13 Kasım 2008

Galatasaray - Kayserispor

- 5 dakikalık sessiz protestoyu hangi sivri akıllı düşünmüş acaba? Muhtemelen tribünde adam yerine konan beş para etmezlerden biridir. Aslantepe gelecek, bunların alayı gidecek; tek umudum bu.

- Tam göremedim ama Sabri bir kavganın içindeyse, muhtemelen haksızdır.

- Şu fotoğrafta takımın en ortasında duran oyuncunun Galatasaray'dan gitmesi için çok büyük fedakarlıklar yapabilirim. Keşke Fenerbahçe'ye gitse. Emre Belözoğlu takasına dahi razıyım. Bu konuda başka yorum yapamayacağım.

Sinirliyim; bu sayfayı olumsuz ve can sıkıcı kelimelerle doldurmamak için susuyorum. Başlıklar bunlardı. Daha sakin bir zamanda uzun uzun yazarım belki.

23 ekleme:

hichosdegil dedi ki...

aceto balsamico'daki linklere bakiniyorum da son birkac gundur.. garip garip seyler. ulan onune gelen futbol blogu acarsa boyle oluyor iste. felsefeye bak ahahah saka misin oglum sen?

aksilaz dedi ki...

@hichosdegil
sana ne birader okumazsın olur biter.gercekten hiç hoş degilsin

scapula dedi ki...

:)

Nazmi Hasdemir dedi ki...

Bu Aydın Yılmaz baişamadan bıten bır efsane. Futbol dışı bır ıbnelık var. Sınsı, puşt, her an takımı arkadaşını satacak duruşu var. Göt kalkmış, 3 ay once sımıt yıyen, belediye otobusune bınen şımarık zengin piç. Deıvıdın formasını aldığı anda bıttı benım ıcın. Artık ısterse uefa fınalının golunu atsın. Alsın golünü bir tarafına soksun.

scapula dedi ki...

Benim için ondan da önce bitmişti abi.

Bir gün gelecek, gönül rahatlığıyla bu şımarık adamdan ne kadar nefret ettiğimi yazacağım. Şimdi yazamıyorum, ama bir gün zamanı gelecek yazacağım.

Anonymous dedi ki...

merak ettim dogrusu ? mevzu ne... ne alıp veremediginiz ve su arda turan'ın ugur ucar'ın arkadası:D aydın ile ya beni de aydınlatırsan sevinirim...

GoKaN

scapula dedi ki...

GoKaN,

Şimdilik pek açık konuşamıyorum, maalesef. Ama artist ve şımarık tavırları, başını önüne eğip soyunma odasına gitmesi gereken maçta rakibiyle forma değişmesi de bu oyuncuyu sevmemek için yeterli neden olduğundan, çok zamandır içimde sakladığım şeyi döktüm buraya. Yıllarca heyecanla bekledim Aydın'ın gelip Galatasaray'ın sağ kanadına oturmasını. Bir kanatta Arda, bir kanatta Aydın'ı izlemek en büyük dileğimdi. Ama işte... Öyle.

Yalnız aman ortalığı boş yere velveleye vermiş gibi olmayayım. Aydın'dan nefret ettiğimi söyleyip hiçbir argüman sunamıyorum diye çamur at izi kalsın yapmışım gibi gözüküyorsa, sileyim post'u. Ben sadece kendi hissiyatımı söyledim, kimsenin düşüncelerini değiştirmek gibi bir amacım yok, gerçekten. Ama bu konuda bir şey söyleyen olursa, gereğini yaparım.

hadesperado dedi ki...

Aydın, şu maçta gol atmasını istediğim en son oyuncuydu, futbolun olmayan adaleti bu olsa gerek...

aslında ben de bir kanatta Arda diğerinde Aydın diye dört gözle bekliyordum ama saha içindeki oldukça sorumsuz, lakayıt tavırları, bu kadar genç olmasına rağmen hiç savunma katkısının olmayışı, beklediğimiz o son pasları bir türlü yapamayışı ve en son olarak şu forma muhabbeti yüzünden iyice soğudum... saçları da çok itici geliyor bu arada, önce topunu oyna kardeşim sonra yap artistliğini...

sabri yine coştu dün gece, ama elbette futbol anlamında değil...
yine de topuz, m.eren ve ragıp suyu ısıtan oyunculardı, bu kadar kasıtlı faul yapılmaz. ee hakem de işin cabasıydı dün gece...

Jordi Metal dedi ki...

Aydın hala yeteri kadar süre alamıyor süre alsada devamlılığı yok.Bekleyelim bakalım

Anonymous dedi ki...

scapula;

tarafsız bir gozle baktıgım zaman ne arda turan kadar sımarık ne de bir ugur ucar gibi agır baslı ve efendi birisi aydın. (tabi sadece saha icindeki kameralara yansıyan kadarıyla).

forma alması tabiki ters.ama mac icinde o kadar tekme yiyip hakeme tek laf etmeyen bir oyuncu islenimi uyandırdı bence. buradan yola cıkarsak sinsi , icten pazarlıklı cıkarımı da yapılabilir ama oyle olsaydı kendisine yapılan fauller sonrası pozisyonu buldugunda sert fauller yapabılırdı rakibine. ama o da yok !

belki de ben fazlasıyla olumlu dusunuyorumdur. belki de yeni bir ayhan,emre,tumer karakterli futbolcunun daha turk futboluna gelmesini istemememdendir boyle dusunmem. umarım sen ve burda yorum yapan arkadaslar yanılır...
(sende herkesin onune atma cocugu yazıktır.)

GoKaN

Nazmi Hasdemir dedi ki...

Aydının konyaya attığı son dakka golünü canlı ızledim. Aynı otelde kaldım. maçtan sonra asansorde hasan şaş omuzunda indirdi lobiye. Ufacık, sıska utangac cocuktu. Bu sene ilk 11 verdim kendisine. Cok buyuk futbolcu olacak ama dam olmak galatasaraylı olmak başka. Bize cok buyuk futbolcu lazım degıl, Belki Suat mamat metin Oktaydan daha iyi oynuyordu. Bilmiyoruz İsfendiyar belkide hepsinden iyiydi. Ama metin oktay başka bir şeydi seyretmedik ama yaşıyoruz hepimiz başka bir şeydi. Ben galatasarayda oynayacam, yenilecem ve o maçta fener forması alacam. Alırım ama koşa koşa gelir Galatasaray tribününe atarım. İşte o zaman Galatasaraylı futbolcu olurum. Kimle r geldi geçti galatasaray forması içine girmiş. Say bakalım drsen 1o kişi sayamazsın. Başka bir şey gençler galatasaray başka bir şey. Ne kadar yazarsan yaz, ne soylersen soyle anlatamazsın. Kalpten kalbe giden bir şey. Dil yok, gramer yok. ses yok. Galatasaray var.

scapula dedi ki...

GoKaN,

Arda çok da şımarık değil. Bunun aksini de iddia edecek bir dolu argümanım var aslında, ama öyle bakıldığında görürüz ki bütün futbolcular şımarık. Kolay değil, bir anda eline aklına hayaline gelmeyecek paralar geçiyor; çok güçlü bir karaktere sahip olmak gerek değişmemek için. Değişmekten kastım, oraya buraya eğlenmeye gitmek değil; bu adamlar tabii ki eğlenecek, en büyük hakları. Madem parası var, en iyi de yere gidecek. Ancak hayata karşı duruşlarının değişmemesi ve ellerindekinin kıymetini bilmesi gerek futbolcuların. Ben, tek bir örnekten yola çıkarak görüyorum ki vaziyet pek öyle değil; ama işte dediğim gibi, tüm futbolcuların içerisinde yine en mütevazı adamlardan biri Arda'ymış gibi geliyor bana.

Aydın'ın ise zaten asıl meselesi şımarıklık değil. Ancak ben yine de hali, tavrı, yürüyüşü, futboluyla bu oyuncunun çizdiği profilden hoşlanmıyorum. Ama dediğim gibi, bu hiçbir şey değil. Belki diğer konu yüzünden batıyordur bana, bilemiyorum.


