22 Kasım 2008

Edema Fuludu

Edema Godmin Fuludu... 1994-1997 yılları arasında Altay'da forma giymiş Nijeryalı sağ açık ve forvet oyuncusu. Kim bilir kaç kişi hatırlar adını, oysa ki bir zamanların renkli isimlerindendi. Bütün sene yatar, büyük maçlarda illa ki bir vukuat çıkarırdı. Nitekim Türkiye'de 3 sezonda attığı 10 golün 3'ü Galatasaray'a, 2'si Beşiktaş'a. Gördüğü tek kırmızı kart, yine bir Beşiktaş maçında. Takımının Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor'la yaptığı maçları, genellikle kart görmeden geçmemiş. Nijerya Milli Takımı formasıyla 1994 Dünya Kupası elemelerinde Kongo'ya attığı gol unutulmaz, ancak maalesef video paylaşım sitelerinde bu golü bulmak mümkün olmadı. Ancak kendisinde vardır sanırım bu golün kaydı, ki milli formayla bundan başka golü de yok zaten, ben olsam kasedini saklar eşe dosta komşuya izletirdim; 1990 Afrika Kupa Galipleri kupası finalinde penaltıdan attığım golle beraber.

1970 doğumlu oyuncu, Altay'dan ayrıldıktan sonra futbola ülkesinde devam etmiş; jübilesi sonrasında da antrenörlük dersleri almış. Berti Vogts döneminde, Nijerya Milli Takımı'nın yardımcı hocalığını yapmış. Bu sezon başında Benin'in ikinci lig takımlarından Bendel Insurance FC'ye geçen Fuludu, teknik direktör Alabi Aisien'in istifası üzerine teknik direktörlüğe yükselmiş. Ne var ki bu rüyası, Ekim ayında Aisien'in tekrar takımın başına geçmesiyle son bulmuş. Tüm bunların yanında bir dönem Nijerya Profesyonel Futbolcular Derneği NANF'ta üst düzey görevler üstlenerek, bu kurumda yönetici pozisyonundaki Dominic Iorfa'yla çalışmış ve Vision Soccer Academy adında bir de futbol okulu açmış. Sezon başında Bank Asya Ligi'nde yabancı futbolcuya izin çıkmasının ardından Altay'a üç Nijeryalı göndermiş ancak bu oyuncular vize engeline takılarak uçağa alınmamış. Son olarak geçtiğimiz günlerde, Benin Milli Takımı'nın antrenörü sıfatıyla yedek kulübesinde otururken, hakem tarafından kırmızı kartla tribüne gönderilmiş. Sebep, kulübede ülkesinin yerel kıyafetlerini giymesiymiş.

Hey gidi...

2 ekleme:

ASY dedi ki...

Ata,

Yerel kıyafet konusu ilginç.

Çok sıcak olduğu için, bilumum Türk filmlerinden hatırladığımız ''havalı'' kıyafetlerden birini tercih etmişse, hakemin haklı olduğunu düşünüyorum.

Türkiye'deki futbol kariyeri ile ilgili hatırladığım ayrıntıyı yazmışsın zaten, ama Galatasaray'a attığı 3 golden biri, İzmir'deki 8-1'lik maçta olsa gerek. İlk yarı 6-0 bitmişti. Hagi ve Şanver yine çok yakınlaşmışlardı. Maçın son golü de Fuludu'dan gelmişti. Tabii yanlış hatırlamıyorsam.

90'lı yıllarda da daha masumdu, futbol.

Sevgiler,
Eray.

scapula dedi ki...

Eray,

Ancak cevap verebiliyorum, kusuruma bakmayacağını biliyorum.

Ben de öyle hatırlıyorum, dahası eminim ama yine de kontrol ettim. Doğru hatırlıyoruz, Fuludu'nun golü o maçtaydı ve maçı 8-1'e getirdi.

Özlüyoruz, 90'lı yılların futbolunu. Futbolcuların megastarlar olmadıkları, dünyaları kazanmadıkları, daha amatör mücadele ettikleri, futbolun da henüz endüstiyelleşmediği o yılları... En ufak sinyal bile bizi o günlere götürmeye yetiyor. Misal ben, Galatasaray - Eskişehirspor maçını izlerken Tayfun'un tip ve mimikler itibariyle ne kadar da 90'lı yılların futbolcularına benzediğini fark ettim, 3 dakikalığına da olsa maçtan kopup gittim. :) Futboldan eski keyfi almak, bence mümkün değil, bunun tek nedeni de kesinlikle bizim büyümüş olmamız değil. Biz büyüdük ve kirlendi dünya, diyelim, tüm jenerasyonlar gibi.

Sevgiler;
Ata