11 Nisan 2009

GSMobile

Birkaç ay önce Hürriyet Spor, adına kamuoyu araştırması dediği aptalca bir anket yapmıştı. İnsanlar ceplerinden para harcayarak Hürriyet'e mesaj atıp hangi takımı desteklediklerini söyleyecekler, böylece en çok taraftarın kimde olduğu ortaya çıkacaktı. Sözde kazanan Galatasaray oldu. Özde ise kaybeden. (Bu "sözde, özde" hoş kelimelerdi aslında eskiden, mahvettiler.) Benim o anketten çıkardığım tek sonuç, Hürriyet gazetesi okuyup cebinden birkaç kuruşunu sokağa atabilecekler arasında en çok kafası çalışmayan taraftarın Galatasaraylı olduğuydu.

Ne yazık ki Başkan'ımız, bu denli değersiz bir kim daha uzağa tükürür organizasyonunu örnek gösteriyor ve hatta Galatasaray taraftarına ulaşmakta aynı metodu izliyor. (Yorumlardan öğrendim ki örnek gösterilen araştırma başkaymış; ancak aynı metodun izlendiği konusundaki fikrim baki.) Dün, GSMobile projesinin kamuoyuna tanıtılması sırasında Başkan Adnan Polat'ın yaptığı konuşmanın bir bölümü şöyle;

Bu proje Galatasaray ve Fenerbahçe rekabetinin de bir ölçüsü olacaktır. Bir ay önce yapılan bir kamuoyu araştırması, Galatasaraylı taraftarların Türkiye’de mevcudu en fazla olan taraftar topluluğu olduğunu gösterdi. Bu araştırma ne kadar doğrudur bilemiyorum. Bu araştırmanın doğruluğunu kanıtlamak adına Galatasaraylı taraftarlara çok önemli bir görev düşüyor. Galatasaray’ın çok güzel sloganları vardır. Bunlardan biri de “Gerçekleri tarih yazar, tarihi de Galatasaray”. Bu sloganı da taraftarlarımız ne kadar hayata geçirebilecekler göreceğiz. Ayrıca GSMobile logosunda bir “aslan” figürü var. Aslan son derece sinirli duruyor. Lütfen bu Aslan'ı güldürelim. Son olarak herkes için bir kez daha hayırlı, uğurlu olsun diyorum

Yani "sırf şu konuşma sonrası" GSMobile hattı almaya karar veren biri varsa, kusura bakmasın ama Hürriyet'in anketine katılanlardan farkı yok. Ha tabii burada konuşan Başkan ve o hepimizi temsil ediyor; bir sözü, bir hareketi dahi son derece kıymetli hepimiz için... Ve Galatasaray için çalışıyor. Ama iş insanları aptal yerine koymaya varınca da bir şeyler değişiyor. Bana göre samimiyet yok bu sözlerde. Olmalı mı, ayrıca tartışılır ve çok da verimli bir tartışma olur hatta. Neticede burada iş yapılıyor ve tüm bunlar bir pazarlama stratejisinin ürünü. Muhtemelen Başkan kendi konuşmasının ana içeriğini dahi kendisi belirlemedi veyahut başkalarına danıştı. Normal. Ama ben yine de doğru bulmuyorum. Kulübün kâr etmesi kadar, taraftara karşı gerçek bir samimiyet gösterilmesi de önemli.

Ha tabii ki Başkan çıkıp da "Büyük Galatasaray Taraftarı! Sizler için öyle bir hat çıkardık ki, rezaletin son daniskası. Uzak durun, sömürecekler sizi. Kalitesiz Avea'nın kalitesiz hattı işte, sakın ola Galatasaray adına kanıp da almayın." desin demiyorum. Ama işi Galatasaray - Fenerbahçe rekabetine indirgemek de en kolayı. Tamam en can alıcı nokta bu, Türkiye'de belki futbolu sevdiren şey bu rekabet; ama işte ben doğru bulmuyorum. Hem yukarıda belirttiğim nedenden, hem de hiç gerek yokken Galatasaray'la ilgili bir projede Fenerbahçe adının zikredilmesinden...

Hele sloganı hiç beğenmedim. "Tek dil tek bayrak tek millet tek devlet" ve onlarca versiyonu gibisinden faşist sloganları çağrıştırıyor. Alakası olmasa da hem klişe, hem de esinlenilenin orjinalinin bu olması bakımından bana hiç iyi bir duygu yansıtmadı; gerildim. Avea iyi çalışmamış dersine, reklamcı hatası.

