Fazlasıyla kişisel olacak ama...

Bizim 1993'teki efsane Manchester maçının görüntülerinden klip yapılmıştı. Show Tv'de bir Kemal Sunal filmi öncesindeki, dupdubudupdup dubudupdup melodili Türk Filmi ekranı çıkmadan önce göstermişlerdi. Arif'in golü, Schmeichel'ın topa uçuşu kaldı yıllarca o klipten sadece aklımda. Ancak o klip, hayatımda hep çok önemli bir yer kapladı. Mesela 7-8 yaşıma gelmiştim, "dijital tv" diye bir şey konuşulmaya başlanmıştı. Anneme sormuştum dijital tv'nin ne demek olduğunu, "İstediğin zaman istediğin şeyi seyredebilmen demek." demişti. Ben de ondan sonra yıllarca bekledim ki dijital tv teknolojisi gelsin, şu klibi bir bulup seyredeyim. Büyüyünce anladım, bu işler öyle olmuyormuş. Son çare Youtube geldi, onda bile bulamayınca klipten umudu kestim. Halbuki bir kere seyretsem yeterdi.

Klipli ya da klipsiz, yıllarca o parçayı aradım. Muhtelif yerlerde duysam da, bir türlü adını öğrenemedim. Her yola başvurdum ama çaresi yoktu. Klibi arkadaşlarımın hepsine sormuşluğum vardır, hep saçma sapan bakışlara maruz kaldım, en baba Galatasaraylısı, hayatında benim üç katım maça gitmiş adamlar bile hatırlamadı. Niye hatırlasın ki? Alt tarafı bir klip işte. Bir keresinde babama parçanın melodisini mırıldandım, "Fahir Atakoğlu" dedi, bütün Fahir Atakoğlu eserlerini dinledim gene olmadı. Daha sonra bir gün bizim Galatasaray.To'da kafayı üşütüp şarkının melodisini yazdım, evet. Ahan da şöyle:

***

İki Manchester maçının arasında Mahsun Kırmızıgül'ün Galatasaray'a yaptığı şarkı. Bu şarkı yüzünden ufacık bir veletken Mahsun Kırmızıgül'ü severdim.
http://www.youtube.com/watch?v=vo-ch...elated&search=

Televizyonlarda bir bu şarkının klibi çıkardı, bir de Manchester maçına özel başka bir klip yapılmıştı, enstrümantal bir eserle birlikte, bende inanılmaz yer etti o klip, Arif'in müthiş golünü, Schmeichel'ın hangi ayağıyla zıpladığına kadar hatırlarım o klip sayesinde. Yalnız o eseri yıllar boyunca aradım, bulamadım. Halbuki çok bilindik bir şey. Bir kere Reha Muhtar'ın bir programında çaldığını duydum, saniyenin onda biri kadar bir süre içerisinde gözlerimden yaş değil duman geldi neredeyse, öyle duygulandım! O müziği bir gün bir yerde bulursam...

hatta şöyleydi:

nıııııııııııııııııığ nınığ nığ nını nınııı;
nıııııııııııııııııığ nınığ nığ nınııı
nıııııııııııııııııığ nınığ nığ nını nınıııı
nıııııııığ nınığ nığ nınıığ

burada melodi değişir:

nııııııığ, nığ nığ nığ nığ
nığ nığ nığ nığ
nıııııııııııığ

çok saçmaladım.

***

Ve en olmayacak şey oldu, bir arkadaşımız melodiyi anladı. Nasıl olduğunu bilmiyorum ama yaptı bunu, söyledi şarkının adını. Hayret, babam da Vangelis sever halbuki... Parçanın adı Conquest of the Paradise.

Geçen sene tam bugünlerde oldu bu olay. O gün şarkıyı defalarca dinledim ve yılların ağırlığını üzerimden attığımı fark ettim, ama o günün ardından çok seyrek dinledim ki üzerimdeki etkisini hiçbir zaman kaybetmesin. Daha sonra bir gün şununla karşılaştım ve yazarına minnet duymaya, neredeyse kendisinin yazılarını özel olarak takip etmeye başladım. Gerçi o Star1 yazıyor ama ben eminim Show Tv olduğundan. Ama hatırlaması yeter. Alelade bir klip belki ama benim için önemli işte.

Neyse.

Dipnot: Manchester maçında sürekli gol oluyordu. Maçın sonlarına doğru Manchester 3-3 yaptıktan sonra, futbolla çok da ilgilenmeyen misafirlerimiz kalkıp gitmeye hazırlandılar. Ben uğurlamaya gitmedim, heyecanla maçı izliyordum. Erkan Abi kapıdan döndü, arabanın anahtarını mı ne sehpada unutmuştu. Televizyona baktı: "Corners: Manchester United 6-6 Galatasaray" yazıyordu. Boş bulundu, "Ne ara 6-6 oldu?" diye sordu, ben de hınzır hınzır güldüm. Çok gereksiz bir olay bu evet. Ama maçla ilgili en çok yer eden bu oldu. (O gün maçı bırakıp giden misafirlerimiz şimdi evlendiler, kocaman çocukları oldu ve ailece fanatik Galatasaraylılar.)

Dipnot 2: Sonraki maç da Barcelona maçıydı. Spiker durmadan Sergi, Sergi diyordu. Ben bu kelimeyi daha önce duymuştum sanki yahu? "Anne Sergi ne demek?" "Manyak mısın oğlum, ben ne bileyim, adam İspanyol." Büyük bir hayal kırıklığıydı bu benim için. Hatta çocukluğumdaki en büyük iki hayal kırıklığından biriydi.

0 ekleme: