24 Aralık 2008

Beşiktaş Maçı

Bir şeyler yazacaktım elbet. Her ne yazacaksam da ana hatlarıyla aklımdaydı. Daha önce söylenen bir şeyi tekrar etmemek için önce blogları şöyle bir dolaşayım dedim. Eray'ın yazısını gördükten sonra da içimden hiçbir şey yazmak gelmedi açıkçası. Düşündüklerimi ve çok daha fazlasını olabilecek en iyi şekilde anlatmış Eray. Dolayısıyla maç yazısı okumak isteyen şuraya buyursun. Spor yazarları okusun da futbol nedir, yazısı nasıl yazılır öğrensin.

Takım rayına oturdu; Galatasaray, tarihinin en iyi futbollarından birini oynuyor ve üstelik bu henüz hazır olmamış hali. Gerisi gelecek, bu büyüleyicilik artarak devam edecek. Çok da iyi oynamadığı bir derbi maçını kapasitesini zorlamadan alıyor ise Galatasaray, ilk dakikadan son dakikaya değin kazanacağını hissettiriyorsa izleyene ve oynayana, gün güne kısılıyorsa "Skibbe istifa" diyen sesler; güzel günler bizi bekler demektir.

Vaktim olmadı, televizyondan maçın tekrarını izleyemedim. Ama görebildiğim kadarıyla, ki tartışmalı pozisyonlara internetten de baktım, hiç beğenmediğim bir hakem olan Cüneyt Çakır son derece iyi bir maç yönetmiş. Penaltılar çok net, Servet'in golünde faul yok, kırmızı kart doğru. Servet'le Holosko arasındaki mücadeledeki faul kararı ve maçın son bölümünde Beşiktaşlı oyunculara çıkmayan kartlar ufak hatalar statüsünde. "O aslında kart istemedi, masumane bir şekilde neden kart göstermiyorsun dedi." şeklinde gülünç açıklamalar yapanlara buradan selam gönderiyorum. Ülkemizde çivisi çıkarılan bu saçma kuralın aslında geçen tabir "hakemin otoritesine zarar verecek davranışlarda bulunmak", hatırlatırım.

Çivi demişken, Beşiktaş tribününden yanımdaki arkadaşıma gelen, ki bu arkadaşım kız, kallavi çivinin sorumlusu keşke bir şekilde elime geçse, burayı okuyor olsa, "ben attım" dese... Keşke.

1 ekleme:

bilog dedi ki...

Yaptığın yorumlara tamamen katılıyorum. Biri dışında. Servet'in pozisyonunda top Rüştü'nün kontrolünde olduğu için gol kararı çıkmamalıydı. Şurdaki yazımda bir foto var, çok iyi anlatıyor olayı.

Kural bu olmalı. Yanlış mıyım?

Yine de o gol verilmese sorun olmayacaktı, Beşiktaş'ın o staddan çıkışı imkansızdı. Takım gerçekten rayına oturdu senin deyiminle. Devre arasına girilmesinden rahatsızım bu yüzden.