***

Bak De Sanctis postunun altına ne yazmışım:

Şimdi egosunu Galatasaray'ın başarısından daha fazla önemseyenler topluluğunun Aykutçu kanadını oluşturanlar, De Sanctis'in hatasını kollayacaklar. Hata yapmasa da yediği gollere şüpheyle yaklaşacak, yok bir de hata yaparsa bunu uzun süre dillerinden düşürmeyip bik bik edecekler. "Milli Takım", "Türk kaleci", "yabancı hayranlığı" ve "sabırlı bekleyiş" temalı kahvehane muhabbetleri, bu süre zarfında en sık başvurulan demagoji yöntemleri olacak. Ne zaman ki De Sanctis formunu bulacak ve büyük maçlarda büyük performanslar sergileyecek, işbu kitle hiçbir şey olmamış gibi futbol otoritesi edasında etrafımızda dolaşmaya devam edecek, başka bir Galatasaray futbolcusuna kafayı takacaklar. "Aydın şımardı", bu konudaki favorim.

***

Böyle söyledim, zira çekememezlik var insanlarımızda. Arda Turan'ın Galatasaray'da yeni yeni yıldızlaştığı dönemlerde, ligin devre arası olmasına rağmen gece dışarı çıkmasının ardından aportta bekleyen herkes sokaklara dökülüp bağırmaya başladı: "Arda şımardı!" Hayır efendim, Arda şımarmamıştı, sen sadece çekemiyordun onu. (O dönem için konuşuyorum.) Çok şey yazdım bu konuyla ilgili vaktiyle, ilgilenirsen blog arşivinde Arda diye arat.

Yukarıda yaptığım alıntıda da görmüşsündür, Aydın'ı heyecanla bekliyordum. Ona şımardı diyeceklerin de, daha onlar konuşmadan aylar önce karşısına dikilmiştim aslında. Ama işte ben de yazıyorsam Aydın'daki gidişatın iyi olmadığını, belki de vardır bir şeyler.

Dediği gibi, şımarıklık değil asıl konu. Sevmiyorum bu adamı. Sabri dahi Aydın'ın yanında Hagi kalıyor benim için. Ama tekrar ediyorum, bu benim kişisel tavrım. Kimseyi etkilemek gibi bir gayem yok, o yüzden -ve tabii birkaç başka nedenden- yazmıyorum bu tavrımın nedeni. Hatta, Galatasaray taraftarının Aydın'a sahip çıkması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü bunu hak etmeyecek çok fazla bir davranış göstermedi bu oyuncu. O gün o Fenerbahçe formasını alması, yeterince mücadele etmemesi haricinde...

selaminko dedi ki...

aydın da bi vurdumduymazlık var ama bence sizlerin sinir olmasını gerektirecek kadar gıcık bir durumu yok bence. ha ama acilen bi kulagının cekilmesi, bi ayar verilmesi lazım yoksa sonu kötü. Fbli deivid'den forma alma mevzusuna gelince o mac sonuna bakın bakalım lincoln ne yapmıs mac sonunda. birilerini yargılamadan once bence iyi dusunun. ama sımarmıs o konuda katılıyorum. su sag kanatta aydın sol tarafta arda ortalarında oguz olsun diye bekliyorum kac yıldır maalesef oguz gitti. bu ikisi kaldı. biraz ayar verilirse aydın da adam gibi adam olur merak etmeyin. ayrıca forma almıssa almıs nolacak be kardesim. baskaları gibi tribune oynamamıs. takım icin elinden geleni yapsın, canını disine taksın o bizlere yeter. ben sizler gibi nefret gozuyle bakmıyorum olaya. aydın yılmaz sımarıklıgı uzerinden atarsa tas gibi futbolcu olacak. insallah da olacak.

scapula dedi ki...

Selaminko,

Bana diyorsanız eğer, zannediyorum yalnızca bir kısmını okumuşsunuz yazdıklarımın. Sinir olmuyorum ben, nefret ediyorum. Tekrar söyleyeyim, Aydın'ın karakteriyle ilgili benim problemim. Televizyondan gördüklerimle de konuşmuyorum. Sadece kişisel tavrımı ortaya koyduğumdan ve bunda haklı haksız çıkacak bir durum olmadığından, bu konuda daha fazla bir şey söylemedim, söylemeyeceğim.

***

Lincoln'ün durumu farklı. Deivid, devre arasında Lincoln'den forma istedi, Lincoln de verdi. Kaldı ki böyle olmasa da sizin dediğiniz gibi olsa bile çocukluğundan beri Galatasaray'da yetişen bir oyuncunun Fenerbahçe derbisine bakış açısı farklı olmalı. De Sanctis mışıl mışıl uyur o gece, ama Aydın uyuyamamalı. Herneyse. Bunlar devede kulak. Dedim ya, Aydın yaptığı için bana batıyor belki. Aydın'ın ne olduğunu görmeseydim, belki şimdi Nazmi Abi'ye karşı Aydın'ı savunuyordum, kimbilir. Diyorum da zaten, Galatasaray taraftarı Aydın'a sahip çıkmalı diye.

Anonymous dedi ki...

scapula ;

aydın'ın avukatı degilim.o yüzden bu olayı daha da uzatmak istemiyorum.acıkcası benim tek kaygım once de yazdıgım gibi turk futbolu icin karakterli futbolcuların yetismesi.

bende sahsen arda'yı "sadece ve sadece saha icinde!" daha sımarık olarak goruyorum bir cok oyuncudan. tabi bu baska bir bakıs acısına gore tam tersi olup takımının galibiyeti icin ıssıran hırslı gerekirse tekmeye de rakibe de kafa atan bir adam olarak gorulebilir.sonucta herkes bir yorum yapabilir.ve bu yorumlar art niyet icermiyorsa takımları alttan oyma amacı gütmüyorsa yoksa bence hicbir sorun da yoktur.

GoKaN

Kapali Ust dedi ki...

Aydın kendini duzeltecek zamanla, şu anda yaşadığı bir nevi ergenlik çağı problemi. Çok fazla üzerinde durmamak lazım..

andromakhina dedi ki...

Yukarıdaki post alışverişinden anladığım durum, bir kısım (veya bayağı büyük bir kısım) Galatasaray taraftarının, 20 yaşındaki, 2,5 senedir Süper Lig'de oynayan Aydın Yılmaz'dan, yenildiği derbide karşı takımın iyi oynayan oyuncusunun kanına ekmek doğramak, sahada kramponla kovalamak, ciğerine tornavida dürtmek yerine formasını aldığı için nefret ettiği.

Beyler kendinize gelin ve görünen o ki hiçbirinizin gösteremeyeceği bir olgunluğu hem de kötü bir ruh halinde gösterebilen (ki adamın hisleri yüzünden belli) genç bir adama hakkını verin artık. Ne demek "Aydın uyuyamamalı" ya? İyi kardeşim Aydın her aldığı yenilgiden sonra uykusuzluk çeksin, sonra antremana çıksın formsuzluktan sakatlansın, sonra sakatlığı başına dert olsun yine uyuyamasın, maça filan çıkmasın ölsün. Ben de seni takımımla ilgili bu faydalı düşüncelerinden ötürü ASY Store çadırının tepesine asayım ki alem gerçek taraftar kimdir görsün.

selaminko dedi ki...

arda uyuyamıyormus kac gunden beri noldu? cocuga Allah korusun birşey olsa ne olacaktı? Onlar için futbol ekmek parasıdır bizim için aşktır. Aydın ayrıca sımarık bir adam değildir bence. saha icinde agresif olamayacagı icin asla bayrak adam olamayacaktır belki ama futbolu ve kendi buyudukce sizlerde seveceksiniz onu. Efendi adamdır Aydın Yılmaz. Mesela bende fotoda aydının hemen sagındaki elemandan ayhan'dan hic hazzetmem. deli gibi topunu oynasa da adam terbiyesiz adam. evet gs icin afedersiniz gotu cıkana kadar oynuyor ama sevemiyorum hele kaptan olmasını hic hazzedemiyorum. Aydın'ın sevilmesi için illa Ayhan gibi çirkef olması mı lazım?

scapula dedi ki...

Selay Hanım,
(yanlış telaffuz ettiysem lütfen düzeltin)

Bu aralar yoğunum biraz, cevap yazamadım. En kısa zamanda cevap vereceğim size.

Selaminko,

Aynı şekilde.

scapula dedi ki...