Ben almayacağım. Bunda tanıtımda beni cezbedememelerinin de payı var. Tabii herhalde maksimum faydaya bu şekilde ulaşılıyor, önemli olan o. En azından Avea için. Bundan sonra yapılacaklar önemli. Her geçen gün daha çok kişiye ulaşmaya çalışacaklar, ulaşılacaklardan biri de benim mesela. Sadece reklam yapıp billboardları doldurmak yetmez, hizmet önemli. Yarın bir gün bakarım ki iyi hizmet veriyorlar, fiyatlar da cazip; o zaman alırım. Şimdilik tarifelere baktım, beğenmedim. Ben bu iletişim işini daha ucuza aradan çıkarıyorum. Atıyorum, %10'u Galatasaray'a gidecek diye gidip cebimden bir kuruş fazla para vermem. Verilmemeli de zaten.

***

Basında çıkan haberden bir konu başlığı;

Diğer yandan, podyuma gelen futbolculardan Arda ve Kewell'la oturduğu masadan el sıkışan futbol şubesi üyesi Haldun Üstünel'in, Lincoln'ün gelişinde elini uzatmaması dikkat çekti.

Bravo! İşte futbol takımı böyle yönetilir!

5 ekleme:

Adsız dedi ki...

selamlar, başkanın bahsettiği araştırma gazete yoklaması değil, nielsen araştırmasıydı diye biliyorum...

http://www.galatasaray.org/kulup/haber/3444.php

egemen

Russell dedi ki...

tüm bunlar dışında reklamını enfes yapmışlar.

http://www.youtube.com/watch?v=1z7wU291vSk

alba dedi ki...

yazında "şu konuda haksızsın" diyebileceğim pek nokta olmasa da televizyon reklamlarını izlemeden önce yazdığından şüphem yok.
GSMobile'a genel olarak bakış açını değiştirecek reklamlar. =)

ayrıca bence de polat hürriyet'in anketini kastetmiyordu orada.

Emir dedi ki...

selam ata kaldan emiri hatılarsın (femir:) )
Blog işini takip etmeye son 6 7 ayda aceto ile başladım. Surekli girdiğim bikaç blog var seninki de onlardan biri ve çok başarılı buluyorum. Yalnız altyapı biraz yoruyor yüklenmesi uzun sürüyor haberin olsun :)
Gsmobile in tarifeleri çekici değil ama arda turanlı ve kewell lı reklamları gurur okşayan cinsten olmuş. Sanki Türk bir takım degil de liverpool, man utd gibi görüntüler içeriyor; koridordan görüntüler falan. İzlemeni tavsiye ediyorum. Bu arada hayat nasıl gidiyo :D

scapula dedi ki...

Hadi ya...

Ulan sevindim bak. Çok sağol.

Hayat nasıl gidiyor... Hayat iyi güzel, bir sıkıntı yok. Bir okul durumları çok fena. Bilgi'de okuyorum ama hâlâ pek gidip gelme alışkanlığı edinemedim. 3. sene bitiyor, daha 3'ten ders alabilmiş değilim; muhtemelen önümüzdeki sene başında da alamamış olacağım. Artık ne verirlerse, kafam basmıyor o işlere. Bursu kaybetmemek için artık mutlak galibiyet parolasıyla başlamam lazım önümüzdeki sezona. :)

Sen neredesin, ne yapıyorsun? Okul vesaire... İki kez Sami Yen önünde karşılaşıp kargaşadan pek konuşamadık, maçlara sürekli geliyor musun? İstersen mail bırak da konuşalım, boşuna uğraşma buradan takip etmeye...

Sağol tekrar.

***

Alba,

Yazıyı yazdıktan sonra reklamları izledim; hayran oldum. Lincoln'ün reklamını bulamadım bir türlü; onu da gece Nevizade'de maçı tartışırken gördüm bir anda, hattı almaya karar verdim. :)

Yani değil tabii de, oradaki sıkıntım Başkan'ın işi bana göre anlamsız bir rekabete dökmesiydi. Ne bileyim, "Fenerbahçe'yi geçelim, gösterin bakalım tarihi biz mi yazıyoruz gerçekten?" mantığı pek doğru gelmedi bana. Muhtemelen de geçemeyeceğiz, ne olacak Galatasaray tarih yazmamış mı olacak? Bu "tarih yazmak" tabirini de ilk kim çıkardı hep merak etmişimdir. Belki bir gün öğrenirim...

Bir tane Avea hattım var, çok da sık kullanmıyorum ama var. Onu ben de geçirebilirim, eğer cebimden daha fazla para çıkmayacaksa. Gidip konuşmak lazım. Yani birtakım şeyleri yanlış bulduğum için böyle konuşuyorum ama sonunda gidip alırım da yahu, takım tutmak mı Galatasaraylı olmak mı bilmiyorum ama garip duygu.

Egemen ve tekrar Alba,

Teşekkür ederim, haklısınız. Düzeltiyorum...