03 Kasım 2008

Cenk Gönen

Kabul ediyorum, ligin en çok gol yiyen üçüncü kalecisini övmek, çok parlak bir fikir değil. Geleceğim... Aynı şekilde bir kaleciyi öven bir yazı yazarken, gol yediği anın fotoğrafını koymak da pek parlak bir fikir değil. Ancak hem bu şahane fotoğrafı kullanmak istedim, hem de Cenk'in eli yüzü düzgün bir fotoğrafını bulmak pek mümkün değil.

Denizlispor çok genç ve tabii çok tecrübesiz bir takım. Sezon başında son sıraya aday göstermiştim; Çağlar, Süleyman, Roberts gibi yetenekli oyuncular çıkarmaları birkaç basamak daha yukarıya taşıdı onları. Yine de durumları iyi gözükmüyor, sezon başında 5 yıllık anlaşma yaptıkları teknik direktörleri Ali Yalçın da geçtiğimiz günlerde istifasını verdi. Konumuz Denizlispor değil elbette, amacım performansıyla beni etkileyen kaleci Cenk Gönen'in, neden 9 maçta 17 gol yediğini yorumlamaya çalışmak. Denizlispor maçlarına bakıldığında anlaşılıyor ki*, bu 17 golde, en az hatası olan isim kesinlikle Cenk. Yediği gollerde hatasını bulmanın zorluğu bir yana, bir 17 gole de engel olduğunu iddia etmek mümkün. Bu hafta Sivasspor karşısında yine 2'si penaltıdan olmak üzere 3 gol yedi, fakat yine en az 3 taneyi çok iyi önledi.

Aliağa altyapısında yetişmiş, Göztepe'yle profesyonelliğe geçmiş. Denizlispor tarafından beğenilip bonservisi alınarak Altay'a kiralanmış ve bu sezon nihayet Denizlispor A Takım formasını sırtına geçirmiş. 1988 doğumlu. Kartvizitinde U15 var, U16 var, U17 var, U18 var. En yakın zamanda U21 de olacak belli ki. Sonrasını bilemem. Takip etmek lazım. Cenk'in de yediği gollere moralini bozmaması...

Bir de ilginç not. U19'da niye oynamadığını merak edip öğrenmeye çalıştım. U19'un kalecisi, Cenk'in Altay'da yedeği konumundaki Gökhan Değirmenci. Gökhan 1 yaş daha genç, 1989 doğumlu, ancak ikisinin de yaşı tutarken milli takıma Gökhan çağrılmış. İki farklı teknik adam, iki farklı tercih, diyelim.

* Sürekli söylüyorum, yine söyleyeceğim. Maçların yarısından çoğunun 90 dakika yayımlanmadığı, kendi ligimizde oynayan oyuncuları, parantez içinde "büyük takımlar"la oynadıkları maçların dışında ancak özetlerden seyredebildiğimiz bir ligin nesi süper, neresi süper, anlayamıyorum...

1 ekleme:

Anonymous dedi ki...

milli takıma seçilmiş.