Selay Hanım,

Bilmiyorum yukarıdaki post alışverişinin özneleri arasından kimlere hitap ettiniz, ancak kendi adıma şunu söyleyebilirim ki, hiçbir futbolcudan rakip takım oyuncusuna karşı saygısızca ve terbiyesizce hareket etmesi gibi bir beklentim yok. Bilakis, Sabri gibi bazı birtakım agresif davranışlarda bulunmayı alışkanlık haline getirmiş futbolcularımızı sıklıkla eleştirmişliğim vardır burada. Vaktiyle Ayhan'a da antipati beslemişimdir bu yüzden, ki şu anda eskisine nazaran çok daha sakin ve soğukkanlı görüyorum onu. İsim üzerinden gitmekten vazgeçeyim, sonuç olarak diyeyim ki, ben Galatasaray kadrosunun tümüyle ahlaklı oyunculardan oluşmasını isterim.

Aydın konusunda daha fazla yorum yapmak istemediğimi birkaç defa tekrarladım. Ancak şunu söyleyebilirim ki; bu blog, kişisel bir olgu benim için. Kimseye şirin gözünmek, geniş kitlelere hitap etmek gibi bir amacım yok. Bir görev olarak da yazmıyorum yazıları; içimden geldikçe bir şeyler karalıyorum. Tabii ki zaman ilerledikçe blog kendi çapında belli bir kitleye ulaştı, biraz büyüdü, bana da kendimce küçük sorumluluklar verdi okuyucusuna karşı. Ancak bu, bloğun ortaya çıkış amacından sapmamı gerektirmez, ve hatta gerektirmemeli. Neden anlatıyorum bunları, ne alakası var... Şöyle ki, ben Aydın'a karşı hissiyatımı belirtirken, "insanlar acaba ne düşünecek, Aydın hakkındaki fikirleri değişecek mi" diye düşünmedim. Bu şekilde bir yazı öncesi karar verme mekanizmasına sahip olsaydım, yazının o bölümünü hiç yazmadım. Zira bildiğim bazı şeyleri, yalnızca benden kaynaklanmayan nedenlerden dolayı yazamıyorum. Ancak benim kendi kişisel duygu ve düşüncelerimi yazmamın önünde hiçbir engel yok, olamaz. Bu paragraf, "o zaman yazmayacaksın kardeşim." potansiyel ve bir bakış açısına göre haklı cevabının önüne geçmek içindi. "Konuya gelince..." diye devam edemiyorum, belirttiğim gibi, bu benim kendi duygu ve düşüncelerim, siz de bu duygu ve düşüncelere pek tabii ki ortak olmayabilirsiniz.

"Aydın uyuyamamalı" altbaşlığı için ise yorum yapabilirim. Mecazi bir anlatımdı, madem yanlış algıladınız, hatayı üzerime alınıyorum.

Yazınızın bitiriş kısmını, bana karşı yapılmış bir saygısızlık olarak görüyorum ve cevap vermiyorum.

Saygılar;

***

Selaminko;

Siz de bu şekilde anladığınıza göre, bu kez emin oldum, ben yanlış ifade etmişim. "Aydın uyuyamamalı" derken kastettiğim, Aydın'ın bütün bir haftayı uykusuz geçirmesi, geceleri sıkıntıdan patlaması, evin içinde dört dönerek ne yapacağını ve zamanını nasıl geçireceğini düşünmesi değildi. Sadece, yurt genelindeki birçok Galatasaraylının Fenerbahçe maçı sonrasındaki hissiyatına ortak olması gerektiğini söylemek istemiştim. Bu da benim düşüncem tabii. Siz onların profesyoneller olduğunu, Galatasaray'la bir gönül bağı kurmalarına gerek olmadığını düşünebilirsiniz. Aslında ben de buna kısmen katılıyorum, hatrıma buradaki Servet yazılarım geliyor mesela, onu Galatasaray Dergisi'ndeki röportajında dahi Galatasaray taraftarı olmadığını söyleyebildiği için takdir etmiştim. Ancak bu demek değildir ki, Galatasaray taraftarı olmayan bir oyuncu, farklı mağlup olduğu bir maç, hele ki büyük bir derbi maçı sonrası rakip oyuncuyla forma değiştirebilir. Bu, en azından birçok Galatasaray taraftarına saygısızlıktır.

