15 Mart 2009

My Year Is A Day

The Kinks ve Mod akımı ile tanıştığım günlerdi. Evde olduğum süre içinde en büyük hobim, televizyonda sürekli olarak iki kanal arasında geçiş yapmaktı. Biri, o zaman şimdikinden çok daha doyurucu bir içeriğe sahip olan Vh1. Diğeri ise uyduda bulduğum bir Fransız kanalı; Tele Melody. Vh1, özellikle haftasonları 60'ları dinlemek için bulunmaz bir nimetti. Beat Club Weekend, Classics Weekend derken kulağımızın pası silinirdi. Ben yine elimde kağıt kalemle seyrederdim yayımlanan klipleri, öğrenme aşamasındaydım çünkü hâlâ. Tele Melody ise Vh1'dan farklı olarak sadece nostaljik eserler çalıyordu; ama Fransızca ve İtalyanca şarkılar da çıkar, çoğu ilgimi çekmezdi.

Yine bir gün Tele Melody izlerken, güzel bir parçanın ardından yenisi başladı. Söyleyen grubun adı Les Irresistibles olunca, yine Fransızca bir şeyler çalacak zannettim, ancak parçanın adı da İngilizceydi. Dur bakalım deyip bekledim, üstelik şarkının girişi de tam Türkiye insanının ruhuna sinen cinstendi; sanki Barış Manço - Samime Sanay düeti başlayacaktı, bir yanda yaylılar diğer yanda alttan alta kendisini hissettiren gitar ile. Dikkat kesildim, yoğunlaştım televizyon üzerine. Motosikletli bir klip vardı. Tabii yeni yeni öğreniyorum ya bir şeyleri, aklım hemen Vespalarıyla gezen Modlara gitti. Fransız modu mu yahu bunlar, gibi bir şüphe kapladı içimi. Alakası yoktu. Bunlar daha da bir saf, temiz, naif çocuklardı. Parisli dört genç, dördü birden aşık olmuş, aşklarını haykırıyorlardı belli ki.

Bugüne hakkıyla ulaşamaması üzücü, psychedelic esintilerle bezenmiş, vurucu bir eser. Yine 1968'den.



indirme linki

0 ekleme: