21 Şubat 2009

Petrolofisi

Petrolofisi demişken...

1994-95 sezonunda 1. Lig'de mücadele eden Petrolofisi hakkında hatırımızda kalanlar sınırlı. Birkaç yüz, birkaç da maçtan öte pek bir şey ifade etmez kimseye. Beşiktaş'a geldiğinde ilk iş olarak "İki yıl sonra İtalya'dayım" diyen Osvaldo Nartallo'nun bir sonraki takımı olarak kazınmıştır belleklere. Veya Monday'in. Beşiktaş'ın eski kalecisi, şimdiki kaleci antrenörü Zafer Öğer'in. Galatasaray altyapısı mahsulü Tamer Tuna ve Şevket Candar'ın. Gökhan Ünal, Umut Bulut ve Galatasaray taraftarının gönlünde ayrı bir yere sahip olan Mustafa Keçeli'yi yetiştiren kulüp yine Petrolofisi.

Bunların yanında, Beşiktaş'ın o zamanki iddialara göre Daum'u göndertmek için İnönü'de 4-0 yenildiği takım olarak da hatırlardım ben Petrolofisi'ni, ancak şimdi kontrol amaçlı baktım, Denizlispor'muş o takım. Söz konusu maçta Denizlispor'un ilk 11'inde bulunan ve küme düşen Petrolofisi'nden transfer edilen Zafer, Tamer, Şevket üçlüsü bu yanılmada ne derece etkendir, bilemiyorum.

Herneyse. Diyeceğim o ki, Trabzonspor ve Bursaspor'dan 5, Fenerbahçe'den 6, Samsunspor'dan 8 yemiş olsa da, öyle ya da böyle Birinci Lig'de mücadele etmiş bir takım Petrolofisi. Gökhan Ünal, Umut Bulut ve Mustafa Keçeli gibi belli bir seviyeye ulaşmış oyuncular çıkartmış üstelik altyapısından. Ama bu takımın ne bir fotoğrafı, ne görüntüsü, ne arması ne forması internette yok. 50 sayı dergi karıştırdım o dönemden, orada da yok. Türkiye futbolundaki arşiv sıkıntısının bir yansıması tabii bu ama şimdi sosyal mesaj vermek niyetinde değilim. Niyetim, Petrolofisi fotoğrafı bulmak. Bulunması imkansız olan "Conquest of Paradise"lı Manchester maçı klibi haricinde ne aradıysam buldum buraya yazdığımda; belki bu da çıkar... Ben anca şirketin halı saha takımını buldum.

2 ekleme:

Adsız dedi ki...

Hayatımda ilk gittiğim deplasman Petrolofisi-Adanaspor maçıdır.Cebeci stadında oynanan maç 0-0 bitmişti.Bu nedele ayrı bir yeri vardır bu takımın bende..

mert dedi ki...

merhaba http://inankara.org/detay.php?id=MTg4
linkde 1 foto ve anlatım var...