13 Şubat 2009

Givemore Manuella

Sabah NtvSpor'da African Football Tv programını izledim. Sabah dediğim, saat yarım civarıydı da, iyi alıştık yatmaya, bize sabah tabii. Pazartesi açılıyor okul, ne olacak bakalım... Gitmeye gitmeye uzadı zaten. Herneyse. Müthiş keyif aldım programdan. O amatörlük, o tribünlerdeki futbol aşkı tüylerimi diken diken etti. Yakın zamanda eminim orada da rastlayamayacağız bu görüntülere. Programın bitiminin ardından Afrika takımlarıyla ilgili bilgi toplamak için bilgisayarın başına geçtim. Çok güzel de kaynaklar edindim, çeşitli Afrika ligleri ve Afrika Şampiyonlar Ligi maçlarıyla ilgili dökümler buldum, dikkatimi çeken maçları Youtube görüntüleriyle destekledim. Bir süre ilgilenirim bu konuyla kendi hâlimde. Ama bir şey var ki burada da değinmek istedim.

Afrikalı oyuncuların isimleri, tüm dünyada ilgi çekici bir konu olmuştur. Ayarı kaçırılmayıp karşı taraf incitilmediği sürece, bu isimler eğlendirici unsurları içinde barındırmaktadır diyebiliriz. Daha dün, The Best Eleven bloğunda bu konuyla ilgili bir liste görmüş, bir numaradaki Creedence Clearwater Couto'yu hayretler içerisinde belleğime kazımıştım. Bilmeyen için not düşeyim, Creedence Clearwater Revival, 70'lerde altın çağını yaşamış bir classic rock grubu. Belli ki oyuncunun ailesi de bu grubun ruh hastası statüsündeki hayranları. Antrparantez, ben hayranları olmasam da, hoş şarkıları da mevcut diyebilirim. Misal:

video

TheBestEleven'ın listeye almasa da dipte adını belirtip mansiyon ödülünü layık gördüğü "Have-A-Look Dube", bir başka isimdi beni güldüren. Sanki Hurley'den çıkma bir cümle havası veriyor oyuncunun ismi. Gol attığını, maçı anlatan spikerin Hurley olduğunu ve buna benzer bilimum saçma düşünceyi geçiriyorum aklımdan. Ve başlıyorum ilginç isimli başka oyuncular aramaya. Amaefule Thankgod, Limited Chicafa, Stephen Sunny Sunday, Danger Fourpence, Naughty Mokoena gibi isimlerle karşılaşıyorum. Şimdi söz konusu şahsın adını yazmaya üşendim, bir alttaki post da bu araştırmanın sonucunda geldi. E bugün, Afrika futboluyla ilgili kayıtları incelerken de aklımın bir köşesi bu konuya gitti hâliyle.

Tepedeki fotoğraf, Afrika Şampiyonlar Ligi'nde 2007 yılında oynanan Highlanders - Al Ahly maçından, Reuters fotomuhabiri Tara Todras-Whitehill'in objektifinden. Ultras/Movement'ın "Top Nerede Saklı?" yarışması için de çok uygun bir fotoğraf olduğunu belirteyim, yine parantez içerisinde. Soldaki oyuncunun adı bu; Givemore Manuella. Zimbabveliymiş, ara sıra milli takım forması da giyiyor. Golcü bir oyuncu. Kazara ülkemize gelse, büyük takımlardan birinde oynasa neler olacağını az çok tahmin edebiliyorum. Aman diyeyim.

1 ekleme:

Adsız dedi ki...

Şarkı cidden harika ya.