1- Ayhan Akbin
2- Ercan Saatçi
3- Selçuk Yula
4- Hakkı Yalçın
5- Ercan Güven
6- Bülent Uygun
7- Gürkan Kubilay
8- Onur Belge
9- Bülent Tulun

Ufak bir açıklama yapmam gerek. Bu sayfadan genellikle nefret saçmıyorum etrafa. Nefret duyguları kolay kolay açığa çıkmaz bende. Elimden geldiğince herkesi anlamaya çalışırım, tahammül katsayılarım yüksektir. Körü körüne hiçbir görüşe veyahut topluluğa bağlanıp inanmam; tüm görüş ve toplulukların, içinde doğru ve yanlışı bir arada bulundurduklarına, aslonanın o doğru ve yanlışların oranı olduğuna inanırım. Bu nedenle herkesin neyi niye savunduğunu sorgularım, haksız oldukları peşin hükmüne varmaksızın. Futbolda olsun, siyasette olsun; hayatın her alanında tahammül edemediğim bir numaralı olgu tahammülsüzlüktür. Yukarıdaki adamlar tahammülsüz. Kimisi kuyruk acılarının kahrıyla yaşamaya çalışıyor, kimisini rakibine olan nefreti yaşatıyor. Birkaçı da kalemini satmış, onursuzluğuyla varolmaya çalışıyor. Ortak noktaları faşist bir kafa yapısına sahip olmaları. İdeolojiden değil, düşünme sistematiklerinden bahsediyorum elbet.

Ömer Çavuşoğlu yok bu listede. Onun için yeterli delilimiz yok, sadece fanatik, kompleksli ve çok terbiyesiz olduğu gerçeği var önümüzde. Selim Soydan yok. Fanatizm gözlerini kör etmiş olsa da yüreği sevgi dolu bir insandır belki, aksini iddia edecek kadar bilgimiz yok. Keza Gürcan Bilgiç. Ne insan olarak severim, ne yorumlarını zerre kadar değerli bulurum ama bu klasmana da sokmam kendisini. Osman Tanburacı, aynı takımı tutmaktan utandığım bir şahıstır ama istemem ki ölsün. Kazım Kanat konu futbol olunca en kafası basmayan adamdır ama kimse çok kötü bir insan olduğunu söyleyemez. Hıncal Uluç, sinir bozucu bir Galatasaraylı prototipidir ancak kaliteli bir insandır. Rıdvan Dilmen fanatiktir, ancak bulunduğu yeri sonuna kadar hak etmektedir. Hakan Ünsal muazzam ölçüde nefret ettirir kendisinden, ama sanmıyorum ki satmış olsun dilini ve kalemini. Devam etmiyorum örnek vermeye... Yukarıdaki 9 kişilik liste bir nevi "bu kadarına da pes" listesi ve bu listede kişisel nedenlerden dolayı yer vermiş olabileceğim tek kişi Bülent Uygun. Ona karşı beslediğim kötü duygularımın nedenini de biliyorsunuz. Pek azını yazdım gerçi...

Neyse, tek tek değerlendirmek istemedim yukarıdakileri. Sinirlenirim zira yazarken. Yoksa bir seri de ben yapar, iki çift laf da ben ederdim yukarıdaki spor ruhundan uzak insancıklara. Ama diyorum ya işte, sinirlenmeye gerek yok. Hepsini aradan çıkarmış oluyoruz böylelikle.

PS: Kısa klavye darbeleriyle geçiştiriyorum bu dönemi. Hem zihnen, hem bedenen çok yorgunum. Maç da yok zaten, ne yazacağım, Fenerbahçe - MTK maçını mı!? Az kaldı maçların başlamasına, bu sayfa da hareketlenir illa ki. Şimdilik böyle devam edelim...

1 ekleme:

Anonymous dedi ki...

ben de futbolculardan bir kolaj yapayım;

1- cem yanık

2- fatih akyel

3- ismail güldüren

4- niyazi serhat akın

5- yasin murgul

6- hakan kadir balta

7- ercan agaçe

8- effa owana

9- hakan kadir balta

4ever55