16 Eylül 2008

Ahmet Arı

U15, U16, U17, U18, U19... Sonunda geçen yıl çağrılıp forma şansı bulamadığı Ümit Milli Takım... Devamı? Gelecek mi, U'lardan A'lara geçiş yapabilecek mi Ahmet Arı, zaman gösterecek.

Gazetelelerin iç sayfalarının en dip köşelerinde genç milli takımlara çağrılan oyuncuların listesi ve maçlardan sonra gol atan oyuncuların isimleri yayımlanır hani... Ahmet'in ismini öğrenişim işte bu şekilde oldu, bayağı bir önce. İlk izleyişim ise, geçen yıl televizyondan yayımlanan bir özel turnuvaya tekabül eder, U19 formasıyla. Takımın ileri ucunda hareketli ve saldırgan yapısıyla dikkatimi çekti Ahmet. Onu ilgiyle izlememin bir nedeni de, yedek kulübesinde bıraktığı Sercan Yıldırım, Barış Memiş gibi isimlerdi. Vardı demek ki bu çocukta bir cevher. 2006 yılında katıldığı bir U18 turnuvası sonrasında, Ukrayna'da düzenlenen bir törenle 10 ülke arasında "En İyi Forvet" ödülünü alan Ahmet'in, milli formayla çıktığı 39 maçta 15 golü bulunuyor.

Her ne kadar Ahmet'in hayat hikayesi bizi pek ilgilendirmese de, Gaziantepspor'a gelişine bir parantez açalım. Bu transferde kilit rol oynayan Asım Atmaz, Gaziantepspor'da Celal Doğan döneminin asbaşkanı ve futbol şube sorumlusuydu. Adı Celal Doğan'la birlikte çeşitli yolsuzluk iddialarına karışsa da, Türk futbolunda genç futbolculara verdiği değerle ün yapmış bir isim Asım Atmaz. Gaziantepspor ve Türk futboluna kazandırdığı oyuncular arasında Ayhan Akman, İbrahim Toraman, Joao Batista, Bekir İrtegün, Steve Kompela, Gökhan Güleç, Ekrem Dağ, Erdal Güneş, Hakan Bayraktar gibi isimler bulunuyor. 2002 yılında, Genç Milli Takımlar Sorumluluğu görevini yürütürken, U15 Milli Takımı formasını giyen Batman Belediyesporlu Ahmet'i, ailesiyle konuşup kefil olarak Gaziantep'e gönderiyor. Ahmet, anlaşma sonrası geri dönüp 2 yıl daha Batman'da oynadıktan sonra, 2005 devre arası transfer döneminde Gaziantepspor'la 3 yıllık sözleşme imzalıyor. İlk profesyonel sözleşmesi oluyor bu.

1,5 sezon oynadığı Gaziantepspor PAF Takımı'nda yarısında katıldığı sezonda 4 gol atan, sonraki sezon ise attığı 19 golle gol kralı olan Ahmet, 1989 doğumlu bir oyuncu olmasına rağmen, geçtiğimiz sezonun başında Gaziantepspor Teknik Direktörü Nurullah Sağlam tarafından A Takım kadrosuna alındı. Sağlam, Ahmet'e güvendiğini ve mutlaka formayı kazanacağına inandığını söylese de, Ahmet'in kritik bir dönemden geçen Gaziantepspor'da forma bulması mümkün olmadı. Ligin ilk devresinde PAF Takım'da oynamaya devam eden Ahmet, devre arasında 6 aylığına Suat Kaya'nın yönetimindeki Gaziantep Büyükşehir Belediyespor'a kiralandı. Bu da Ahmet'in hikayesinde yeni bir sayfa anlamına geliyordu. Çok kısa süreli de olsa, Gaziantep BŞB macerası Ahmet'in ilk profesyonel golünü, U19'a yükselişini ve dikkatlerin üzerine çekilişini beraberinde getirdi. Tabii Gaziantepspor'a dönüşünü de...

Bu sezona fırtına gibi bir giriş yapan Gaziantepspor'un yedek kulübesinde 72 numaralı formasıyla şans bekliyor Ahmet. Geride bıraktığımız 3 maçın 2'sinde buldu bu şansı. Emrah Eren, Olcan Adın gibi isimlerin henüz bir dakika bile sahaya çıkamadığını düşünürsek, az buz bir başarı değil bu 19 yaşındaki Ahmet için. İlk haftadaki Fenerbahçe maçında oynadığı 10 dakika içerisinde hakemin vermediği net bir penaltının da kahramanı oldu. Bir an önce A Milli Takım'a yükselme hedefindeki Ahmet'in önümüzdeki dönemde daha fazla dakika alacağını düşünüyorum.

