12 Aralık 2008

Gençlerbirliği Maçı

45 dakikalık futbol oynandı Ankara'da, o da yetti zaten. Sevindirici birçok gelişme var, ben onlardan değil de Galatasaray'ın en büyük probleminden başlayayım. En büyük problem Baros, evet. Kendini yere atmalarından, elle oynamalarından bıktım usandım ben. Sırf elle oynamaktan bir maç ceza aldı, cezasını çeker çekmez ikinci partiye başladı. Skibbe'ye eksi not verdiğim tek konu budur demiştim, sorun hâlâ sürüyor. Bir şekilde engel olunmalı bu sahtekarlıklara, Galatasaray formasına hiç yakışmıyor.

Sevindirici gelişmelere ne ile başlayacağımı tahmin etmek pek de zor olmasa gerek. Şiir gibi top oynadı Mehmet Güven. Kaybettiği top sayısı 1, çaldıklarını ve olumlu kullandıklarını sayamadım. Sayamadım değil, saymadım tabii, manyak mıyım sayayım. Nihayetinde, bugün bir oyuncu kazanmış olduk, gelecekte çokça yararlanacağımız. Mehmet Güven, Galatasaray'ın en yetenekli oyuncularından biri olduğunu gün be gün herkese kabul ettirecek, taraftarlar tarafından ona uygulanan çifte standart ve oluşan tahammülsüzlük de umuyorum ki kısa zamanda bitecek.

Mehmet Güven'in adaşı, sahanın bir diğer başarılı oyuncusuydu. Topal'ın futbola dönüşünün Barış'la aynı döneme denk gelmesi, gerçekten de Galatasaray için büyük şans oldu; bir maç arayla iki kat güçlendi Galatasaray orta sahası. Tabii burada bir kavram kargaşası oluşuyor, soru şu; Barış nerede oynuyor, orta sahada mı? Komple sağ kanatta, şeklinde cevap vermek mümkün bu soruya. Simetrik olmaktan çok uzak Galatasaray'da, sol kanatta oynayan Hakan Balta'yla Arda'nın görevlerinin bileşke kuvvetini sağ kanatta Barış Özbek gösteriyor. Altından da en iyi şekilde kalkıyor kuşkusuz. Her ne kadar iki maçta iki farklı taktik uygulanmış olsa da, Barış'ın üstlendiği görev hemen hemen aynı oldu; sağ kanadı savunmak ve sağ kanattan hücum geliştirmek.

Lincoln'e, övgü sözcüklerinin dışında söylenecek bir şey yok, keza Baros'la olan uyumuna da. Türkiye liglerinin açık ara en iyi kalecisine de selam edip, Beşiktaş'ı Ali Sami Yen'e bekleyelim...

2 ekleme:

Juan y Fer dedi ki...

Hello,
after the Trabzonspor´s defeat, the Süper Lig is very open, anything is possible, although I think it will be a battle between Galatasary and Fenerbahçe.
Regards,

http://saqueneutral.blogspot.com/
(a blog about sport in English and Español)

ultrANIL07 dedi ki...

Vallahi Scapula biz bu Baros'u voleybol takımına alsak daha iyi iş yaparmış. Anlamıyorum, kimse bu adamı kenara çekip uyarmıyor mu? Her maç, her maç... Bıktım be!