Türkiye'de ırkçılık yokmuş...

Hadi canım!

Futbol dışı konulardaki tavırları bilmesem, ırkçılıktan değil cahillikten diyeceğim... Diyemiyorum maalesef.

O kadar üzüldüm, o kadar sinirlendim ki maçtan koptum gittim. Ne Sivasspor'un golünde üzülebildim adamakıllı, ne bizim golümüzde şöyle "Gol ulan be!" diye haykırabildim... Çok utandım. Tribünde bir sürü insan kendi takımının futbolcusuna ana avrat küfrederken utanırdım hep; onlar adına. Ama bugün, toplu hâlde ırkçılık yapıldı ve buna karşı elimden hiçbir şey gelmediğinden kendi adıma da utandım.

Ne diyeyim daha. Ne kadar çok şey anlatan bir kelime; yazık...

12 ekleme:

PCLioN dedi ki...

Ben TV'den anlayamadım Ata, nedir olay?

scapula dedi ki...

Kahrolsun İsrail, ... ... Balili...

Daha ilk yarıda Balili ısınırken tek tük başladı; golle birlikte toplu hâle geçildi... Bu yüzden sevmiyorum işte Uğur, maça gitmeyi. Yine gidiyorum ama sevmiyorum işte.

gltsry dedi ki...

böyle bişeyi yapabilecek son taraftar olmalıydık.olmamalıydı. neye değer, hangi puana,maça değer o insanın içinde bırakıldığı kötü durum...

Arkhe dedi ki...

65. dakikada da bir ufak bağırılmıştı..

İşin daha vahim yanı ise bu olayın forumlarda ciddi ciddi savunuluyor olması.. Hadi maç derim, tribün derim, sinir derim, insan kendini kaybeder derim ama yaptığının çok normal olduğunu düşünen hatta bu yaptıklarının ırkçılık olduğunu söyleyenleri İsrail destekçiliği ile suçlayanlar var..

Yazık..

KANDIRALI dedi ki...

maçı filan izlemedim ama çok yazık. kim olursa olsun :/ ülkeden defolup gitme hissiyatı doğuruyor adamda. ne futbol tadı alabiliyorsun ne başka bişey

mücrim dedi ki...

ata yaşanacaklar sanki içime doğdu, sami yen'e gitmek istemedim.iyi ki gitmemişim..

Anonymous dedi ki...

uzun süre sonra ilk defa bir galatasaray macına gittim sami yen'de. aslında tahmin ediyordum böyle şeylerin çıkacağını. arkadaşım ise daha erken olacağını tahmin ediyordu ve şaşkınlığını dile getiriyordu." vay bea israil'i ve balili'yi karıştırıp küfür etmiyolar helal olsun olm!" .Oysaki geçen sene de koca sezonda geldiğim ve balili'nin omzundan sakatlanıp çıktığı ve o dakikada galatasaray'ın lehine dönen maçtaydım. adam omuzunun ağrısından yerden kalkamıyacak haldeyken " Lan bu adam kesin ayak yapıyo, topu böyle bunların." diyordu insanlar eski açıkta.
Daha geçen seneden belliydi bunlar bence.(Sadece dışa vurumu yoktu.Münferitti.)

Arkadasıma,"Dur daha girsin bi hele oyuna, bir de gol atarsa sen o zaman seyreyle gümbürtüyü." dedim ve malesef haksız cıkmadım.Ancak burda belirtilmesi gereken nokta bence insanların o anda bunu galatasaraylılık ismi altında yapmamasıydı.Akılları sıra israil'e tepki gosteriyorlardı. Kaçırdıkları bir nokta vardı ki bunun yeri stadyum değildi.(O kadar çok yer var ki stadyum dışında)

Yani kısacası Ata; üzüleceksen bu olayın Galatasaray tribunlerinde olmasına üzülme ve utanma!Genel olarak spor branşlarında olmasına üzül!

aynı tepkiyi ankara'daki turk telekom-bnei hasharon macındaki olaylardan sonra da ver. Bundan sonra balili'nin anadolu'nun değişik kentlerinde başına geleceklere de ses çıkar.Seni Eskisehir'e takımımın maçına götürsem inan orada da aynı seyleri görecektik böyle bir olay sonrası balili hakkında.

Nacizane fikrim budur.
Tesekkurler.

GoKaN

ziggytheking dedi ki...

ki küfredilen adam da Balili ve yıllardır bu ülkede top koşturuyor. Sivas "bile" bağrına basmışken adamı bu olanların o çok methedilen Sami Yen tribünlerinde olması dünkü maça gölge düşürdü. Ayıp!

scapula dedi ki...

GoKan merhaba.

