Milan Gurović ve kolu.

Taksim'de, 5 senedir haftada 3-4 kez nargile içtiğimiz bir yer var. Haliyle koyu muhabbetimiz var sahipleriyle, severiz de. İki gece önce öğrendik ki, bayraklarını asacak kadar BBP'lilermiş. Hadi bakalım, gitmeye devam edelim mi, etmeyelim mi? İnsanları siyasi görüşlerine göre sınıflandırmayı bırakalı çok oldu. Aktif olarak bir işin içinde yer alıyorlar mı, bizim paralarımız, istemediğimiz yerlere mi gidiyor misal, bu önemli. İnsan bir konuda bir kez şüphelenmeyegörsün, yaşanan her olayı bir de o pencereden değerlendiriyor. Bizi de şüphelendiren durumlar oldu. Dükkan sahibi, belli ilişkiler içinde olduğunu görüp duyduğumuz, 40'lı yaşlarda, son model cipi olan bir adam. Kafeden kazanmış olması mümkün değil. "Acaba mı?" derken, çıkamadık işin içinden. Şimdi gitsek bir türlü, gitmesek bir türlü. Her çekişimde Hrant'ın katilleri gelecekse benim aklıma, o nargile, o çay zehir zıkkım olur bana. Diğer yandan, ya değilse, alakası yoksa?

Galatasaray'ın Gurović transferinde karşı karşıya olduğu durum ise, bu kadar kompleks değil. Her şey apaçık. Adamın kolunda, iğrenç bir herifin dövmesi var. Onun üstüne Galatasaray forması giyecek. Galatasaray formasıyla attığı üçlüklerde o kol gözümüze gözümüze girecek. O kolla yumruk şov yapacak iki metre önümüzde. Galatasaray'ın adını kullanarak, reklamını yapacak insanlık dışı, sapkın ideolojisinin. Hepimiz de bunun bir parçası olacağız. Maça giden herkes, masumiyetinden bir şeyler kaybedecek. Abartmıyorum, öyle. Açıkça da söylüyorum, kendim için de, Galatasaray için de en doğru olduğunu düşündüğümü yapar, tek bir maçına gitmem Galatasaray basketbol takımının, Gurović'i kadrosunda barındırdığı sürece.

Aslında, genel kanının aksine, sporcuların politik bir duruş sergileme hakkı olduğunu düşünüyorum. Bu, gol veya basket attıktan sonra sol yumruğunu havaya kaldırmak veyahut ülkücü işareti yapmak olamaz tabii ki ancak saha dışında fikirlerini özgürce beyan edebilmeleri bir sorun teşkil etmemeli. Sevenleri olur, sevmeyenleri olur ancak kimseyi inandığı doğruları konuşmaktan alıkoymak doğru değil. Forma üzerindeyken bir densizlik yapıp gerginlik yaratmadığı ve takım içinde gruplaşmalara neden olmadığı sürece, her oyuncu hayat görüşünü sergileyebilir.

Faşistlik ise, siyasi bir tutum veyahut insanı bir tavır değil. Faşist bir oyuncu, hiçbir şekilde Galatasaray'ın kapısından içeri girmemeli. Aktif olsun olmasın; Çetnik (veyahut Nazi sempatizanı, ırkçı, vesaire...) bir oyuncu Galatasaray forması giymemeli. Giyerse de, acilen o formayı çıkarması için mücadele etme yolunu seçerim kendi adıma. Kaldı ki, bu oyuncu az önce belirttiğim kritere de uymuyor, spora siyaset bulaştırıyor. Her şeyi geçtim, Galatasaray formasını, binlerce insanın katili, soykırımcı bir faşistle yan yana, iç içe görmeyi kabullenebilecek miyiz? Bu bile yeterli bir sebeptir bence.

Çok ciddi bir durumla karşı karşıyayız. Acilen bir şeyler yapmak gerek. Aksi takdirde bu utancı hiçbir şey Galatasaray tarihinden silemez. Galatasaray, herhangi bir spor kulübü değildir. Galatasaray, sadece spor kulübü de değildir. Galatasaray, Galatasaray'dır. Türkiye'nin aydınlığa açılan penceresidir. Avrupa'nın en iyi oyuncularından biriymiş, şampiyon yaparmış, sevindirirmiş, zerre kadar değeri yok bunların benim gözümde. Bu transferin önüne geçmek, bir gurur meselesidir Galatasaray ve Galatasaraylı için.

P.S.: Pek adetim olmasa da, bu defa gerekli olduğu inancıyla, başka bir platformda yazdığım yazıyı buraya geçirdim.

4 ekleme:

aşkın dedi ki...

