29 Kasım 2008

Ismael Bouzid Ruhu

Galatasaray'da eksik olan bu; Ismael Bouzid ruhu. Sivas dönüşü uçakta sevinen, oynamadığı maçlardaki gollerde havalara uçan, şampiyonluk gecesi soyunma odasında coşan coşturan Ismael Bouzid, seni özledim. Oyundan çıktığı anda atılan golle çocuklar gibi şenlenen Sasa Iliç, seni özledim. Hakan Şükür'ü, Hasan Şaş'ımı özledim.

Suçlu ne Michael Skibbe, ne Karl Heinz Feldkamp, ne Adnan Sezgin, ne de Başkan Adnan Polat. Kötü gidişatın sorumlusu sadece ve sadece futbolcular. Bu futbolcuların burunları tavan yaptı. Bana göre küçük bir azınlık hariç her birinin. Ben tribünde ayağından top kaçıran adama küfredenlerden değilim ama, hepsini de gözümden düşürmesini bilirim. Şu takımda, Galatasaray'ı bizim kadar sevip önemseyen 5 kişi varsa, ben Galatasaray'ı hiç tanımamışım. Çok ama çok da iddialıyım bu konuda.

Galatasaray'da Hasan Şaş gibi, Emre Güngör gibi, Barış Özbek gibi, Ayhan Akman gibi oyuncuların daha fazla olmasını isterdim. Her biri farklı açılardan. Sözüm, yabancı oyuncular meclisinden dışarı. Ki, şu takımın en çok çabalayan, ruhunu en çok ortaya koyan, en çok isyan eden, mağlubiyetlerde en çok üzülen adamı Cassio Lincoln. Takımın çok büyük bir kısmı için kaybedilen maçların sonunda üzülmek, sadece yeşil sahadan soyunma odası tüneline giden yoldaki yapay yüz ifadesinden ibaret. Bir saat sonra maçı hatırlayan yok. Acilen Ismael Bouzid ruhu gerek bu takıma. Sasa Iliç gerek. Hasan Şaş gerek. Hagi gerek.

Hep söylerim, futboldan adamakıllı keyif alabileceğimiz son yıllar bunlar. 5 sene derdim, anladım ki o da olmayacak. Endüstriyelleşme, içine ettiği futbolu bir gün hepten bitirecek. Futbol, kimlik ve boyut değiştirecek. Çok uzak değil o günler, süreç çoktan başladı. Galatasaray da, tüm hatlarıyla, endüstriyel futbol denen nanenin bir parçası oluyorsa eğer, benim için hiçbir ayırt edici özelliği kalmayacak. Bu süreç de başladı. Beş sene sonra, belki de sadece "Galatasaray tarihi taraftarı" olacağım. Korkuyorum, bayağı korkuyorum.

7 ekleme:

ultrANIL07 dedi ki...

"Galatasaray tarihi taraftarı"... Güzel bir söylem :)

SideWindeR dedi ki...

Baştan sona haklısınız. A.Sezgin, Barusso'nun da geçen sezonki Sivas kadrosuna dahil olmak için çok ısrar ettiğini, takımla birlikte gidip gelmek istediğini söylemişti. Bize maç oynamasa bile takıma kazanma hırsı verecek oyuncular lazım.

Genç dedi ki...

güzel düşünmüşsün valla nerden aklına geldi :) fikir şahane

Temur dedi ki...

Eline sağlık. Hepimiz görüyoruz takımda bazı şeyler eksik ama en önemlisi istek ve hırs.

Nazmi Hasdemir dedi ki...

gecen sene umıt karanın son dakıkada fenere attığı gole sevınmeyen Hakan Baltayı hatırlayınca Boızıt'e bın selam dıyorum.
Not;benim blog gole sevinmeyen futbolcu etiketi

Nazmi Hasdemir dedi ki...

sondan 3.galatasaraylı futbolcu hasan şaş,2. sabri,1.Arda Turandır. bunlar takımdan ayrıldıgında tezahurat yapacak galatasaray tarihe karıiacaktır. Ondan sonrakı maca gidenlerin adı endüstriyel marka seyircisi olacaktır.

hücum futbol dedi ki...

o bahsettiğin ruhu bitiren, buna çanak tutan aslında yönetimin hatalarıdır. futbol takımı biri veya birileri tarafından liderlik edilmesi, bir amaca yönelik güdümlenmesi ve motive edilmesi gereken bir gruptur. eğer doğru yönetilirse ben her futbol takımının başarılı olabileceğini o coşkuyu, yukarıda bahsettiğin o ihtirası verebileceğine inanıyorum. Şu an ki mevcut takımdan böylesine bir verim almak daha da kolay. Son derece yetenekli becerikli bir sürü oyuncu var takımda üstelik

Ama galatasaray kulübünde öyle işler oluyor ki herhangi bir şekilde izahı yok!!!. BU takıma liderlik etsin diye Skibbe'nin gelmesi, sonra geçen yıl kovulan veya kaçıp giden Kalli'nin yeniden gelmesi, Adnan Sezgin gibi birinin hala orada olması, Adnan Polat'ın ardı ardına yaptığı müdaheleler, teknik ekibin görevine hocaya sorulmadan son verilmesi vb...

Hocam bu şartlar altında ortada ne şevk kalır, ne coşku ne de istek. Bu bir çorbadır. Galatasaray'da ne olup bittiği, ne yapılmaya çalışıldığını inan başkan dahil kimse bilmiyor.

Bilen varsa anlatsın. Sen en başından beri bir istikrardır tutturmuş gidiyorsun. Ne istikrarı allah aşkına. İstikrar Arsenal, Manchester, Milan, Hoffenhaem, Alman Milli takımı gibi takımlarda olur. biz de olsa olsa çorba olur.