23 Şubat 2009

Substitution

Yapılması gereken, suçluları cezalandırıp Florya'yı düzene sokarak, yola Skibbe'yle devam etmekti. Michael Skibbe'nin ligde istenilen başarıyı sağlayamamasının sorumlusu, en genelde, takım içinde yaşanan çirkinliklerin önüne geçemeyen Galatasaray Yönetimi'ydi. Skibbe'nin gönderilişi, büyük bir kolaycılık olmasının yanında, eğer bu operasyon başkalarını da götürmezse Florya'da futbolcuya dayalı düzenin devam etmesi anlamına gelir. Bugün, Galatasaray; takımından taraftarına, yönetiminden kulüp içi çekişmelerine, her kademesiyle 10 sene önceki Fenerbahçe'ye benzediği için üzülüyorum. İyi bir teknik adamı kaybettiği için üzülüyorum.

Ancak...

Yerine gelecek olan da, öyle görünüyor ki Galatasaray'ın başına gelen en güzel şey olan Hagi. Hagi geliyorsa, hüznün yanında bayram da var demektir. Çünkü o Hagi. Dünya ve uzay dışında bambaşka diyarlardan gelen bambaşka bir adam. Bugüne kadarki hayatımda beni en çok mutlu eden kişi. Babam kadar sevdiğim. Ve bizim kadar Galatasaray'ı seven...

"Çok özledim seni, deli gibi özledim.

Florya'ya aşçı olarak dönsen, Galatasaray'ın en güzel şeyi yemekleri olur. Şöför olarak dönsen en izlenilesi şey sürdüğün araba olacaktır koca İstanbul'da. Temizlik görevlisi olsan, tesislere bal dök yala. Şimdi futbolcu olarak dönsen ne kupalar getirirsin bir daha."

Bunları söylemişim bir sene önce. Teknik adamlığı da elbet eklemeli buna. Galatasaray'ın belki de son 7 senede oynadığı en iyi futbolu oynatmıştı Hagi. Bunları da uzun uzun konuşuruz. Şimdi Skibbe'nin basın toplantısını izledim. Üzülüyorum, sinirleniyorum. Ama Hagi geliyor diye de seviniyorum eşzamanlı olarak. Sonra; Hagi, Adnan Sezgin ve Kalli'yle nasıl çalışacak, bu çıkmazda Galatasaray yolunu nasıl bulacak diye kaygılanıyorum. Karışık duygular işte...

Yolun açık olsun Skibbe, hoşgeldin Hagi.

1 ekleme:

aksilaz dedi ki...

skibbenin insani yönünden cok futbol zekası yönüne bakmalısın.iğrenç bi taktisyen ve ayrıca macı asla okuyamayan bi hoca.son 3 maçta (bordo dahıl) oynattıgı taktiği mantıklı bi şekilde izah etsin 100 sene kalsın