Şunu da ekleyeyim, "Onlar için ekmek parasıdır, bizim için aşktır." sözünüz üzerine. İnanın, bunu en yakından bilebilecek insanlardan biri benim. Galatasaraylılar tarafından "İşte sahadaki biz, işte büyük Galatasaraylı" gözüyle bakılan oyuncularımızın futbola bakış açısının, aslında herhangi bir takımın herhangi bir oyuncusundan çok da farklı olmadığını çok iyi biliyorum. Galatasaray taraftarının gözlerinin içine baka baka nasıl yalan söylediklerini de. Ancak ben, onları yine de çok seviyorum. Çünkü sarı kırmızı formayı giyiyorlar. Ancak yarın bu formayı üzerlerinden çıkardıkları gün, birçoğu umrumda olmayacaklar. Ribery, Emre Belözoğlu, daha sıradan bir örnek olarak, atıyorum, Cesar Prates... Hepsi bir zamanlar gözbebeğimizdi, şimdi umrumuzda mı? Değil. Say deseniz, 5-6 tane futbolcuyu giydiği formadan bağımsız severim şu takımda. Gönül rahatlığıyla "sahadaki biz" diyebildiğim tek adam da Hasan Şaş.

Konuyu dağıttım, ancak ıcundan kıyısından bunlara da değineyim dedim.

andromakhina dedi ki...

scapula,

öncelikle hanım'ı bırakalım. veya benim blogger id selay hanım olarak çıksın daha teklifsiz bir ortam olsun :)

sizin cevabınızdan sonra da kendi ilk yorumumu okuduğumda, birine saygı gösterilmesini isterken kendim saygısız olduğumu farkettim ve üzüldüm, özür dilerim bunun için.

ama gerçekten Aydın gibi, çeşitli maçlarda yediği tekme, çelme, aduket ve depdepdeplere tepki göstermeden işini yapmaya çalışan, veya işini yapmaya da demeyelim, futbol oynamaya çalışan bir kişinin bu derece nefrete layık görülmesini anlamıyorum. Hasan Şaş'ı ben de severim, ama bu sonsuz öfkesi yüzünden bizi çok yalnız bıraktığı gerçeğini gölgelemiyor. ki Aydın'a yapılanların çeyreği kendisine yapılsa neler olacağını tahmin etmek istemiyorum.

benim derdim kendisinin olağanüstü bir yetenek olmasıyla ve bunun görmezden gelinmesiyle ilgili değil. ama ben 'forma' olayından (ve daha önce de belirttiğim gibi, zor görülecek bir olgunluk hareketi benim fikrimce) dolayı bunca nefreti anlayamıyorum ve GS'ye ihanet olarak göremiyorum, benim ayıbım bu da herhalde. Lincoln'ün dinlenmek istediği maçlardan önce kart görmesi asıl ihanettir bence.

P.S. daha önce belirtmemiştim ama asıl post'un Sabri'yle ilgili bölümüne sonuna kadar katılıyorum :)

selaminko dedi ki...

Scapula,
acıklaman için tesekkür ederim. evet ben yanlıs anlamısım seni. Hasan Şaş sahadaki bizdir lafına da sonuna kadar katılırım.Çünkü bilirim ki hasan sas futbolu bıraktıktan sonra mutlaka ama mutlaka gelip Galatasaray tribunlerinde oturup galatasaray'ı destekleyecektir. Seni sevmeyenin suratına tukur diye tezahurat yaptıgımız, kral diye cagırdıgımız, herseye ragmen sahip cıktıgımız Hakan sukur gibi olmayacaktır. Benim için Galatasaraylı futbolcu Hasan Şaş'tır. Sevmesem de cok fazla Sabri'dir Gslı futbolcu. Arda'dır. Hatta ve hatta Hagi'dir, Prekazi'dir. Ama artık inanmıyorum Hakan Sukur'un, Amator kaptanın, hakan unsal'ın falan GSLı olduguna. Konu dagıldı nese. saygılar

scapula dedi ki...

Selay,

"Forma olayından dolayı" bunca nefret diye bir şey yok, defalarca belirttim. Sen sahadaki, ben saha dışındaki Aydın'dan bahsettiğimizden dolayı, bu tartışmanın tek bir doğru söyleyeni olmak zorunda da değil; ben senin sözlerine içtenlikle katılıyorum. ("Siz"i de bıraktım farkında olmadan ama hadi bakalım.. :) )

Lincoln'ün bilerek kart gördüğüne ise pek inanmıyorum; bilmiyorum, belki de inanmak istemiyorumdur.