01 Eylül 2008

İstifa

Zenith 2-1 Manchester United
Sampdoria 1-1 Inter Milan
AC Milan 1-2 Bologna
Roma 1-1 Napoli
Chelsea 1-1 Tottenham
Aston Villa 0-0 Liverpool
Numancia 1-0 Barcelona
Deportivo 2-1 Real Madrid
Fiorentina 1-1 Juventus

Ferguson, Mourinho, Ancelotti, Spaletti, Scolari, Benitez, Guardiola, Schuster, Ranieri! İstifa! Nasıl hazır edemezsiniz takımlarınızı Eylül başında!? Hiçbirinizden hoca olmaz abicim. Futbolu bırakın, başka işlerle uğraşın. Yahut daha kolayı, bizim memlekete uğramayın. Bizim memlekette bir adama üç beş maç sabretmezler. Sokakta göreceğiniz her beş adamdan üçü futbolu sizden iyi bilir ayrıca. "Bunak" diyeceklerdir sana Fergi, Mourinho "çaylak" olacaktır. Guardiola çömez, Benitez kadro kurmayı bilmez, Ancelotti ruhsuz, Ranieri huzursuz. Schuster aman dikkat Alman uzak dur! Spaletti kel, Scolari o da kel! Ne taktik bilirler bunlar, ne antrenman metodu. Ne bir tecrübeleri vardır ne de şampiyonluk ruhu!

Biz biliriz her şeyi Türkiye'de. Tek sıkıntı, unuturuz hemen bildiklerimizi, balık hafızamıza göndeririz. Geçen sene büyük imkansızlıklarda şampiyon olan futbolculara bu sene sövüp sayarız, üç maç önce adını herkesten çok haykırdığımız futbolcuya çocuk gibi trip atarız, "bunak" dediğimiz adamın bize kazandırdıklarını hatırlamayıp yerine gelen üzerinden hâlâ ona laf sokarız... Euro 2008'e en çok oyuncu veren kulüp olduğumuzu, Avrupa Şampiyonası'ndan gelen oyuncuların çoğu zaman uzun bir formsuzluk dönemine girdiklerini zaten çoktan unuttuk.

İstifa et Skibbe! Sen de kurtul, biz de kurtulalım. Yılların teknik direktörü Cevat Hoca ne de olsa yapar bizi şampiyon! Olmadı, sokaktaki Galatasaraylı bozması da yapar.

Böyle durumlarda neden futbolu sevdiğimi düşünüyorum.

6 ekleme:

Genç dedi ki...

abi allah aşkına hiç olmamış bu post. hayatım boyunca skora bakarak yorum yapmadım. hoca diyo ki oyundan memnunum.. maç 0-0 son dakikalar ileri gidin diyen bi kişi yok, kendi sahamızda top çeviriyoruz. 0-0 deplasmanda iyi sonuç diyosan tartışmam bile.

Küçüldük, küçültüyorlar takımı ve sen hala o gelseydi bu gitseydi... sabredelim, her şey bombok olunca da napalım olmadı diyelim.. testi kırıldıktan sonra sövsen ne olur sövmesen...

Sen bu hocanın nesinde bi ışık bi futbol oynatma kabiliyeti, neyinde bi vizyon gördün abi? sivasspor'da uzun yıllar efsane olabilecek bi hoca bu, ama bizim takıma göre çok aşağıda seviyesi. bunu söylemek ne hakarettir ne de "galatasaraylı bozması" sıfatını haketmektir..

ya sabır...

hücum futbol dedi ki...

dostum yazdıklarına sen inanıyor musun? tamam istikrar, sabır bunlar önemli ama örnek diye verdiğin hocalarla Skibbe'yi bir kıyaslasana. Galatasaray'ın başında bugün kariyeri ve daha önce yaptıkları ile tartışılmayacak bir hoca olsaydı yani ismi bu takımda oynayan herkesten büyük bir hoca olsaydı bugün Şampiyonlar ligindeki şok yenilgiye rağmen, oynanan bu berbat, kısır, üretkenlikten uzak futbola rağmen herkes de bir umut olurdu.

Ama gün gibi aşikar Skibbe bizim için çok aşağıda bir hoca. Henüz ne Galatasaray'ı anlayabilmiş, ne takımı tanımış, ne kulübün futbol kültürünü öğrenmiş. Takımın yorgun olduğuna, gelenlerin bir uyum süreci vs... yaşadığına katılıyorum ama sahadaki hamleler, oyuna katkı falan bunlar çapı küçük hocaların yapacağı işler.

Körü körüne savunmanın bir anlamı yok. skibbe'yi kazanacağız diye koskoca bir sezonu heba etmenin anlamı yok. Bu sene gelecek senenin takımını kuruyoruz senesi değil. 110 milyon euro değerindeki bir takıma tonla klas ve skoru değiştirebilecek genç ve tecrübeli oyuncusu olan bir takıma bu kadar şahsiyetsiz bir futbol oynatmaya hakkı yok. Burası almanya'nın orta sıra takımı leverkusen değil. Galatasaray'ı bayern münih gibi oynatması lazım. Oynatamıyorsa hiç beklemenin anlamı yok, hemen bu çapta birinin gelmesi lazım.

Bu ayıp değil. İstikrar, sabır ancak eldeki mevcutta ufak da olsa bir ışık olduğunda geçerlidir. Sen o ışığı görüyor musun?

scapula dedi ki...

Gencom, dün maçtan sonra yazdığım post şaşırtıcı derecede bu söylediğine cevap niteliğinde;

"Biz Kayseri deplasmanında maç berabere giderken risk alması gereken bir takımız. Kayseri benim şampiyonluktaki rakibim değil ki 2 puan için 1 puanı riske atmayayım. Hiçbir risk almadık. Gol atacak pozisyonumuz yokken değişiklik haklarımızı bile sonuna kadar kullanmadık. Maç boyunca Ayhan - Lincoln değişikliğini bekledim, bir türlü gelmedi.Bugün Lincoln'ün oyuna girmemesi ve üç değişiklik hakkımızı kullanmadan oyunu bitirmemiz, Skibbe hakkında ilk tereddütlerimi yarattı.

Hâlâ sabredilmesi gerektiğini düşünüyorum. Ekim ayının ortalarına kadarki hiçbir sert eleştirinin de sağlıklı olacağını düşünmüyorum. Şimdi Skibbe gidip Mourinho gelse, bu takım bir anda iyi olmayacak. Olur da Kasım'a hâlâ kötü bir takım olarak girmişsek, anlayacağız ki Skibbe yanlış tercih. Bayağı bir zaman kaybetmiş olacağız evet, ancak bu sürece bir kez girmiş bulunmaktayız ve bu yoldan dönüş halihazırda mümkün değil.

Dolayısıyla, sabır."

Yani abi, Skibbe'de bir ışık falan görmüş değilim henüz. Ama onu görmediğim gibi, gelip de ilk haftadan Galatasaray'a mükemmel futbol oynatan da pek görmedim. Al işte, Fenerbahçe yeniliyor, Milan yeniliyor, Barcelona yeniliyor, Real Madrid yeniliyor. Üç kuruşluk top oynadıkları da yok. Bu sene izlediğim takımlar arasında Galatasaray'dan iyi oynayan iki tane gördüm: Beşiktaş ve Benfica. Galatasaray iyi mi oynuyor? Hayır, rezalet. Ama tıpkı Chelsea gibi, Barcelona gibi, Milan gibi, Real gibi. Sabretmemiz gerek. Olur, olmaz bilmiyorum ama şu anda bu iş olacaksa Skibbe'yle olacak. İki iki dört. Testi kırıldıysa zaten kırıldı, bu saatten sonra Mourinho gelse fayda etmez.

Yepyeni bir sisteme geçtik. Üstelik 15 senedir zor anlarda kullandığımız kozumuz, B planımız Hakan Şükür'ümüz yok. Elbet sancılı olacak bu süreç. Ama bırakalım adam oturtsun şablonunu. Aptal değil ya bu adam beraberliğe sevinsin. Belki hâlâ oturmadı takım, bunun farkında ve bu skorun o kadar kötü olmadığını düşünüyor. Ben de öyle düşünüyorum, bir araştırsana Kayserispor'u geçen sene sahasında kim yenmiş? Fenerbahçe? Hayır. Beşiktaş? Hayır. Galatasaray? Hayır.

Sen yapma bari abi. Sabredelim şu adama. Zaten başka çaremiz de yok. Benim de tereddütlerim var ama kovalım gitsin mi yani? Ne diyeceksin yarın bu adam başarılı olursa? Olmazsa da beraber sinirlenir, beraber eleştiririz, tekrar söylüyorum Skibbe'ye güvendiğim gibi bir durum henüz yok.

Dipnot: Kimseye Galatasaraylı bozması falan dediğim yok. Gayet açık yazdığım için daha fazla açıklama yapmıyorum.

scapula dedi ki...