Tabii ki diğer yaşananlara da üzülüyorum, sinirleniyorum. Bir değil iki değil bir sürü takımın Ogün Samast lehine pankartlar açılıp tezahüratlar yapılmasına, Trabzonspor taraftarının federasyon binasına yürürken "Ermeni Oğuz'a İstanbul'da Soykırım" diye bağırmasına, Diyarbakırspor maçlarındaki "PKK dışarı!" iğrençliğine...

Ama her düşündüğümü buraya yazamam ki... Buna zaman yetmez. Galatasaray tribününde yaşandığında ise yazmasam olmazdı, çünkü kendi adıma da sorumluluk hissediyordum. Veya buraya eğer "Bakalım maçla ilgili ne yazmış?" diye göz atan bir kişi bile varsa eğer, ben hiçbir şey olmamış gibi "Meira geldiğinden beri en iyi performanslarından birini ortaya koydu, Mehmet Topal da eski formuna ulaştı sonunda. Oynadığı kısıtlı sürede Mehmet Güven de çok pozitif işler yaptı. Basın taraftarlar maça ilgi göstermedi yazıyor ama yer bulamadığımdan maçı polislerin arasında izledim, tek boşluk Yeni Açık Alt'taydı." yazamazdım. Melike Hanım'ın (Gltsry) belirttiği gibi; hiçbir maça, hiçbir puana değmezdi çünkü yaşananlar; sen de takdir edersin ki.

Yoksa elbet "Galatasaray taraftarı ırkçılık yaptı"ya indirgenebilecek bir konu değil bu, ki daha az önce Ekşi Sözlük'te Fenerbahçeli bir yazarın olayı bu şekilde yansıtan, "Galatasaray ırkçılık yaptı hadi bakalım federasyon göreceğiz seni" tarzı yorumuna acıdım. İnsanlık meselesi bu; Galatasaray, Fenerbahçe, Eskişehirspor'un değil Türkiye'nin sorunu. Cehaletin etkisi büyük, ama aşağılık kompleksinin etkisi de yok sayılamaz. Siyahi futbolcuya maymun sesi çıkarılınca diyorlar ya, "Türkiye'de ırkçılık yok, ne güzel." diye... Türkiye'de herkes beyaz olduğu için yok onlara ırkçılık. Yoksa eğitimsizliğin ve hoşgörüsüzlüğün bu kadar yaygın olduğu bir ülkede o da olurdu. "Kürt" kelimesinin geniş kitleler tarafından aşağılama ve dalga geçme amaçlı kullanılmasından, Ermenilere olan tutuma birçok şey bize bu konuda gerekli ipucunu veriyor. Deyimlerimiz ve atasözlerimiz bile...

Konuyu çok dağıtmayayım, sevmiyorum bunu yapmayı. Elbet sadece futbol özelinde değerlendiremeyiz ama öyle yapmaya çalışayım. Söyleyeceğimi de söyledim aslında. Yapılanların hepsi midemi bulandırıyor, ama bu benim de isteyerek ya da istemeden parçası olduğum bir grup tarafından yapıldığında, tepkisiz kalmayı bir şekilde seçenek dışı bırakıyor. Yani misal Trabzonspor taraftarları yaptığında "Boşver, ne desem boş." diyebilirken, Galatasaray tribününde yapıldığında böyle davranamam. Hem yukarıda belirttiğim nedenden, hem de bu sitede genellikle Galatasaray'ı konuşuyorum, konuşuyoruz. Bu denli çirkin bir şey yaşanmışken gelip de maçtan bahsedemezdim, söylediğim gibi.

Ama... Senin de söylediğin gibi, "Galatasaray taraftarı ırkçılık yaptı" kadar basit bir konu değil bu, bu noktaya dikkat çektiğin için de teşekkür ederim.

Sevgiler;
Ata

Anonymous dedi ki...

Benim anlatmak istediğim yazının Galatasaray taraftarının yaptığı izlenimi uyandırması ancak olayın bundan daha da geniş bir boyutunun olması.

Sonuçta ortak paydada buluştuk diye düşünüyorum.

GoKaN

mondo trasho dedi ki...

bu tezahüratı yapanları ıslıklayanlara, -bu grup tarafından- dayılananlar oldu. bir de tezahüratı başlatan odun, cahil, boşkafa grubuna sırf tezahürat yapılıyor diye uyan taraftarlar da oldu. hakikaten soğutuyorlar insanı tribünden bu adamlar. lafa gelince racon keserler, "gerçek taraftar biziz", "bağırırız çığırırız", "bıçkınız, endüstriyel değiliz" derler. nefret ediyorum bunlarla aynı ortamda olmaktan.

scapula dedi ki...

Aynen öyle GoKan, az önce de söyledim sana ancak teşekkür ederim bu konuya değindiğin için.

Diğer mesajınla ilgili, sanırım çok küçük bir yanlış anlaşılma var ama hem bu sayfa dışında sana özel olarak ulaşabileceğim bir yol yok, hem de işte çok küçük, önemsiz bir konu.

Görüşmek üzere;
Ata