Euro '96 Panini çıkartma kitapçığı, bizim kuşak için inanılmaz bir değere sahiptir. Benim de hayatımın şu ana kadarki bölümünün en önemli sembollerinden biri diyebilirim bu kitapçık için. Öyle ki, gün gelir de bir vesileyle Yasemin'in Penceresi tarzı bir programa katılır isem, perde açıldığında ilkokul öğretmenim yerine kitapçıktaki yerlerini bir türlü dolduramadığım Andreas Köpke ya da Mario Basler çıksa yeridir. Ama yine bu kitapçıkla tanıdığım başka bir oyuncu var ki, bugüne dek hiç unutmayışımın sebebi ne çıkartmasının zor bulunması, ne de çok büyük futbolcu olması. Boğazındaki yumruyla hatırlıyorum onu. O, Arthur Numan, Hollanda'da dönemin ünlü sol beki, bugünün Hollanda B Milli Takım Teknik Direktörü. Görüyorum ki geçen yıllar, gıdısından hiçbir şey götürmemiş, bilakis o dev yumru giderek büyümekte. İşte o gıdı!

5 ekleme:

sekobarbital dedi ki...

o gıdı değil adem elması :))

scapula dedi ki...

:)

Öyle de, "Arthur Numan'ın Adem Elması" diye başlık olmazdı, daha genel bir tabirle işledim. :)

futbol muhalifi dedi ki...

alakasız olacak; ama bende de abelardo fernandez eksikti. bir o adam eksikti:))

scapula dedi ki...

Neden alakasız olsun.. :)

İspanya ve Almanya zaten, en zor çıkan iki ülkeydi. Tüm sayfaları tamamlamışken, bu iki ülkenin yarısı boştu bende hâlâ. Ancak son kalan 40 çıkartmanın numarasını yazıp, başka 40 çıkartma ve bir miktar para yollayınca Coca Cola eksik çıkartmaları gönderiyordu. Ben de öyle yapmıştım. Ancak ne yazık ki geri 38 çıkartma geldi. Köpke ve Basler ya ellerinde yoktu, ya da bana kasıtları vardı Coca Cola Company çalışanlarının.

Şimdi bakkaldan çıkartma alıp da ambalajını açarken duyduğum heyecanı düşündüm de, içim kıpır kıpır oldu. Başka hiçbir şey o hazzı veremez. Hele ki "parlak" çıktı mı nasıl mutlu olurduk! Kimbilir nerede şimdi o kitapçık... Annelerin her şeyi atma hastalığı işte. Bir tek sporcu kartlarım duruyor ve en değerli hazinem konumunda ama onun da en eskilerini (92-93) atmıştı yine annem. :)

futbol muhalifi dedi ki...

hocam yaklaşık 12,5 senelik bir üzüntümü daha da arttırdın. çıkartmalar eksik kalınca para ve çıkartma karşılığında coca cola'nın yardım ettiğini daha yeni öğrendim. ve şu an içimden "yapma yaaa" diye geçiriyorum.

köpke vardı bende, hem de çok çıkardı. bence bu çıkartmaları rastgele illere göre dağıtıyorlardı. ya da mahallelere göre. istanbulun x ilçesine köpke vermeyelım arkadaş diye:D

anne konusuna değinmiyorum. ayrı bir yazı konusu o:d