Hücum Futbol;

Kariyeri en büyük şampiyonluklarla dolu Kalli de tartışıldı aynı şekilde, Gerets de tartışıldı, Hagi de, her gün her dakika gördüğümüz gibi Fatih Terim de. Takımını Avrupa Şampiyonu yapıp gelen Aragones hakkında yazılanları görüyoruz. Şampiyonlar Ligi maçı izlerken İlker Yasin gibi çapı belli bir adamın Alex Ferguson'a attığı fırçaları dinliyoruz. Kariyer meselesi değil bu, maşallah hepimiz herkese sallıyoruz. Tut ki kariyer meselesi, bizim ne kariyerimiz var ki asıp kesiyoruz? Fikrimizi belirtebiliriz o hâlde en fazla.

Değil işte. Yeri geldi mi ben de asıp keserim. Gerets'in adını duyduğumda hâlâ tüylerim diken diken oluyor mesela, zira ikinci senesinde nefret ettim kendisinden (insan olarak severim, ayrı). Gençleri harcamasından, çıkardığı kadrolardan, iğrenç oyuncu değişikliklerinden bıktım. Oturdum sayfalarca yazılar yazdım "Defol git Erik Gerets!" diye. Ama Gerets'in yaptıklarının hiçbirini görmedim daha Skibbe'de. Zaman zaman katılmadığım noktalar olsa da çıkardığı kadrolar kötü değil, oyuncu değişiklikleri kötü değil, uyguladığı taktik modern futbolun gereği olmakla kalmayıp aynı zamanda Galatasaray için en uygunu!

Arda kötü oynuyor, Lincoln kötü oynuyor, Ümit Karan savruk, Ayhan rezalet, Mehmet Topal dün hariç felaket, Linderoth sakatlıktan yeni çıkmış, Aykut en önemli maçımızı mahvetti, Hasan Şaş her zamanki gibi kendi etrafında dönüyor, sağ bek yok, Uğur uçmuş, Aydın karı kız peşinde...

Eee? Skibbe yapmıyor ya bunları. Aykut'a Steaua maçındaki o iğrenç degajı Skibbe attırmadı ya!

Ne Aykut'u asarım keserim, ne Arda'yı, ne Lincoln'ü, ne Hasan'ı, ne Ümit'i, ne Ayhan'ı, ne de Topal'ı... Ama hepsinin içinde en günahsızı şu anda Skibbe.

İşler iyi gitmiyor şu anda. Bizimse tek yaptığımız tüm bunların sorumluluğunu birinin üzerine yıkmak. Ama futbol böyle bir şey değil, hayat böyle değil.

Biraz sakin olmamız gerekiyor. 1-1,5 ay kadar. Mantıklı olalım. Lütfen.

scapula dedi ki...

Bir şey daha ekleyeyim çok kısa.

Sözkonusu Galatasaray olduğunda gösteriyorum yalnızca bu hassasiyeti.

Yoksa benim de arşivde şöyle saçmasapan bir yazım var, şimdi utandığım;

http://hakemincalandudugu.blogspot.com/2008/05/ne-halleri-varsa-grsnler.html

Hatamdan belki çabuk döndüm, ancak bu maalesef yukarıdaki yazının benim elimden çıkmış olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

Neyse, anlatmak istediğim; Milli Takım belli gaz dönemleri dışında umrumda değilken, Galatasaray hayatım olduğundan ona zarar vermemek için daha temkinli davranmam gerek. Ben şu anda hocamızın arkasında durmanın Galatasaray için daha yararlı olduğu kanaatindeyim.

Tabii ki kimse aynı fikirde olmak mecburiyetinde değil ama herkes Galatasaray hocası ve futbolcularına ağzına geleni söylerken, benim de bu ağzına geleni söyleyenleri eleştirme hakkım biraz olsun vardır elbet.

Desteği hak ediyor bu insanlar.

Nazmi Hasdemir dedi ki...

çocuklar bırakın tartışmayı. Holmann Galatasarayı şamopiyon yaptı. Manchesteri eleyen hocaydı. Odunla dövdük.Bu adam Galatasaray hocası mocası degıl
Geretse ayıp ettım. Bu gelecegını bılsem Geretscı olurdum. Sıgı Heldden sonra gelmış geçmiş en kotu hocadır. UEFA kupasını alsak bıle goruium değişmez. Nıtekım UEFA kupasını almış hocamız ortadadır. Bız sonuca asla bakmayız. Galatasaray her zaman yensede buyuktur yenılsede. Oynadıgı her maca galıbıyet ıcın cıkmalıdır. 00 a yatan hoca gitsin Antalyaspora. Lıncolnu formsuz diye bekleten hocanın ta anasına. Bu adam kadıkoye nasıl cıkacak.