16 Ekim 2008

"Bana Bırakın Dedi"

Fotomaç'tan Türk sporuna ve Türk spor medyasına bir armağan... Bu nasıl bir cümledir ki, dünyanın dört bir yanından Türkiye'ye gelen oyuncuların her biri tarafından durmadan söylenebiliyor... Holosko Trabzon'u, Tello Porto'yu, Nonda Bordeaux'yu, Daum Milan'ı, Isaac Galatasaray'ı "bana bırakın" diyebiliyor. Ama bu kategorinin öncülüğünü yapan isim elbette bizim Lincoln.

Lincoln, özverili çocuk. Hem de pek düşünceli. Arkadaşlarını yormak istemiyor. Geçtiğimiz sezon, her üç maçın ikisinden onun ağzından okurduk: "İksspor'u bana bırakın! Bu maçta herkes gerçek Lincoln'ü görecek!" Fenerbahçe, Rizespor, Gençlerbirliği (x2), Kayserispor, Beşiktaş, Sion maçları ilk aklıma gelenler. Bu maçların yarısında oynamamış olması apayrı bir konu, hiç girmiyorum. En nihayetinde, şampiyonluk sevincinin yaşandığı sezonun son maçı öncesi yine soyunma odasına girip "Bu sezon size çok fazla katkı sağlayamadım. Ancak önümüzdeki sezon herkese gerçek Lincoln'ü izleteceğim." dediğinde çok sevinmiştim. Zira bu konuşma bütün bir sezonu kapsadığından, her maç öncesi bu satırları okumak zorunda kalmayacaktım artık. Ne var ki yeni sezonun ilk maçında yine o sihirli sözcükler döküldü gazete sayfalarına: "Lincoln, Steaua'yı bana bırakın dedi." Çok şükür bugünlerde Lincoln formunda ve "bana bırakın" demiyor. Yine de tehlike kapıda, tetikte olmak lazım.

Aslında durumu eğlenceye çevirmek de mümkün. Ben her seferinde o görüntüyü aklıma getiriyorum. Lincoln, tercümanıyla birlikte soyunma odasına gidiyor ve bir konuşma yapacağını söylüyor. Bazısı giyinmiş, bazısı yarı çıplak olmak üzere tüm takım banklara oturup pür dikkat kesilerek Lincoln'e bakıyor. Lincoln, sesini alabildiğine incelterek arkadaşlarına sesleniyor; "Amigos. Deixe o nosso adversário para mim." Tercümanın ağzından kelimelerin Türkçeleri döküldükçe, tüm oyuncuların üzerinden bir yük kalkıyor sanki. Herkes seviniyor ve rahatlıyor, Lincoln omuzlara alınıyor, Galatasaray takımı mutlu mesut bir şekilde maç saatini beklemeye başlıyor. Ve bu yaşananlar sürekli tekrarlanıyor...

Yazın, ama biraz düşünüp de yazın yahu. Manzara kafanıza oturuyor mu? Değil Lincoln, kim olsa tüm takım maytap geçmez mi bunu söyleyenle? Düşünüyorum, bizim halı sahalarda da bunu söyleyen çıkar mı acaba?

1 ekleme:

Anonymous dedi ki...

acun'un varım diyor repliği geldi aklıma. niyeyse.