Haklısınız kardeşim.İşin aslı, kimse siyasi görüşünü bayrak yapmamalı.
El Diego Che dövmesini futbolu bıraktıktan sonra yaptı diye biliyorum.
Basketçi adamsın, kolsuz forma giyiyorsun, o halde o dövme şov amaçlıdır.Çok bayılıyorsan o meymenetsize, göğsüne yaptır o dövmeyi, daha anlamlı olur üstelik.
Bir benzeri de Kezman denen hayırsızın İsa tişörtü, Kaka denen cibilliyetsizin fanatik gösterisi.
Basket alanında ilk değil, çetnik işaretini Kezman'dan önce Türkiye'de yapan (ki İliç de bu hareketi yapanlardandır maksat Türkiye'de yapmamıştır) Beşiktaş basket takımından Ratko Varda'dır.
Ben sizin önerinizi destekliyorum, genel bir tepki elbette olmayacaktır ama biz tepkiyi kendimiz için koyarız, başkaları katılsın diye değil.
Gündelik hayatta işler daha karmaşıklaşıyor.Belirgin bir siyasi görüşüm yok, dünyaya o kadar bağlı değilim, sosyal adaletten yanayım o kadar.Sevmediğim politik görüşlere sahip ama bana gayet sıcak davranan yığınla komşum var.İş ticari ilişkiye dönüşürse ne yapacağımı hiç düşünmedim, çok çetrefilli.Burada kişisel duygular ön plana çıkıyor, alışveriş yapacağım kişi samimi olduğum iyi biriyse sırf siyasi tutumu nedeniyle alışverişimi kesebileceğimi sanmıyorum.Samimiyetim yoksa iş kolay, doğrudan alışverişi keserim tabii.
Son olarak duyarlılığınız için tebrikler, bu zamanda maalesef giderek zor bulunan bir tepki göstermişsiniz.
Saygılarımla

Kapali Ust dedi ki...

Yazıya sonuna kadar katılıyorum ama başlık olmamış. Herkes gider biz kalırız, biz Galatasaraylıyız. Öyle bir süreliğine ayrılık falan olmaz gitmesi gerekenler dururken.

Nazmi Hasdemir dedi ki...

kımkı lan bu herıf ve bu kolundakı dövme kim çıkaramadım. stalıne benzıyo

scapula dedi ki...

Aşkın Bey,

Teşekkür ederim yorumunuz için. Çok da ekleyecek bir şey bulamıyorum esasında. Tabii ki tepkiyi kendimiz için koyarız, "Galatasaray maçına kimse gitmesin" demek, Galatasaray'a zarar vermektir, hiç bize göre değildir.

Size katılmadığım nokta, yazıda da belirttiğim gibi ben sporcuların siyasi/dini görüş belirtmesinde sakınca görmüyorum. Ha, nedir? Hakan Şükür beni çok rahatsız etmiştir yıllarca. Ancak Fettullah Gülen'e sempati beslediği için değil, bu şahısla olan ikili ilişkilerini benim Galatasaray'ıma bulaştırdığı, bununla da yetinmeyip genç futbolculara kendi siyasi görüşünü enjekte etmeye çalıştığı için kızarım Hakan'a. Oysa yaşamını İslami şartlara uygun yaşamak için azami çaba gösteren bir Uğur Tütüneker de vardır, hayata çok farklı açılardan bakıyor olsak da çok severim kendisini.

***

Kapalı Üst,

Galatasaray basketbol takımının tribünlerinden zorunlu bir ayrılık benimkisi. Başlık bu nedenle ayrılık. Ahmet Dedehayır hayırsızı da, dün resmi siteden yaptığı açıklamayla bu kararımı kesinleştirdi. Çok üzgünüm, ancak maalesef yapabilecek bir şey yok. O salona gidersem, ancak Gurovic'e "Faşist köpek" diye bağırmaya giderim.

***

Nazmi Abi,

Resimdeki, Dragoljub Mihajlovic. İsmen tanımıyordum kendisini, araştırınca ne menem bir insan olduğunu öğrendim. Yazıda da link verdim zaten. Kaynak maalesef İngilizce.

***

Oyuncuyla ilgili birkaç enstantane daha sunayım.

Birincisi, oyuncunun seksist perspektifini ortaya koyan, yorum yapmayacağım bir alıntı. Sadece, Gurovic'in hakaretlerine maruz kalan hanımefendinin Sırbistan'ın çok değerli ve anti-faşist bir tiyatro senaristi olduğunu ekleyeyim.

"As published by Serbian daily Kurir on July 25, 2007, Biljana Srbljanović called him "a tattooed fool" in her exchange with an adviser to President of Serbia at her blog. Asked by a journalist who informed him about the blog entry, Gurović responded: "For her information, that 'tattooed fool' speaks, besides Serbian, three foreign languages. I know who this writer is and feel very sorry for her. Women of her age can do or say foolish stuff sometimes if they don't get their portion of cock in the morning. She must've awoken unfucked that day when she said this."

İkincisi, Partizan-Kızılyıldız maçından bir enstantane. Gurovic, Kızılyıldız'dan Partizan'a transfer olan ender oyunculardan. Bu iki takım arasında çok büyük bir rekabet vardır bilindiği gibi. Partizan'la oynadıkları maçta, Kızılyıldız taraftarlarından büyük tepki alıyor Gurovic. Partizanlılar ise "Milan, sen bizim Çetniğimizsin." şeklinde bir tezahürata başlıyorlar. Duygulanan Gurovic ağlamaya başlıyor, Çetnik selamı vermeyi de unutmadan tabii.

Üç. Hırvat ve Boşnaklardan kayıtsız şartsız nefret ettiği için, olay çıkaracağı düşünülerek Hırvatistan deplasmanına gitmesi önleniyor. Başka bir defasında FIBA, kolundaki dövmeyi saklaması halinde Hırvatistan'a gidişine onay veriyor, Gurovic saklamayı reddediyor.

Ve dört. Sırbistan henüz Yugoslavya'dan ayrılmamışken bile şöyle bir resim verebiliyor bu adam;

http://www.mtsmondo.com/slike/vesti/000/417/v41720p2.jpg