan olur. Biliyorsun ben ne fener ne de cimbomluyum. Sabri bana gore bir Eskisehirli izleyici olarak birak simdi ceza almasini mac icinde atilmaliydi.. taraftarlik iyidir ama gozleri de köreltmemeli...

Turgay Keskin dedi ki...

6/2=3 Bu kadar basit. Dediğin gibi amaçları eşit(!) davranmak.

scapula dedi ki...

Degajman,

Zannedersem benden 15 yaş kadar büyüksün, "Degajman Abi" de komik olurdu, uygun bir hitap şekli bulamadım, öncelikle bunu belirteyim, sadece "Degajman" demek biraz garip geldi.

Teşekkürler yorumun için. Kesinlikle hak veriyorum. Sabri maç içinde atılmalıydı, kabul. Hatta bana kalırsa maçların çoğunda atılmalı. Ama ben başka bir şey söylüyorum. Beraber sarı kart gördüğü adam ceza almayıp, Sabri ceza alırsa bunun bir açıklaması bana göre olamaz. Yoksa ben Sabri ceza almamalıydı da diyemiyorum. Alisamiyen.net'te yazdıklarımı alıntılarsam daha açıklayıcı olur sanırım. Biraz uzun olacağı için özür dileyerek;

"Lugano: 6 maç
Semih: 3 maç (4 maç, 1 maç indirim)
Emre B: 2 maç
Kazım: 1 maç
Volkan: 1 yıl

Arda: 3 maç (4 maç, 1 maç indirim)
Sabri: 2 maç
Emre Aşık: 1 maç
Ali Sami Yen'de iki maç seyircisiz oynama cezası

verirdim, ben olsaydım."

***

Sabri'ye neye dayanarak cezayı uygun gördüğümü soran bir büyüğüme de şu cevabı verdim:

"Pazar akşamı yaşanan olaylarda Sabri'yi hedef gösterenlerin önyargılı yaklaşımlar içerisinde olduklarını savundum o günden bu yana. Hâlâ da öyle düşünüyorum. Sabri'yi, ki kendisinin benim için Lugano'dan tek farkı üzerindeki formanın rengidir, Emre'ye olan tepkisinde haklı buluyorum. Tribündeyken, tribüne oynadığını düşünmüştüm, eve geldiğimde izlediğim görüntülerde Emre'nin küfür ettiğini görüp Sabri'ye tamamen hak verdim. Ancak yaptığının cezası kırmızı kart. Emre'nin küfürünün de olduğu gibi. Hakem görmüş de ceza vermemiş, mühim değil; çünkü soru "Siz TFF olsaydınız ne ceza verirdiniz?" Ben, o kırmızı kartın gerektirdiği iki maç cezayı verirdim, bunu belirttim.

Daha önce başka bir yerde belirttim ama hadi buraya da yazayım, Sabri pazar akşamı Volkan o iğrenç hareketleri yaptığı sırada gidip tekmeyi yapıştırsa, o tuttuğunu koparıp yedirse Volkan'a, Sabri'nin belki 1-2 yıl futboldan men edilmesi gerekirdi ama ben Galatasaray'dan bir an önce uzaklaşması gerektiğini düşündüğüm Sabri'ye o zaman sahip çıkar, hatta destek amaçlı sözleşme yenilenmesi gerektiğini savunur idim.

Sabri'yi, belki de ilk kez haklı buluyorum, ancak Emre'nin gırtlağını sıkarak ceza almayı hak ettiği inancındayım. Gırtlağı sıkılmayı hak eden Emre'nin cezası nerede peki? İşte... Bu sorunun muhattabı da ben değilim, çünkü ben aynı cezayı Emre için de belirttim."

***

Son olarak da şunları yazdım:

"Garip gelebilir, söylediklerinin tamamına katılıyorum. Sabri ceza alıp Emre haftaya maça çıktığında aynı hisleri paylaşıyor olacağız. Sadece ben de diyorum ki; Emre Belözoğlu'na küfür ettiği için, Sabri'ye de onun boğazını sıktığı için iki maç ceza verirdim ben olsaydım. Başka hiçbir şey söylemedim, söylediklerimi açmadım, ayrıntıya inmedim... İnseydim, herhalde seninle aynı şeyleri söylerdim. Emre ve Sabri, ortamın gerilmesinde rol oynayan iki oyuncu. Hakem olsam, oyundan atardım. TFF'de tek başıma ceza karar vericisi olsam, sadece bu maçta değil çıktığı üç maçtan birinde mutlaka cezalandırırdım, Galatasaray'da teknik yahut idari bir görevim olsa da zaten oynatmazdım. Bunu söylüyorum.

Ama şu Fenerbahçe maçında, yan hakeme yaptığı itirazlar dışında hiçbir davranışı için en ufak bir şekilde olumsuz tepkim yok kendisine."

***

Sanırım kendimi anlatabilmişimdir. Tekrar teşekkürler yorumun için. Yeri gelmişken, benim de "Degagement"ı sürekli olarak takip ettiğimi belirtmek isterim.

Sevgiler, saygılar;
Ata

degajman dedi ki...

Sevgili Ata,

Elbette Emre Belozoglu'da cok masum degil. Yakin temaslarda kufur olmustur diye tahmin ediyorum. Ama Sabri biraz saf cocuk. Kameralardan incelendiginde Sabri daha itici ve suclu gozukuyor. ( gercegi de budur demiyorum ama oyle goruntu verdi gibi) Hakli bile olsan adamin bogazini oyle sıkmayacaksin. Tac cizgisinde reklam panolarinin orada oldugu gibi, mac sonu muhtemelen Emre'nin provoke etmesiyle hep uzaklastiktan sonra geri dönüp diklenen tip Sabri digeri itilen kakilan durumunda kaldi... o nedenle o bence 1 macta verilmemis olabilir.

gorusmek uzere...

t2 dedi ki...

hoşgeldiniz bizim tarafımıza (Beşiktaş) ... naısl oluyormuş eyyam , renge göre karar ve üzerine oynamak ... buişler böyle , siz hiç bilmezdiniz eyyamı öğrenmiş oldunuz ...

*herkes kendi ayağına basılınca feryat edermiş (Çin Atasözü)

scapula dedi ki...

T2,

Yanlış yere yazmışsın. Bak Bobo'nun cezasından sonra da şunu yazmıştım:

http://mayislar.blogspot.com/2008/03/cifte-standart_2229.html

Bu demek değildir ki sadece Bobo'nun cezasında hakkı yendi Beşiktaş'ın. Arkadaş sohbetlerinde sürekli söylerim geçen sezon Beşiktaş'ın hakemler tarafından engellendiğini. Beş paralık top oynamıyordu Beşiktaş ama hakemler olmasa yine de şampiyonlukta iddialı olacaktı. Ama önü kesildi. Ha gelip buraya yazmış mıyımdır? Bilmiyorum, şimdi kontrol etmeyeyim. Ama aynısı Galatasaray'a yapılsa tabii ki yazardım, yazmışsam daha da çok yazardım. Çünkü Galatasaraylıyım ve o durum bana daha yoğun duygular yaşatıyor, gelip yazıyorum. Daha önce de konusu geçmişti, neticede meslek olarak yapmıyorum bu işi ve tarafsız olmak gibi bir kaygım yok. Öyle olsa Galatasaraylı kimliğimi pasifize eder görevimi yaparım, çünkü bu iş ahlakıdır. Burada ise tek yol göstericim samimiyet. İşin içine Galatasaray girdiği zaman mutlaka zaman zaman mantıksız düşünüyorumdur, çok seviyorum çünkü. Hayatta bazı şeyler böyle, futbol da bunlardan biri; bazı açılardan mantık aramamak gerek. Aslına bakarsan bu sayfada çok konuşuldu bunlar daha önce, sadece kısaca tekrar ediyorum.

Herneyse. İstersen bak daha üç gün önce yazmışım, "Afiyet Olsun" başlıklı yazıda. Bu yüzden diyorum yanlış yere yazmışsın diye. Kusura bakma.

kutay dedi ki...

sabri niye ceza aldı değil de emre b. ve kazım niye ceza almadı diye sormak lazım aslında.... ama niye soralım, cevabı alamayız zaten...

Adsız dedi ki...

De Santics hakkında konuşmaya ne dersiniz? Semihi yerden kaldırışı nasıldı acaba? Ayrıca ilk boğaza sarılan M.Topaldı.Bunada lütfen değinin madem tarafsız bakabiliyorsunuz.Bunları görmedim demeyin.
Sabriye gelince maç boyunca hakeme küfür etti.Emre eğer ona küfür ettiyse oda ona küfür etti birde boğazına sarıldı.Diyorsunuz ki Sabri sarı kart gördü ama Volkan onuda görmedi yani ikiside aynı hakem hata yapmış görmüş vermemiş yada görmemiş bunu da ceza kurulları halletmiş.Kaldıki Volkanın yaptığı hareketin bir tane fotosu dahi yokken Sabri,Arda,M.Topal,kalecinin yaptıkları ortada...

scapula dedi ki...

De Sanctis'in hareketinin ceza gerektirdiğini düşünmüyorum. Mehmet Topal'a verilebilir ama yanlış hatırlamıyorsam ilk boğaza sarılan demek pek doğru olmaz. Zira Mehmet kavgayı ayırmaya gelip Lugano'yu itiyor, Lugano ona saldırınca Mehmet de boğazını sıkıyor... Tekrar izlemem lazım, aklımda yanlış kalmış olabilir. Bir de Colin Kazım Richards var, Arda ve Semih arasındaki kavgayayı tetikleyen.

Sabri'nin küfür ettiğini görmedim. Ettiyse şaşırmam, sürekli ediyor, Galatasaray'a da etti. Sorun şurada.

Kurallar arasında "hakemin görmediği pozisyonlarda tv görüntülerinden yararlanılabilir" uyarısı var. Hakemin cezalandırdığı bir suç için yeniden bir ceza vermek akıl alır gibi değil. Yani bu sezon olmaz da, yarın bir gün bir sarı kart cezası yüzünden oynayamazsa Sabri, ne olacak? Hem iki maç ceza almış, hem de boşuna sarı kart görmüş durumda Sabri, ki bu, olayın sadece bi ayrıntısı.

Son dakikada kavga çıkmasa Sabri ceza alacak mıydı? Soru bu olmalı...

Adsız dedi ki...

http://papazincayiri.blogspot.com/2009/04/sadece-bogazn-sktm-veya-sabrinin-afrika.html