Başlığı böyle görünce, kendinizi gazetelerin magazin eklerinden birinde zannedebilirsiniz: "Bu hafta, Ankaragücü'nün başarılı oyuncusu N'Dayi Kalenga'nın evine konuk olduk. Sahalardaki sert ve hırçın yapısıyla bilinen Kongolu futbolcu, evde ise adeta bir melek!" Değil işte. Melek değil demiyorum, bu post öyle bir post değil. Ciddi ciddi, iki ayrı Kalenga'dan söz ediyorum. Biri N'Dayi Kalenga, diğeri N'Dayi Kalenga. Yanlış yazmadım hayır, ikisi de N'Dayi Kalenga. İkisi de Kongolu. İkisi de Kamina doğumlu. İkisinin de yolu Türkiye'ye düşmüş. Gariplikler bununla da kalmamış. Yavaş yavaş gideyim.

Kalenga 1 diyelim, 11 Temmuz 1994'te, 27 yaşındayken düşmüş Ankara yollarına, Ankaragücü'nün kadrolu golcüsü olmuş. İlk sezonunda 12, ikinci sezonunda 11 kez golle buluşmuş. 1996-1997 sezonunu 30 maçta 6 golle geçerken, bir sonraki sezonun ilk devresinde ortalarda görünmemiş, değil gol atmak tek bir maça bile çıkmamış. Bu döneme ait tek bildiğim, Ankaragücü'yle olan sözleşmesinin devam ettiği; bir sakatlık yaşadığını tahmin ediyorum. 27 Ocak 1998'de Altay'a transfer gerçekleştirmiş. Gollerine orada devam etmiş, diyemeyeceğim, zira 1,5 yıllık Altay kariyerini 1 golle tamamlamış. İlk geldiği dönemdeki 10 maçın ardından bir sezon boyunca forma yüzü göremediğini de not düşeyim.

Kalenga 2, 27 Ocak 1998'de gelmiş Türkiye'ye, o zamanki adıyla Kayserispor'a. Çok merak ediyorum, bu transferleri kayıtlara geçirmekle görevli insan evladı ne düşünmüştür, aynı gün içinde hem Altay, hem de Kayserispor'un N'Dayi Kalenga sahibi olması üzerine. 13 maça çıkmış, biri çok kritik bir maçta Fenerbahçe'ye olmak üzere 3 kez havalandırmış fileleri. Takip eden sezonda durağı, ilkokulda kola kutusuyla yaptığımız maçlar öncesinde adım atışırken adını bolca andığımız Kardemir Demir Çelik Karabükspor olmuş. 11 maçta 3 gol yazdırmış istatistiklere. Sıkılmış Türkiye'den, gitmiş Güney Kore'ye, geçirmiş Seongnam Ilwha Chunma formasını sırtına. Yapamamış. Golden uzak 7 maçlık çilenin ardından dönmek istemiş buralara, açık kapı bulamamış. Türklerle oynayayım da başka bir şey istemem, diye düşünmüş olacak, yavru vatanda almış bu kez soluğu. Küçük Kaymaklı Türk Spor Kulübü olmuş bonservisinin yeni sahibi. 3 yıllık kontrat yapmış ama çoğu dışarıda kiralık geçmiş. Yanlışım varsa, Dennis düzeltsin. Yarım sezon Polonya'nın Pogon'una, sezonun kalanında Küçük Kaymaklı Türk S.K. formasıyla 11 gol atınca dikkat çekip bir sezon da Türkiye'nin Göztepe'sine kiralanmış. Pogon'da 3 maçta 0 gol, Göztepe'de de bunun tekrarı ile iki sezonunu daha harcamış. Çareyi başka bir Kıbrıs ekibinde, Yenicami Ağdelenspor'da aramış. Kısa sürede 4 gol atmış ama, başka bir adaya, Malta'nın Gozo adasına gönderilmiş boynu bükük. Ve...

