22 Şubat 2009

Mbayo'nun Problemli Eşi

Kongolu Marcel Mbayo Kibemba, 2000 yılında Gençlerbirliği'nin Belçika'nın Lokeren takımından transfer ettiği, en büyük özelliği sürati olan bir oyuncuydu. Bu transfer benim için de unutulmazdı, zira tam da o günlerde CM oynarken Lokeren'le yaptığım hazırlık maçına PAF Takım'la çıkmış, Youla'dan 3, Mbayo'dan 2 gol yeyip oturmuştum; sonrasında da iki oyuncunun adını kağıda yazmıştım. Hâlâ saklarım o notu.

Sonraki sezon Gençlerbirliği, Youla'yı da aldığında şaşkınlığım daha da artmıştı tabii. "Göreceksiniz, bu adam Türkiye'nin altını üstüne getirecek, biliyorum ben bunu." diyordum ki beklentilerimi karşılayamasa bile önce Beşiktaş'a, sonra Fransa Ligi'ne transfer yaptı Youla. Neyse, konuyu fazla dağıtmadan Mbayo'nun kıskanç eşine çevirelim dikkatimizi. Garip bir evlilik anlayışları var anladığım kadarıyla.

Mbayo, Ersun Yanal'ın Gençlerbirliği'nin başında olduğu dönemde sakatlanır, dizinden atroskopi geçirir. Narkozun etkisi altındayken, eşi gelir ziyaretine. Yarı ayık yarı baygın Mbayo'ya sorar: "Beni kaç kez aldattın hayatım?" İşte evlilik bitirici bir soru. Mbayo için kritik dakikalar başlamıştır. Ancak cevap beklenenden farklıdır: "Seni hiç aldatmadım karıcığım. Çok seviyorum seni." Tabii bu olayı ameliyat odasından dışarı taşıyan Ersun Yanal konuşmaları nasıl anlamıştır, Fransızca mı biliyordur; orasını bilemeyeceğim.

0 ekleme: