29 Ağustos 2008

Değer Mi?

Öncelikle, böyle abuk subuk resimler koyuyorum çünkü bu iti Galatasaray formasıyla görmeye tahammül edemiyorum.

Sonrası kısa.

Galatasaray, Bosna'da katılacağı dörtlü basketbol turnuvasından çıkartılmış. Sebep, Gurović.

Bundan büyük utanç yoktur Galatasaray tarihinde.

Yazık.

11 ekleme:

Anonymous dedi ki...

talihsiz bir post.

ultrANIL07 dedi ki...

Abi Baros'u da eleştirelim o halde. Adamın siyahi futbolcuya yaptıkları ortada. Kanımca ırkçılık daima faşizmin önündedir.

scapula dedi ki...

Abi allahaşkına, ne var ki Baros'un yaptığında? Adam ona tükürmüş, o da "kötü kokuyorsun" işareti yapmış. Sonra da defalarca açıklamış, "Irkçılıkla alakası yok bunun, ırkçı değilim, bilhassa ben Çek olduğum için zaman zaman ırkçılığa maruz kalıyorum." demiş. Ne M'Bia'dan herhangi bir şikayet gelmiş, ne de Fransa Futbol Federasyonu suçlu bulmuş Baros'u. Ortada herhangi bir ırkçılık durumu yok.

Siyahi oyuncuyla kavga etmek yasak değil ki, gereğinden fazla hassasiyet gösteriliyor bazen sadece.

Bir de, Gurovic'inki çok abartılı bir durum. Daha önce de söyledim, Galatasaray armasıyla soykırım suçlusu Mihayloviç'in resmi yan yana duracak. Tüm dünyada faşistliğiyle tanınan bir oyuncu Galatasaray formasıyla mücadele edecek ve bu turnuva örneğinde gördüğümüz gibi bu ilişki Galatasaray'a zarar verecek.

Bunun futboldaki yansıması, aşırı milliyetçi Ünal Karaman değildir de ırkçı tavırlarıyla ünlü Di Canio'dur mesela. Yarın bir gün Ünal Karaman teknik direktör olsa mesela, Hakan Şükür'ü 16 sene taşımış bir camia olarak onu da kabullenecektir Galatasaray, ama asla Di Canio gibi bir adamı kabullenemez, çıngar çıkar.

aşkın dedi ki...

Maalesef Baros'un yaptığı da ırkçılıktır.Bazı çapsızlar şöyle der:
''Afrikalılarda hep bir ter kokusu vardır''

ultrANIL07 dedi ki...

Peki :)

aşkın dedi ki...

ultranıl çok komiksin buralarda harcanma, ben burada bir konunun gerekçesini belirtiyorum.İstersen biraz daha olgun davran.

scapula dedi ki...

Aşkın,

Anıl sanırım bana demiş "Peki" diye. Yukarıda senin söylediğinle aynı doğrultuda bir ifadesi olmuş, ben aynı fikirde olmadığımı söyleyince de "peki :)" demiş.

gibi geldi bana.

***

Konuya gelince... Tekrar söyleyeyim, Baros'un ırkçı olduğuna dair yeterli bilgi yok elimizde. Yeterli bilgiyi geçtim, bu kanıya varabileceğimiz hiçbir şey yok. Bazı çapsızların "Afrikalılarda hep bir ter kokusu vardır." demesi, Baros'un böyle düşündüğünü göstermez ki. Çok ciddi bir itham bu, o yüzden emin olmadan bir şey söyleyemeyiz derim ben.

ultrANIL07 dedi ki...

@Aşkın,

kusura bakma. Hata benim, en azından yazdığım yazının kime cevap olduğunu belirtmem gerekiyordu. Be bağlamda kırdıysam affola.

aşkın dedi ki...

Ultranıl asıl sen kusura bakma, beni mahcup ettin ve önyargının saçmalığını gösterdin.
Scapula haklı olduğun taraflar var, belki o hareket tesadüfen yapıldı.Ancak bir ırka dair yapılan iğrenç bir itham o ırka mensup bir kişiye yapıldığında takdir edersin ki bu bir kanıyı oluşturur.Örneğin ben bir çingeneye ''zorda kalırsan biryerlerden birleyler aşırıp idare edersin'' dersem bu maalesef ırkçılığa eşdeğerdir.Ha belki bunu başka bir kişiye de söyleyebilirdim ama hayat dikkatsizliği kaldırmıyor, bunu başkalarına da söyleyebileceğimi nasıl ispat edeceğim? Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.

norisk dedi ki...

Galatasaray basketbolcusuna it demek talihsizlik...

resme bakan da gurovic 'in o dövmeyi yaptırıp sahada oyunculara daimi saldırdığını düsünecek. dövmesini kapatmis ne yapmasını bekliyosunuz?
isteyen istedigini düsünür, dövmesini yaptırır kısıtlayamazsınız.

ümit karan' da, kewell 'da da dövme var, koluna yakın plan bi inceleme yapmak lazım...
ne yaptırmışlar acaba?

scapula dedi ki...

Norisk,

Galatasaray sporcusuna saygı göstermek konusunda ne kadar hassas olunabiliyorsa o kadar hassasım. Buraya da defalarca yazmışımdır, bir göz atmanız halinde göreceksinizdir. Tribünde olsun, topluca maç izlenen başka herhangi bir yerde olsun, Galatasaray sporcusuna söylenen bin bir türlü laftan dolayı keyfim kaçar, sinirlenirim. Ama bu demek değildir ki o formayı giyen herkese kayıtsız şartsız destek vermek gerekir. "Hep destek tam destek" başkalarının mantalitesi. Burada sorgulanması gereken, Galatasaray sporcusuna it demek değil, bir ite Galatasaray forması giydirmektir benim bakış açıma göre. Hepimizin Galatasaray'a bakış açısı farklı olacağından, aynı fikirde olmak zorunda değiliz elbet.

Ümit Karan ve Kewell örnekleri biraz demagojiye kaçmış. Özellikle iki satır aşağıda daha detaylı yazdığım yazıyı okuduysanız...

* Bu yazıyı, Gurovic dövmesini kapattıktan sonra yazdım, bir.

* Dövmesini kapatsa da kapatmasa da, bir soykırım destekçisini Galatasaray forması içinde görmeyi kabul edemem, ancak elbette bu önemli bir adımdır, iki.

Saygılar;