01 Mart 2009

Hung Up On A Dream

Bugün itibariyle yeni bir işe kalkışıyorum ama sonu meçhul. Yarın öbür gün üşenirim, unuturum, boşveririm, vazgeçerim; bilmiyorum. Ama şöyle arada bir futboldan uzaklaşıp sayfayı başka konularla renklendirelim istedim, ekisi gibi. Renklendirmek deyince de, aklıma gelmiş geçmiş ve gelecek en büyük albümlerin başında geldiğine dair inancımı yıllardır koruduğum, 1968 çıkışlı The Zombies şaheseri Odessey And Oracle'ın renk cümbüşlü kapağı geldi, oradan bir şarkıyla başlamaya karar verdim.

Hung Up On A Dream... Odessey And Oracle'ın 6. şarkısı. Asla en güzeli değil, en güzel diye bir şey de yok zaten içindeki tüm ezgilerin birbirinden değerli olduğu bu albümde. Ama başka herhangi bir albümün içine koy, "bu albümün en güzel şarkısı benim" diye bas bas bağırır. Bağırmayabilir de, hatta bu şarkı diğer 11 tanesi olmaksızın hiçbir şey ifade etmeyebilir. Odessey And Oracle, her ne kadar bir konsept albüm değilse de, esrarengiz bir sound bütünlüğüne sahip, iki şarkının yeri değişse aynı hissiyatı veremeyecekmiş gibi düşündüren bir albüm. İçindeki tüm şarkılar; sıra sıra, tek tek, sindire sindire, sakin sakin dinlenmeli. 11 şarkı dedim ama zamanında Almanya'da basılanında 16 tane de bonus track vardır. Bu 28 parça, Odessey And Oracle & The Lost Album olarak da bilinir ayrıca. Tamamını dinlemek isteyen olursa, yardımcı olabilirim.

Şarkıya dönmek istiyorum ama albümden bağımsız da değerlendiremiyorum. Üç beş cümle önce, albümün en güzel şarkısının Hung Up On A Dream olmadığını söyledim, şimdi birkaç kez daha dinledikten sonra ise kendi kendimi tekzip etmek istiyorum; hayır, bu! Ama "Imagine The Swan"i, "Beechwood Park"ı, "Butcher's Tale"i ve daha birçoklarını dinlediğimde de aynı şeyi söyleyebilirim. O yüzden zaten, tüm zamanların en büyük albümlerinden biri diyorum Odessey And Oracle'a. Benim için birincisi ama tabii hoşuma gitmeyen müzik türlerindeki çalışmalara haksızlık etmemek için daha yuvarlak cümleler seçiyorum. Ya da seçmiyorum yahu. Sadece 60'lı yılların, Psychedelic Rock'ın değil, müziğin geldiği en yüksek noktadır Odessey And Oracle. Aha da söyledim bunu işte.

Bugün, yapılan coverlar ve birkaç filmin ve dizinin soundtrack seçimi nedeniyle The Zombies'in geniş kitleler tarafından bilinen iki şarkısı She's Not There ve Time Of The Season olsa da, Odessey And Oracle'da çok daha fazlası var. Hung Up On A Dream, sadece biri. Söylediğim gibi, gerisini dinlemek isteyen olursa mail atsın yeter. Şarkıyı indirmek isteyen şuraya, yok indirmeye gerek yok önce bir dinleyeyim diyen aşağıdaki zımbırtıya başvursun, hiç dinlemeyecek olan zaten yazıyı buraya kadar neden okusun...

6 ekleme:

benjcev dedi ki...

merhaba,

myflashfetish.com'da daha sadeleri var gibi. flash player deniyor, oynar öttürgeç deniyor, yeri geliyor şarkı çalan zımbırtı deniyor (babam diyor bunu)...

ayrıca sitenin isminden kötü anlamlar çıkabilir. yok öyle bir şey, flash fantezisi yapan adama karşıyımdır oldum olası, kendimi bildim bileli.

yours sincanlı.

benjcev dedi ki...

http://muzicons.com/ diye bir site de var. kendimi bu işe adadım dostum. öyle kaptırdım kendimi. en son yozgat belediyesi'nin sitesinde buldum kendimi. nasıl gittim oraya anlamıyorum.

bak burası daha sadeymiş. hem eskisi neydi öyle. ismi bile garip.

gelişmeler oldukça tekrardan bağlanırım.

scapula dedi ki...

Benjcev,

:))

Çok sağol, teşekkür ederim. Bakıyorum şimdi.

futbol muhalifi dedi ki...

bildiğim kadarıyla muzicons artık o işlemi yapmıyor. ben de imeem'den yapıyorum; ama o da böyle kocaman oluyor. itici duruyor çok.
http://www.fileupyours.com/
var, muzicons gibi ufak; ama verdiği linki halledemedim ben. şayet yaparsan bana da haber ver:D
bu arada benjcev, askerliğimi yozgat'ta yapmıştım. aklıma geldi araya sıkıştırdım.
son söz led zeppelin çarpar:p

futbol muhalifi dedi ki...

http://www.divshare.com/

biraz daha kibar:))

scapula dedi ki...

Laf etmedik canım Led Zeppelin'e. Ha pek dinlediğim bir grup değil ama bir şey de demedim. :)

Önümüzdeki postlarda bunların arasından en güzelini seçer kullanırım artık. Cidden çok teşekkür ederim.