10 Temmuz 2008

Takoz Recep

Ne iyi adamdı yahu. Yüz ifadesinden belli değil mi?

Kendisiyle ilgili iki anektod aktarayım bari, internet aleminde olmayan.

Fotospor Gazetesi okuyucuları arasında anket düzenlemeye karar verir. En yakışıklı ve en çirkin futbolcu seçilecektir. En yakışıklı oyuncu Sarı Fırtına Metin Tekin olur, en çirkiniyse açık ara Recep. Recep bunalıma girer, idmana da elinde gazeteyle gelir ve arkadaşlarına içini döker: "Bana bu yapılır mı? Gazeteye dava açacağım, hepsini mahkemelerde süründüreceğim, burunlarından fitil fitil getireceğim."

Herkes Recep'i sakinleştirmeye çalışır ama nafiledir. Metin Tekin devreye girer: "Recep gözünü seveyim, ne davası? Ne diyeceksin, 'Ben çirkin değilim.' mi diyeceksin? Daha ilk duruşmada, hakim seni görür görmez davayı kaybedersin."

Sözkonusu dava hiçbir zaman açılmaz.

***

İkincisi; Recep'in İsviçre maçında attığı efsanevi golle ilgili. Hayatımda gördüğüm en saçma on golden bir tanesidir bu. Abartısız 35-40 metre uzaklık vardı kaleye. Orta sahanın hemen önünde, sağ çizgideydi işte. Rakip ceza alanına doğru allah ne verdiyse şişirdi Recep, rüzgâr o topu aldı mucizevi biçimde soktu kaleye. Kaleci ters eliyle arkaya doğru uçmuştu ama nafile. Golden sonra yaşananlar ise golden daha eğleneceli olsa gerek Milli Takım futbolcuları için. Olay şöyle;

Maç sonrası yemeğe iner futbolcular. Bizim Arif piç ya, hemen takımdan üç beş kişiye kaş göz yapıp takılır Recep'e:

- Recep Abi helal olsun, ne gol attın be. Hiçbirimiz atamadık, sen çıktın golün en kralını attın.

Recep karşı koyar;

- Yok be abi. Ben orta yapmıştım aslında, gitti gol oldu.

Önce Arif, sonra olayı çakan diğer futbolcular Recep'in lafını keserler. Aşağı yukarı şöyle bir diyalog oluşur;

- İşte karakterli adam budur! Bu kadar alçakgönüllü insan zor bulunur. Helal sana Recep Abi, golünün değerini bu duruşunla daha da arttırdın. Yalnız kalecinin açıldığını fark ettin de mi vurdun, yoksa her türlü girer diye mi düşündün?
- Arkadaşlar anlamıyorsunuz. Gerçekten bilerek atmadım, orta yaptım, rüzgârın da etkisiyle gol oldu.
- Ulan Recep, tamam anladık mütevazısın da, şimdi güzelim gole de yazık etme. Ayıp oluyor yani.
- Yani tamam düşünmedim değil gol olabileceğini, ama...
- Bırak ya Recep Abi, yılın golünü attın. Bütün Avrupa'da yıl boyunca senin golünü gösterecekler.

Recep artık iyice havaya girmiştir. Yavaş yavaş kabul etmeye başlar kaleye vurduğunu. İş sonunda Recep'in "Baktım siz atamıyorsunuz, sinirlendim gittim vurdum." demesine kadar varır.

Başta bizim Arif, futbolcular yerlerdedir...

3 ekleme:

ultrANIL07 dedi ki...

Bu adamın Malmö-Beşiktaş maçında kendi kalesine rövaşata ile attığı bir gol var ki unutmak mümkün değildir.

KANDIRALI dedi ki...

aynen o golde efsanedir :D

Nazmi Hasdemir dedi ki...

bende tam bu golü yazmak için açtım, yazmış arkadaşlar zaten. O sezonun en güzel golü seçilmişti.