13 Nisan 2009

Afiyet Olsun

Geçtiğimiz yıl Fenerbahçe'nin gerisindeydik. Yıldırım Demirören'i de yanına alan Galatasaray Başkanı Adnan Polat, açıklamalar yaptı Fenerbahçe'nin federasyon tarafından desteklendiğine dair. Şimdi Beşiktaş'ın gerisindeyiz, aynı ittifakı Fenerbahçe'yle oluşturacak neredeyse. Maçtan önce yemek yiyemeyen iki başkan, takımları birbirlerini yedikten sonra maçtan sonra yemeğe çıkmışlar. Geçtiğimiz yıl bu günlerde de Demirören'le yemeğe çıkmıştı Başkan. Galatasaray, benim bildiğim karşısında ittifak oluşturulan bir kulüptü, ittifak oluşturan değil. Yazık oluyor.

Açıklamalara kulak verelim. Önümüz kesiliyormuş. Bence de bu sezon fazla hakem hatasına kurban gittik, hata olup olmadığı sorgulanacak derecede fazla. Ama doğruya doğru, ben hakemlerin rakiplerimiz aleyhine hata yaptığı sezonları da hatırlarım. Ergun Gürsoy gibi Aziz Yıldırım kalitesinde bile olmayan bir adam yıllarca üst düzey yöneticilik yapmadı mı Galatasaray'da? Çirkin pazarlıkların içinde onun da yeri olmadı mı? Bence oldu. Kanıtım yok, görmedim de ama öyle tahmin ediyorum. Ve şunu biliyorum ki, kimin imkanı varsa federasyonu istediği gibi yönlendirmekten çekinmez bu futbol dünyasında.

Bugün federasyon Galatasaray'ın karşısında ama yarın bir gün bir pazarlık yapılsa Galatasaray saf değiştirmekten çekinmez. Bugün federasyon Galatasaray'ın karşısında ama geçen yıl Beşiktaş'ın karşısındayken bizden kimse sesini çıkarmıyordu. O zaman sesini çıkaran Beşiktaş da bugün susuyor. Çünkü kimse dürüst değil. Herkes kendi işine geldiği gibi konuşuyor, adaleti arayıp sistemi sorgulayan yok, herkes kendi çıkarının peşinde koşuyor. O hâlde bu mantalite değişene kadar hiçbir takımın hiçbir yöneticisinin hakem ya da federasyon hakkındaki görüşlerine itibar etmiyorum. Ben konuşurum hakemi de, federasyonu da. Çünkü ben gerçekten hak edenin kazandığı, pis işlerin dönmediği şampiyonluk yarışları istiyorum. Galatasaray Yönetimi'yle aynı görüşü savunuyor olabilirim, ama bu onlara hak verdiğim anlamına gelmiyor. Biz hakemleri protesto ediyoruz diye onların oyunlarına geldiğimizi sanmasınlar. Madem başarılıydık da önümüz kesildi; Skibbe nerede?

Klasik bir soruyla bitireyim. Başarıya giden her yol mübah mı? Bence değil.

5 ekleme:

Mete Jr. dedi ki...

Bizim Başkanımız seçim vaadleri veren ama seçilince her şeyi unutan kişilere benzetiyorum çünkü oda hiçbir sözünü tutmuyo. Sezon başından beri vaadettiklerini bir düşünün !!!

gala dedi ki...

harika yazı....eline sağlık

Chao Grey dedi ki...

Çok güzel yazmışsın, son satırdaki soruya cevap: Tabii ki değil.

morientes dedi ki...

Maç ile ilgili diğer yazılarını ve yapılan yorumları okudum. Katılıp katılmamak kişilerin kendi bileceği bir mesele. Benim de aynı görüşte olup kesinlikle karşısında olabileceğim görüşlerin olmuş, ancak şunu tüm samimiyetimle dile getiriyorum ki şu yazın aslında herşeyin, bu maçın, bundan önceki maçların, bu sezonun ve yaklaşık 7-8 yılın bir özeti gibi... Peki bu durum bir sorunsa çözümü nedir? İşte insanı kahreden de bu sorunu yaratanlar orada oldukça çözümün hiçbir zaman olamayacağı...

Adsız dedi ki...

Yazıya katılmakla birlikte bir ayrıntıya değinmek isterim. Bu yemeğin maçtan sonra yeneceği, maçtan önce biliniyordu zaten. Ha neticede bir şeyleri düzeltmek gayesi taşımadığı gibi, yine yeni yeniden futbolumuzdan bir şeyler götüreceği de neredeyse muhakkak gibi, bu görüşmenin.