Kendini bulmuş Gozo'da Kalenga. Gozo Ligi takımlarından Għajnsielem F.C.'nin efsane oyuncusu olmuş. O gözü yaşlı, başı dumanlı Kalenga gitmiş, 33 maçta 32 gol atan sahaların yıldızı fırtına forvet Kalenga gelmiş adeta. Şampiyonluk yaşamış bu takımla, Gozo Şampiyonluğu! Gozo, Kalenga'nın cenneti olmuş. İki sezonluk Għajnsielem F.C. macerasından sonra yine bir Gozo takımı, Xaghra United F.C. almış onu. O 9 gol atmış ama takımı küme düşmüş, Kalenga eski dertli kederli günlerine dönmüş, ağlamaktan göz pınarları kurumuş, uyuyamamış geceleri. Bu genç yaşımda reva mı bu bana, demiş. Cevap bulamamış. Umman'a yolculuk yapmış, 2007 yılında. Yine bitmemiş dertler. Oman Club ile, yine küme düşmüş. Dövmüşler Kalenga'yı. Nereye gitsen orayı kurutuyorsun, defol git buradan gözümüz görmesin seni demişler. Kalenga ise hiç istifini bozmamış, başını önüne eğip tebessüm etmekle yetinmiş, "beni anlamadılar, ben ona yanıyorum" diye... Eski mutlu günlerini düşünmüş, şimdikilerin onun kıymetini bilemediklerini... Kayserispor formasıyla Fenerbahçe'ye attığı golü görmüş rüyasında gecelerce, o zamanlar onun saltanatı sürüyormuş, şimdi ne hallerdeymiş... Almış başını, 2004-2005 şampiyonluğunun etkisiyle azıcık kredisinin olduğu Malta'ya dönmüş. Malta İkinci Ligi takımlarından "Blues lakaplı" Mosta F.C.'nin yıldızıymış şimdi. Resmi sitelerinde "Best goal of the Month: Ndayi Kalenga level goal against St’George’s which left the Blues with a chance to win Promotion." yazısını gördüm ya, nasıl sevindim onun adına... Kalenga, henüz 30 yaşında. Türkiye topraklarında aşka gelip coşacağı varsayılarak, tarafımdan Anadolu takımlarına tavsiye edilir.
İki Kalenga'nın, şöyle de bir maçı var karşılıklı, yazık ki büyüğü oyuna girememiş:

4 ekleme:

KANDIRALI dedi ki...

vay be. eline sağlık araştırmalar ve bilgilendirmeler için.
adam acıların çocugu gibi olmuş. ama yazdığın kötü oldu. bizim başkan görürse devre arasında %99 anlaşır :/

deNNis dedi ki...

Selamlar kardes...
Dennis dedin madem, hemen bende biseyLer ekLeyim..

Kalenga benim takimimda oynamamis ama bana KaymakLi sempatizanLigi asiLamis bir adamdir..

Sirf onu izLemek icin KaymakLi macLarina giderdim...
Ama benim biLdigim ve hatirLadigim kadari iLe KaymakLi ya iki kez geLdi.. Biri Goztepe oncesi biri de sonrasi. Tarihlerden tam emin degiLim ama 2 kez geLdiginden eminim.

Cok basariLi sezonLar gecirmisti KaymakLi da.. O zamanLar SS (second striker) olarak oynuyordu, zira takimda Kadri isminde 1.90lik bir pivot forvet vardi.

Attigi gollerden sonra takla sov yapardi bizLere cogu siyahi vatandasinin yaptigi gibi... Goztepe'de bir macini izLemistim Lig Tv'de.. Bizde oynayan Kalenga'dan eser yoktu..

Su anda Kibris'ta GonyeLi formasi giyen, ve Kibris'ta buLundugu sure icerisinde gittigi her takimda kupa kazanan ve goL kraLi oLan bir oyuncu var... Ismi Jacques (Jack). Gecen sezon mac basin 1.5 gibi cok yuksek bir goL ortaLamsi yakaLadi. Ben asiL bu adami Turkiye takimLarina oneririm...

21 AraLik'ta Kibris'a donunce biraz arastirma yaparak "Parmakarasiterlik.blogspot.com" da onunla iLgiLi birseyLer yazmayi dusunuyorunm..

Birde benim takimimda 2 sezon once oynaimis ve su anda Hollanda devi Ajax'ta forma giyen Eyong var.. Ronaldinho gibiydi p...venk... :)
Ipe dize dize gecerdi bizim defansLari.. InsaLLah Ajax'ta da kendini gosterir...

Ama Kalenga dersek, bunLarin basLangicidir her zaman.. Unutamayiz 14 numaraLi, adina "Ko-ko-ko,Kalenga sen koy" diye tezahuratLar yapiLmis adami...

Dip Not: Kibris'ta oynadigi sure icinde MTG'ye (benim takim) karsi goLu yoktur.. :)

deNNis

deNNis dedi ki...

+ Bir not daha aLdim bugun...

Kalenga, Yenicami'de sadece hazirLik macLarina cikti, o donem kuLup ifLasin esiginde oLdugu icin, BinatLi takimina gitti ve sanirim bahsettigin 4 goLu orada atti, o sene de BinatLi tekrar 1.Lige yukseLdi..

deNNis

scapula dedi ki...

Deniz,

Bilgiler için teşekkür ederim.

Sanırım tam ifade edememişim ama ben Kalenga'nın Kaymaklı'ya iki de değil, üç defa geldiğini belirtmeye çalıştım. Geliyor, kiralık gidiyor, tekrar geliyor, tekrar kiralık gidiyor, bir kez daha geri döndükten sonra da satılıyor; gibi bir sonuca ulaşmıştım. Son dönüşünde, hiç oynamadan satılmış hatta sanırım.

MTG'ye başarılar dilerim. :)

Ata