Ahmet; ayağına hakim, teknik ve çalışkan bir oyuncu. Hava topları ondan sorulmasa da, kafayla attığı gollerin sayısı hiç de az değil. Futbolunun üzerine sürekli bir şeyler katması lazım elbet bir sıçrayış gerçekleştirmesi için. Bir de Türkçe'sini ilerletmesi kendisine yardımcı olacaktır; anadili Kürtçe sanırım ve kendini ifade etmekte çok büyük güçlük çekiyor gibi gözüküyor. Avrupa'dan gelen tekliflere "şimdilik" hayır diyor, daha sonra bu şansı elde edebilir mi bilinmez. Batman'daki hocası Mehmet Gönülaçar'ın isteği üzerine Batman'ı temsilen aldığı 72 sırt numarasını, yakın gelecekte İstanbul takımlarından birinin formasında taşıması ise çok da uzak görünmüyor.

14 ekleme:

selaminko dedi ki...

valla ben bu ahmet arıyı hic izlemedim ama sempatim var. cunku FM de muthis bir performans gosteriyor :) ee FM nin de kolay kolay yalan soyledigini gormedim. :)

Anonymous dedi ki...

hep böyle mi devam edecek?

Anonymous dedi ki...

kimse yok mu?

scapula dedi ki...

Enteresan günler geçiyor. Yakında tekrar yazabileceğimi umuyorum.

Sevgiler, saygılar;

KANDIRALI dedi ki...

hocam hayırdır nerelerdesin

Mesut Ulukök dedi ki...

Nerelerdesin hocam, 20 gün oldu neredeyse..

PCLioN dedi ki...

Ata, seninki gol attı az önce 90'da :)

scapula dedi ki...

Ne bir haber verebildim, ne bir açıklama yapabildim, öylece koptum sadece. Yukarıda scapula mahlasıyla yazılan yazı da benim değil, ama kim yazdıysa benim cümlelerime çok benzer bir form kullanmış, tebrik ettim. İlginize teşekkür ederim. Geliyorum en kısa zamanda geri. Birkaç gün içinde sanırım... Okuyucu kitlesini de kaybetmişimdir muhtemelen ama olsun o kadar. :)

Yeniden başlasın bakalım...

(Mesut Hocam, seninle bir türlü haberleşemedik, benden kaynaklanan sebeplerden. Telafi edecek bolca zamanımız olacak.)

Yukarıdaki sahte scapula'nın dediği gibi...

Sevgiler, saygılar;

Mesut Ulukök dedi ki...

Biz bekliyoruz vallahi :)

Hehe, öyle oldu biraz. Bol bol konuşuruz artık dönünce..

Sana da sevgiler, saygılar..

Kapali Ust dedi ki...

Benim kaybolmama alışık bu blog camiası ama sen kendini çok özlettin.

Anonymous dedi ki...

sevgili arkadasım. benimde gozume carpan oyuncularla ilgili yazılar yazıyo olman cok hosuma gitti.ozellikle ahmet arı ve ozgur ocal(eskisehirsporda oynuyo olması etkili olabilir.)... bu yazı dizinin devamına ve yazdıgın oyuncuların sayısının daha da artmasını diliyorum.

bu arada bi serkan atak vardı ne oldu ona bi fikrin var mı:D? ha bi de gokhan emreciksin var onu da yazarsan cok memnun olururum.

GokaN

scapula dedi ki...

GokaN;

Serkan Atak'ı, geniş çevreler tarafından beğenildiğini bilmekle beraber, üzerine yorum yapabilecek kadar takip etmedim. Ne alemde, onu da bilmiyorum. :) Ama aynı takımdan daha ziyade Kadir Bekmezci'nin iki maçta hayranı oldum. Yanına Denizlispor'dan bir ismi daha ekleyip ikisini beraber değerlendirmek istiyorum, yakın zamanda. Kadir'i 2 maç, Denizlisporlu dediğim Süleyman'ı da sadece 1 maç izleyip çok beğendiğim için haklarında yazı yazmak için biraz araştırma yapmam, belki de biraz daha seyretmem gerekebilir. Onun dışında da var bazı isimler, Ankaragüçlü taraftarların gözbebeği olan Gökhan da bunlardan biri tabii. Gökhan, geçtiğimiz sezonun hazırlık döneminde, Boluspor formasıyla Galatasaray'a karşı da çok iyi oynamıştı zaten. Neyse, uzun uzun konuşuruz umarım tüm bunları.

Sevgiler;

Anonymous dedi ki...

scapula ;

serkan atak konusunda benim bildigim bu sene yedek kaldıgı:D
lig biraz daha oturdukca ve anadolu takımlarının malesef kısıtlı maclarını(sadece istanbul takımları:S) ve eskisehirspor maclarınının bir kısmını izledikce yeni isimleri ben de bu listeye ekleyebilirim.:D

ilgine teşekkürler

GokaN

Adsız dedi ki...

Hey gidi ahmet arı baksana şuraya kaç sene geçmiş şimdilerde ise 26 yaşına gelmiş şanlıurfasporda 11e girebilmeyi bekliyor o zamanlar ne umutlar ederdik halbuki bu adam için günler çabuk geçiyor o zamanlar küçücüktüm fifa oynar bu adamları transfer falan ederdim şimdi ise geldim bu adamın o zamanki yaşına 19 yaşına :)