Önce dünkü muhteşem gecenin sevincine gölge düşüren iğrenç Milli Takım kadrosundan başlayayım, şampiyonluğu konuşmak için çok uzun zaman var zaten önümüzde. Muhtemelen bir bütünlüğü olmayan okunması güç bir yazı olur bu, zira çok çok çok ama çok sinirliyim. Öyle bir kadro kurmuş ki Terim, geride kalanlardan daha güçlü bir takım bile çıkar belki.

Bayağı bir tutturmuşum aslında, ama bu kadarını ben bile tahmin etmiyordum. Tolga ne lan!?

Emre'nin, Tümer'in, hatta Sabri ve Gökhan Zan'ın kadroya alınmasını anlayabiliyorum. Emre, Tümer ve Sabri, Fatih Terim'in oynattığı futbola uygun oyuncular. Gökhan Zan da -her ne kadar Fatih Terim'in "buraya kadar onunla geldik, almazsak ayıp olur." diye düşünüp aldığından emin olsam da- bu takımı bilen, sistemini sindirmiş bir oyuncu. Bence alınmaması gerekir ama anlayabiliyorum en azından.

Ama Tolga'yı anlamak mümkün mü? 10 tane kaleci seçsem şu ligden, biri Tolga olmaz yahu. Hakan Arıkan da olmaz ama eminim Tolga'yı seçmese Hakan'ı seçerdi. Tolga niye seçildi? Düşünüyorum, "Trabzon'a ayıp olmasın." diye seçildiğinden adım gibi eminim.

İbrahim Kaş... "Ben buldum" kontenjanı işte Fatih Terim'in. Yahu bu adam dünyanın en iyi futbolcusu bile olacak olsa, daha erken yahu. Euro 2008 oyuncu deneme yeri mi?

Colin Kazım... Söyleyecek tek söz bulamıyorum.

Semih... "Gol kralı, almazsak ayıp olur."

Mevlüt.. "Avrupa Ligi'nde büssürü büssürü gol atmış, kesin alalım." Futbolunu biraz olsun bilmediğinden eminim. Menajer baskısıyla falan alınmıştır herhalde. Şu turnuvada yararlı olması gibi bir ihtimal yok.

Gökhan Zan yerine İbrahim Toraman neden alınmaz? Çünkü Fatih Terim'in hayat görüşünden dolayı İbrahim Toraman asla olmaz.

İbrahim Kaş yerine şu ülkenin en iyi ikinci stoperi Emre Güngör neden alınmaz? Çünkü Emre Güngör'ü kendisi keşfetmedi.

Tolga yerine Aykut? Mümkün değil, Trabzon'dan oyuncu almak lazım. Ayıp olur yoksa.

Semih yerine Ümit Karan? Aa olur mu, gol kralı o. Alex asist yapacak ona Euro2008'de.

Mevlüt yerine Mehmet Yıldız? Fransa'da gol attı Mevlüt, kesin daha iyidir.

Colin Kazım yerine ligin yıldızı Mehmet Topuz? Olmaz, Kayserispor'da oynuyor.

Bir de Hakan Şükür gerçeği var bu ülkede. İlk 11 oynamamalıydı belki Hakan Şükür, ama o kadroda yoksa eğer, şerefsizliktir bu başka bir şey değil. Hem teknik açıdan, hem saygı hem de motivasyon açısından Hakan oraya ilk gitmesi gereken adamlardandı. 60. dakikada oyuna giren bir Hakan Şükür dünyanın en iyi oyuncusuyken şimdi böyle bir kozumuz yok.

1.çoğul kullanıyorum ama desteklemiyorum bu takımı. İbrahim Kaş'ın, Kazım'ın, Sabri'nin, Gökhan Zan'ın, Mevlüt'ün, Tümer'in rezil olmalarını ve Fatih Terim'in Euro 2008'de oluşacak rezaletin tek sorumlusu olarak kabul edilmesini diliyorum. Bu saçma adamların çoğu pek fazla oynamayacağından, takımın gücünde büyük dalgalanmalar olmayacak belki ama önemli olan hak edenin kadroya çağrılmasıydı, olmadı. Orayı en çok hak edenler kadroya alınmadı çeşitli nedenlerle. Kimi solcu diye, kimi Alevi diye, kimi Fatih Terim tarafından keşfedilmedi diye, kimi de takımların oyuncu sayıları dengeli olsun eyyamı yüzünden...

Turları teker teker geçsek, Türkiye tek yürek olsa, final maçına çıksak yine Mevlüt'ün penaltı kaçırması, Semih'in rakip defans arasında silinmesi, İbrahim Kaş'ın hatasından gol yenmesi, Kazım'ın oyun sisteminin içine etmesi için dua edecek bir adam olacak bu ülkede.

Viva Portekiz! Viva Çekoslavakya!

Üzülme Emre... Toraman, Karan, Topuz, Yıldız, Aykut, Volkan üzülmeyin. Adam gibi bir Milli Takım olduğunda siz de bu takımın bir parçası olacaksınız.

Kral'ım, Hakan Şükür'üm... Sen üzül be, büyük kazık yedin.

2 ekleme:

Anonymous dedi ki...

hakan şükür dışındaki görüşlerinizin tümüne katılıyorum.

Nazmi Hasdemir dedi ki...

ata benim kadar nefret eden biriyoktur bu ulkede Terimden. B�t�n d�nd�klerimi �ok guzel ozetlemi� yorumlam�s�n. Bu adam�n yonetti�i tak�m milli tak�mda olsa ben tutmam. Bunlar�n h�c b�r� zaten oynamayacak. Eyyam kadrosu bu. Maksat s�r�n gorunmek, adalet dag�tmak. Kaz�m�n oynay�p Mehmet topuzun oynamad�g� tak�m ben�m deg�l