01 Kasım 2008

Açıklama Gibisinden

Çok değerli kalemlerden, çok başarılı Skibbe karşıtı analizler okuyor, "Neden böyle söylemiş, bak şurada doğru söylüyor mesela, acaba şu konuda haklı mı" gibi düşünceler içerisine giriyorum. Tabii ki buradaki yazılarda tepkim onlara değil, beylik laflarla, klişelerle, düşünmeden yapılan eleştirilerle Galatasaray'ı gayet de iyi yönettiğini düşündüğüm Skibbe'ye haksızlık edenleredir. Hocanın adı fark etmeksizin, her kötü durumda birilerine faturayı kesen, "Fatih Terim gitsin, Lucescu gitsin, Fatih Terim bir daha gitsin, Hagi gitsin, Gerets gitsin, Kalli gitsin, Skibbe gitsin"cileredir. Ben bu süreçte sadece "Gerets gitsin"cilerden oldum, gördüğüm en kötü Galatasaray hocasıydı Gerets. Ama istikrardan yanayım, her sene dünyanın en iyi antrenörü geleceğine, 30 sene Gerets'le çalışmayı tercih ederim, dolayısıyla da "Hoca gitsin." söyleyeceğim en son şeydir. Genel performans itibariyle başarılı bulduğum Skibbe'nin, benim de katılmadığım işler yaptığını, Kayserispor ve Eskişehirspor maçlarında benim de hocanın bazı hamlelerini sorguladığımı söyleyebilirim. Benim itirazım kendisini hiç olamadığı kadar önemli görüp "kırık not veren"lere, asıp kesip herkesi gönderenlere, futbolu bilmeyip sesi en çok çıkanlara.

İki sene önce, internette "Gerets - Zico - Tigana msn konuşmaları" yazılırdı, gülerdik. Üçüyle de dalga geçildi, ben de geçtim. Peki dönüp yine "gerçeğe" baktığımızda ne görüyoruz? Beşiktaş, son 5 yıldaki 2 kupasını Tigana'yla kazandı, Tihana'yla birlikte kendi klasikleşmiş özkaynak sistemine dönüş sinyalleri vererek son derece yetenekli genç oyuncular çıkarmaya başladı. Fenerbahçe, stajyer denilen, kariyeri yok denilen Zico'yla tarihinin en büyük başarısını yakaladı, en başarılı sezonunu geçirdi. Gerçekten adamlığına büyük saygı duyduğum, hocalığına ise tahammül edemediğim Gerets bile Marseille'de şimdi. (Tabii yönettiği takım bir şey ifade etmiyor benim için, başardıkları önemli, "Onları yazmışsın ama kendi beğenmediğin adamı yazmamışsın." denmesin diye ekledim.)

Skibbe de, 5 sezon Bundesliga'da çalışan, 4 sezon Alman Milli Takımı'nda görev alan realist ve idealist bir futbol adamı olarak sabredilmeyi hak ediyor. "Daha ne kadar sabır?" diyen olursa, cevabım hazır:

Lincoooln, Lincoooln.

0 ekleme: